גרטנר: שירותי ה-IT בענן השנה יעמדו על 260 מיליארד דולר

עולמות ה-SaaS וה-IaaS יהיו מנועי הצמיחה הגבוהים ביותר בשלוש השנים הקרובות, על פי חברת המחקר ● כלל השירותים בענן הציבורי יגדלו השנה ב-18.5%

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

שירותי ה-IT והאפליקציות בענן הציבורי צפויים לעמוד השנה על 260 מיליארד דולר, כך על פי גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, שירותי הענן צפויים לצמוח השנה ב-18.5% בהשוואה לשנה שעברה, אז הם עמדו על 219.6 מיליארד דולר. מדובר בנתון המשקף את המעבר של תעשיית התוכנה אל הענן הציבורי.

עולם התשתיות כשירות, IaaS, צפוי לצמוח ב-36.6%, ולעמוד השנה על 34.7 מיליארד דולרים. עולם התוכנה כשירות, SaaS, יצמח ב-2017 ב-21%, ויעמוד על 58.6 מיליארד דולר, לעומת 48.2 מיליארד דולר בשנת 2016.

התנועה לעבר הענן מוסברת בעיקרה בכך שספקיות הענן פיתחו אפליקציות רבות ומוצרים בעלי ערך מוסף כשירות – ולא במכשיר. מודל זה, על פי חברת המחקר, מציע גמישות ואמינות רבות יותר עבור משתמשי הקצה, וזאת בהשוואה לתוכנות המוטמעות על גבי המחשבים והמכשירים – בתצורת הרישוי המסורתי.

עלייה משמעותית בכל תחזית ההכנסות העולמיות

לדברי סיד נאג, מנהל מחקר בגרטנר, "הנתונים הסופיים לשנת 2016 מצביעים כי הכנסות התוכנה כשירות, SaaS, בעולם היו גבוהות בהרבה מהצפוי. תחום ה-SaaS גדל מהר יותר בשנת 2017 מאשר התחזית לגביו בעבר, מה שמוביל לעלייה משמעותית בכל תחזית ההכנסות העולמיות מהענן הציבורי".

עולם התשתיות כשירות, IaaS, צפוי לחוות את הגידול הרב ביותר בחודשים הקרובים: גרטנר צופה כי תחום זה יעמוד בשנת 2017 על 34.7 מיליארד דולר – נתון המשקף גידול של 36.6% לעומת נתוני סוף שנת 2016.

גם התחזית לגבי תחום הפלטפורמה כשירות, PaaS היא חיובית, כך לפי חברת המחקר. למרות היות התחום אחד האזורים הפחות רווחיים בענן בשנת 2016, עם הכנסות של תשעה מיליארד דולר, הרי שגרטנר צופה כי עד שנת 2020, הוא צפוי לעלות ל-20.8 מיליארד דולר השנה.

"אימוץ אסטרטגי של פלטפורמה כשירות (PaaS) עולה על התחזיות הקודמות שלנו", אמר נאג, "שכן ארגונים בטוחים יותר ויותר שה-PaaS תהיה הצורה העיקרית שלהם לפלטפורמת פיתוח יישומים בעתיד".

הוא סיים בציינו כי באופן כולל, 17% מהכנסות השוק עברו במהלך תריסר החודשים האחרונים מהרישוי המסורתי לענן הציבורי. זאת, בתחומי התשתיות, התווכה, האפליקציות ושירותי התהליכים העסקיים. חברת המחקר צופה כי עד שנת 2021, המעבר יימשך ביתר שאת, ויעמוד על 28%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים