סאפ רכשה את Gigya הישראלית תמורת 350 מיליון דולר במזומן

החברה הנרכשת פיתחה מערכת לניהול בסיס משתמשים לאתרים, שמשלבת בין המידע על המשתמש שמגיע מרשתות חברתיות לזה שנאסף במאגרים של האתר עצמו

צילום: Josefkubes, BigStock

סאפ (SAP) הגרמנית, חברת התוכנה הגדולה באירופה ומהגדולות בעולם, מעמיקה את מעורבותה בישראל: בסוף השבוע נודע כי היא קנתה את Gigya תמורת 350 מיליון דולר במזומן. ההסכם כבר נחתם והסגירה צפויה עד לסוף השנה.

Gigya הוקמה ב-2006 על ידי רולי אליעזרוב, שמכהן כנשיא החברה, אייל מגן, סמנכ"ל האסטרטגיה, וערן קוטנר, סמנכ"ל הטכנולוגיה שלה. פטריק סלייר משמש כמנכ"ל Gigya. החברה פיתחה פלטפורמות חברתיות עבור אתרי אינטרנט. המוצר המרכזי שלה הוא מערכת לניהול בסיס משתמשים לאתרים, עם יותר ממיליארד משתמשים בסך הכול. מבחינתם, הכניסה לאתרים נעשית כרגיל, אלא שהכניסה מועברת למערכת של Gigya, שמשלבת בין המידע על המשתמש שמגיע מרשתות חברתיות לזה שנאסף במאגרים של אתר התוכן עצמו, על משתמשיו.

החברה מעסיקה בישראל כ-100 עובדים ועד כה היא גייסה 104 מיליון דולר בשבעה סבבי גיוס. בין המשקיעים בה ניתן למצוא את קרן וינטג' הישראלית לצד מספר רב של משקיעים זרים, ביניהם אינטל קפיטל בנצ'מרק (Intel Capital Benchmark) ואדובי ונצ'רס (Adobe Ventures). על לקוחותיה נמנות, בין היתר, חברות גדולות כ-NBC ,ASOS ו-KLM.

סאפ פועלת בישראל מ-1998 וקנתה בה מספר חברות, בהן Top Tier של שי וראובן אגסי, אותה רכשה ב-2001 תמורת 400 מיליון דולר, ו-Top Manage, אותה רכשה שנה לאחר מכן תמורת פחות מ-10 מיליון. החברה מעסיקה בארץ כ-700 עובדים ובאחרונה עברה למשרדיה החדשים ברעננה.

ל-Gigya כ-700 לקוחות – ביניהם כמו מהחברות והמותגים הגדולים בעולם Bose, NBC, Nestle, Nike, פורבס (Forbes), פוקס (FOX), Fossil, ספידו, לוריאל (L'Oreal), אסוס (Asos) ו-KLM, ובסך הכל מנהלת הפלטפורמה של החברה כ-1.3 מילארד פרופילים של לקוחות באתרים השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים