דור טכנולוגיות נבחרה להוביל את מכרז ה-DRP לכל משרדי הממשלה; ההיקף הכספי: 2.5 מיליון שקלים

החברה תהיה אחראית על כתיבת המכרז ואפיון צרכי המשרדים בשעת חירום, וכן תהיה חלק מהצוות שיבחן את המועמדים למכרז ● טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, אמר, כי פרויקט ה-DRP "ימצב מחדש את משרדי הממשלה בהיבט של תפיסת מערכות המידע וחשיבות הכניסה לעולם מיחשוב הענן בכל הממשלה"

רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית

דור טכנולוגיות זכתה במכרז שערך משרד האוצר לבחירת יועץ שיוביל, יחד עם החשב הכללי במשרד, את פרויקט ה-DRP לכל משרדי הממשלה. זאת בעקבות החלטה עקרונית שהתקבלה על ידי החשב, שוקי אורן, וסגנו, טל הרמתי, לפרסם מכרז מקיף להקמת מערך DRP כולל לכל משרדי הממשלה, שבמסגרתו תבטיח המדינה את רציפות השירות לאזרחים במקרי חירום, תקלות ונפילות מחשבים. על פי תנאי המכרז, ההיקף הכספי של העבודה נאמד בכ-2.5 מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט, תגדיר דור מתודולוגיה גנרית להקמת DRP במשרדי הממשלה. התכנון יכלול תוכנית אב שבמסגרתה יוגדרו תרחישי אסון שונים וישורטטו קווים מנחים להכנת DRP בכל משרד.

ההחלטה לבחור בחברת ייעוץ שתוביל את הפרויקט נפלה באוגוסט 2009. בתחילה הוחלט לפנות למספר חברות מוגבל, בטענה, כי מדובר בתחום מאוד ספציפי, שקיים אצל מספר יועצים בלבד. אולם בעקבות פנייה של איגוד היועצים בתקשורת ומערכות מידע לשר האוצר והחשב הכללי, שמחו על כך שהממשלה לא פותחת את המכרז לכלל השוק, ניאות החשב לפתוח את המכרז המקדים לבחירת חברת ייעוץ. למכרז נגשו תשע חברות, ולבסוף הוחלט, כאמור, לבחור בחברת דור טכנולוגיות.

בפגישת התנעה שנערכה בסוף השבוע שעבר במשרד האוצר הדגיש הרמתי את החשיבות הרבה ביצירת פלטפורמה אחידה למשרדי הממשלה שיממשו DRP במשרדיהם. "הפרויקט ימצב מחדש את משרדי הממשלה בהיבט של תפיסת מערכות המידע, וחשיבות הכניסה לעולם מיחשוב הענן בכל הממשלה", אמר הרמתי.

בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת שנערכה ביום ב' השבוע ועסקה בפרויקט מרכבה, הודיע הרמתי, כי משרדי הממשלה המחוברים לתהיל"ה ומרכבה ערוכים בכל מה שקשור ל-DRP. עוד הוא מסר, כי חברת מד-1 נבחרה לארח את שרתי הגיבוי של מימשל זמין בשעת חירום.

המכרז הנוכחי, שיפורסם בעקבות עבודת הייעוץ שתעשה דור, עוסק בכל תהליכי העבודה של משרדי הממשלה, והוא נועד לאפשר להם להמשיך ולתפקיד בכל מצב חירום או תקלות מרכזיות בשרתים. המכרז עצמו אמור להסתיים עד סוף השנה, מאחר ששנת 2010 הוגדרה על ידי החשב הכללי כשנת התאוששות מאסון. הוא מוערך כאחד הגדולים במשק, וצפויות להשתתף בו כל חברות האינטגרציה והיישום הגדולות בשוק, בהן מטריקס, מלם, נס ו-One1. הוא מוערך בעשרות מילוני שקלים. את הפרויקט יובילו מטעם דור קובי כהן ואייל ראובני. מטעם החשב הכללי יוביל את הפרויקט בני בקשי, שיעמוד בראש ועדת היגוי בין-משרדית.

"אנחנו רואים בפרויקט הייעוץ ל-DRP פרויקט דגל בחברה", אמר אורן בחרי, מנכ"ל דור טכנולוגיות. "אנחנו מביאים לפרויקט ניסיון רב שנים בפרויקטים לאומיים גדולים בעולמות התקשורת ומערכות המידע".

דור עוסקת בתכנון וניהול פרויקטים בתחום ה-IT ומתמחה בניהול פרויקטי DRP מזה חמש שנים במגזר הציבורי והממשלתי. החברה אף מבצעת את מיחשוב משחקי המכבייה, הנערכים אחת לארבע שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים