הכירו: בסיס נתונים הפועל לחלוטין כמו רכב אוטונומי

לארי אליסון, מייסד אורקל, לא חסך גם השנה דברי ביקורת על מי שהוא מגדיר האויבת החדשה שלו - אמזון

לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה.

"אנשים חושבים שהאסון הכי גרוע שיכול לקרות להם בהיבט הסייבר, הוא מתקפת מניעת שירות, שתביא לנפילת האתר ולפגיעה במכירות למשך שעות או ימים. אז, זהו, שלא. האיום החמור ביותר בעולם הסייבר הוא גניבת המידע, ולכן נדרש לאבטח את המידע ברמת האבטחה המירבית", כך אמר לארי אליסון, מנהל טכנולוגיות ראשי ויו"ר ומייסד אורקל  (Oracle).

אליסון דיבר אמש (א') בפתחו של כנס Oracle Open World 2017. הכנס מתקיים השבוע בסן פרנסיסקו בהשתתפות עשרות אלפי מקצועני IT, לקוחות ענקית ה-IT ושותפיה, ביניהם יותר ממאה לקוחות ישראלים.

אליסון הציג שתי השקות חדשות של החברה, בסיס הנתונים גרסה 18C, ומערכת הגנת סייבר. לדבריו, שני המוצרים קרובים במהות שלהם, בשל התפיסה המשותפת שלהם. את בסיס הנתונים החדש כינה "מכונית אוטונומית לחלוטין", ועל מערכת הגנת הסייבר אמר כי היא "ממוכנת במידה רבה".

למנוע מגע יד אדם עם המידע

"המקום הבטוח ביותר ביותר לשים את המידע הארגוני הוא בבסיס הנתונים האוטונומי שלנו. הנזק הגדול ביותר העלול להיגרם למידע הוא בשל מעשה אנוש, בזדון או בשגגה. לכן, נדרש למנוע מגע יד אדם עם המידע. המאבק בינינו לבין הרעים הוא מתמשך, ולכן הניצחון יהיה ברמת המיכון".

לדברי אליסון, "המפתח בסייבר הוא לדעת מתי אתם מותקפים. זה תמיד מתחיל בקטן: מישהו מרחרח אתכם, מנסה לגנוב זהות או סיסמה. ואז באה המכה הגדולה: אתם מותקפים, המידע הארגוני נגנב, ופעמים רבות ייקח זמן רב עד שתדעו על כך. אם המניע של התוקפים הוא מסחרי, תוכלו למצוא אותו נסחר בדארקנט. אם זו מדינה, או האקרים שלוחי מדינה, לכו תדעו מה קורה עם המידע. לכן, נדרש לנטר את האיומים לאורך כל הדרך, וברגע שיש אירוע אבטחת מידע, מערכת הגנת הסייבר צריכה להודיע לבסיס הנתונים הממוכן לפעול".

יש חשיבות לאוטומציה בבסיס הנתונים, אמר אליסון. לא נדרש להטליא אותו באופן ידני: "בסיס הנתונים מטליא עצמו באופן מיידי והוא לא ממתין לעדכון של בן אנוש, מה שיכול לגרום לעדכון באיחור של חודש או חודשים. ראינו כבר מקרים בהם גניבות המידע קרו בגלל הטלאות. נדרש להגן על כל המערכות בלי להשבית אותן. אם תוריד את עבודת האדם – תפחית משמעותית את כמות השגיאות. הטייס האוטומטי שלי מטיס את המטוס שלי הרבה יותר טוב ממני".

שם המשחק – לימוד מכונה

"מערכת הגנת הסייבר שלנו והגרסה החדשה של בסיס הנתונים מבוססות על אותה טכנולוגיה", אמר אליסון, "לימוד מכונה. לימוד המכונה הוא דבר מהפכני כמו האינטרנט. במשך שנים לימוד המכונה לא הוכיח את עצמו. אלא שכיום, זה סוג בינה מלאכותית שעובד".

"איני נוהג להשתמש בביטוי 'מהפכני' לגבי טכנולוגיה, אבל זו – כן. כך, המחשוב כיום עושה זיהוי תווי פנים טוב יותר מהמוח האנושי. יש ערים בסין, בהן מזהים כל איש ואישה במצלמות ברחוב. המחשבים מביטים על מידע רב, 'טוחנים' אותו ומבחינים בין הנורמלי לחריג. אחרי שעברו על כל המידע, המערכות לומדות ומשתפרות. אם מישהו מאוקראינה נכנס, ברור שזה לא נורמלי אם אתה חברה בחוף המערבי של ארצות הברית. אנו מכוונים את המערכות לפעול בלא התערבות אנוש. זה עסק רציני – איש מלבדנו לא עושה זאת".

"אנו יכולים להבטיח זמינות של 99.995%", אמר אליסון. "מדובר בפחות מחצי שעה בשנה". הוא סיים את דבריו בשורת עקיצות לשירותי הענן של אמזון (Amazon), היריבה החדשה.

"בסיס הנתונים שלנו מטליא את עצמו ואז הוא גמיש ויודע לנצל טוב יותר משאבי המחשוב. מחשוב הענן האלסטי של אמזון אינו אלסטי: הוא לא יכול להגדיל אוטומטית עומסי העבודה ואינו יכול לבצע עוד פעולות, כגון הקצאת משאבים לפי הצורך".

"אנו מבטיחים: קחו משימה מחשובית, עשו אצלנו – ועשו באמזון. אצלנו זה יעלה לכם פחות ממחצית העלות של המתחרים. אנו מזרימים את המידע מהיר פי שניים מבעבר. יש לנו גיבוי במקום אחר. אין עבודת אנוש, אז אין סיכוי להתערבות זדונית. אין זמן לנפילות, זה משהו שאתם לא יכולים לעשות עם אמזון. הנתון המהמם הוא שתצטרכו להתרגל לשלם פחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים