"נדרש ליצור 'מורה נבוכים' לתחום ה-DCIM"

לדברי דוד לחנה, מנכ''ל RIL Eco System, "בשנה האחרונה השוק הופך להיות בשל יותר ויותר להטמעת פתרונות DCIM"

דוד לחנה, מנכ''ל RIL Eco Systems. צילום: ''צילום זוהר''

"תחום ניהול משאבי הדטה סנטר, DCIM, קיים בעולם מזה תריסר שנים. למרות זאת, רבים ממקצועני ה-IT אינם יודעים לעומק במה מדובר, ולכן נדרש לבנות עבורו מעין 'מורה נבוכים', שיסביר מה זה ומה התועלות הנובעות ממנו. מילים רבות נאמרו, הרבה חברות השקיעו אלפי שעות, על מנת ליצור מכנה משותף ואחיד לתחום", כך אמר דוד לחנה, מנכ"ל RIL Eco Systems.

לחנה דיבר בפתח כנס שערכה החברה, The Israeli DCIM NG Summit 2017 שהתקיים אתמול (ג') ברעננה.

RIL Eco Systems, אמר לחנה, "היא חברת הפצה, הפועלת מאז 2011, חברה דינאמית ורזה, הממוקמת במושב אודים ועוסקת בתשתיות מחשוב. אנו ספקים מאושרים בצבא, יש לנו קשרים רבים בשוק הישראלי, ועיקר פעילותינו היא בעולמות הפסיבי והאקטיבי לחדרי המחשב".

לדבריו, "אנו מציעים פתרונות טכנולוגיים לכמה תחומים: ארונות, פסי שקעים, מערכות קירור, מערכות אל-פסק (חד ותלת פזי), מערכות כבילה (אופטיות ונחושת), מטריצות ו-KVM, ניהול נכסים ו-DCIM".

לחנה סיים באומרו כי "בשנה האחרונה פגשנו עשרות לקוחות והבנו כי השוק הולך והופך להיות בשל יותר ויותר לקבלת פתרונות DCIM. 'כוכב הצפון' של הפעילות הזו בא בעקבות מכרז גדול של הצבא לירידת מחנותיו לנגב".

אסף שקולניק, מנכ"ל RIT, אמר כי לאחר רכישת החברה על ידי תאגיד YOFC , "נשארנו חברה ישראלית ואנו מרכז המו"פ שלו לעולם התוכנה ולחלק מהחומרה". הוא הציג את פלטפורמת XpedITe של החברה, ואמר כי "זו מערכת מודולרית, הכוללת רכיבי מיכון והקצאת משאבים". כך, סיכם, "ניתן לייעל את תפעול התשתיות, לצד הפחתת עלויות התפעול".

איתן אלי, מנהל לרוחות אסטרטגיים, APC-שניידר אלקטריק, אמר כי לחברה יש ניסיון בן 50 שנים בבניית דטה סנטרים גדולים. "הנתונים  הארגוניים גדלים בלא הרף", אמר. "יש למצוא דרך לנהל אותם באופן יעיל. המענה שלנו הוא StruxureWare, המטפל במערכות ה-IT ובמתקן עצמו – עם אספקת תובנות על התהליכים התפעוליים ומיטוב שלהם".

"אנו מציעים את הרכיבים של הפתרון בנפרד: עם כלים מודולריים, באופן חוצה אתרים מרובים, אינטגרציה בין רכיבי התשתית הפיזית, תשתית הקירור, נכסי ה-IT, מערכות לניהול ה-IT ולניהול שינויים. כך נמטב את פעילות הדטה סנטר, עם חיסכון בהוצאות".

ניר כהן, מנכ"ל משותף SmartWay, הציג סיפור לקוח: ההוריקן סנדי פגע ב-2012 בחוף המזרחי בארצות הברית, כשב-11 מדינות ולשמונה מיליון תושבים הייתה הפסקת חשמל. InterNap, היושבת בדרום מנהטן, ומארחת אחסון לארגונים, עברה לאתר הגיבוי שלה, מחשש להצפה. המעבר, אמר, "היה יעיל ומהיר, בשל השימוש במערכת Eway DCM שלנו".

מדוע אינך מסוגל לזהות את מיקום התקלות?

הוא סיכם באומרו כי "אנו מאפשרים יכולת לנהל, לתעד, לארגן, להציג ולהנגיש את המידע בדטה סנטר הארגוני – מההיבט הפיזי, עבור בתשתית וכלה בהיבט הלוגי".

אג'אי גראג, מנהל פתרונות ניהול דטה סנטר באינטל (Intel), הציג את רכיב הניהול DCM של החברה, ואמר כי "יש צורך בניראות של ביצועי הדטה סנטר, במיטוב בזמן אמת של נתוני הדטה סנטר. המוצר שלנו הוא כמו טייס אוטומטי: הוא תופס הרבה נתונים ומנתח אותם, על מנת להריץ ולתפעל את  הדטה סנטר כיאות. בסביבה של 1,000 שרתים, אנו מצליחים לגלות שרתי 'רוחות' – בלתי נחוצים או לא יעילים, בסדר גודל של 15%-10%".

כריסטוף קראווצ'יק, מנהל מכירות Vertiv, אמר כי "מנהלי התשתיות נדרשים לענות על כמה שאלות: האם אתה יודע כמה שרתים יש לך, כמה קיבולת נדרשת לך, מה קורה בעת נפילת מערכות, או הפסקת חשמל, מהי צריכת האנרגיה שלך, מדוע אינך מסוגל לזהות את מיקום התקלות?".

לדבריו, "אנו מספקים פלטפורמה למיטוב התשתיות, עם תכנון וניהול משאבים בזמן אמת, ועל פי צרכים משתנים של הארגון, תוך אספקת שקיפות וניראות".

אדריאן ברקר, מנהל מכירות לאזור EMEA ואמריקה הלטינית ב-RF-Code, אמר כי "ארגונים נדרשים לניהול יעיל של הדטה סנטר ולצמצום ההוצאות שלו. לשם כך, נדרשים ניטור בזמן אמת וניהול האנרגיה של סביבת הדטה סנטר. ניתן לחסוך בין 2% ל-5% בעלויות – בכל עלייה של חצי מעלת צלזיוס באוויר שנכנס לשרתים. טכנולוגיית הניטור בזמן אמת שלנו מאפשרת פריסת חיישנים בצורה מהירה ובעלות נמוכה, ומאפשרת למנהלי התשתיות להשיג את הקירור הנדרש לטובת החיסכון".

את הכנס חתם פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, שהרצה על כלכלת ישראל בעשור הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים