"ארגונים זקוקים למשקפות ומשקפיים לסייבר"
"לא פעם ולא פעמיים אנו מגיעים לארגונים, ממפים את מערך ה-IT שלהם ותוך כדי המיפוי מגלים הרבה חורים", כך אמר שריג צור, מנכ''ל ווי אנקור מקבוצת חילן
"בשל ריבוי אירועי אבטחת מידע וסייבר, הגידול הבלתי פוסק בהיקף המתקפות והמורכבות שלהן, ופוטנציאל הפגיעה והנזק – ארגונים זקוקים, כיום יותר מאי פעם – למשקפיים ולמשקפות לתחום הסייבר", כך אמר שריג צור, מנכ"ל ווי אנקור מקבוצת חילן.
צור דיבר בפתח כנס שערכה החברה לתחום הגנת הסייבר. הכנס נערך היום (ד') במלון קראון פלאזה במגדל עזריאלי בתל אביב, בהשתתפות מקצועני אבטחת מידע ונשא את הכותרת "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה".
לדברי צור, "אנו נמצאים בארגונים רבים ורואים כי הם חשופים על בסיס יומיומי למתקפות ממגוון סוגים. היקף המתקפות גדל משמעותית, בין השאר כי ניתן לרכוש כלי תקיפה ברשת, או להזמין מתקפות כשירות".
לא מודעים באופן מוחלט למתקפות נגדם
לדברי צור, "ככלל, לצד הגידול בהיקף ובתחכום המתקפות, אנו עדים לכך שרוב הארגונים אינם מודעים באופן מוחלט למתקפות נגדם".
הוא הוסיף כי "לא פעם ולא פעמיים אנו מגיעים לארגונים, ממפים את מערך ה-IT שלהם ותוך כדי המיפוי מגלים הרבה חורים". הנזק, הסביר, "הוא לא רק בהיבט הכספי, אלא גם פוטנציאל הפגיעה במוניטין והחשש מאי עמידה והלימה לרגולציות".
אתגר נוסף, ציין צור, הוא "המחסור ההולך ומחריף בכוח האדם מקצועי לסייבר. בארץ מדובר בחוסר באלפים, ובארצות הברית ביותר ממיליון מקצועני אבטחת מידע והגנת הסייבר. המצב הזה חייב אותנו להיערך: פצחנו בסדרת הכשרות של עשרות עובדים לעולמות הסייבר בתהליך שאורך חצי שנה, כי הדרישה למקצועני אבטחה לא נגמרת".
החברה בראשותו, אמר צור, הוקמה לפני יותר מ-20 שנה, היא מונה 120 עובדים, רובם מהנדסים, והיא מהווה חלק מקבוצת חילן, השניה בגודלה בישראל בענף. לווי-אנקור יותר מ-1,200 לקוחות ארגוניים בישראל. חילן מונה 2,500 עובדים וכוללת את נס, קליק ויו ישראל וחילן שכר.
"אנו פעילים בארבעה עולמות", אמר צור, "ענן לתשתיות כשירות, תשתיות IT, הגנת הסייבר ו-Big Data. כיום אנו רואים מיזוג של העולמות הללו ויותר ויותר. אנו מספקים שירותים מכל העולמות".
על תשתיות We Cloud, אמר צור, "שלו יש יותר מ-100 לקוחות, הקמנו סל של שירותי אבטחת מידע. אנו מציעים SIEM (ניהול אירועי אבטחת מידע) כשירות, SOC (מרכז תפעול אבטחה) כשירות ועוד. בדרך זו אנו מקצרים את הקמת מרכזי התגובה ממשך של חודשים לשבועיים-שלושה. צוותי ה-SOC כוללים בקרים, אנליסטים ואנשי פורנזיק. אנו מייעדים כעת שירותים אלה לא רק לארגוני אנטרפרייז, אלא גם לארגוני ביניים, שאין להם את כוח האדם המקצועי הנדרש ואת התקציבים להגנה בעצמם".
הגידול יעמוד על עשרות אחוזים
התועלות מה-SOC וה-SIEM כשירות, אמר צור, "הן בקבלת יכולות תגובה בזמן אמת. הצורך בשירות אבטחה והגנה מנוהל נולד בשל ריבוי האירועים, ריבוי המערכות, מורכבות עולם הסייבר, וקבלת יכולת לניהול נוח של כל רכיבי אבטחת המידע ממקום אחד מרכזי".
"עולם הסייבר הולך ומתפתח. פעם, כל מה שהיה דרוש זה רק לנטר פיירוול ו-וירוס, היום, כמובן זה לא מספיק. ה-SOC המנוהל מביא צוות ייעודי ומנוסה ללקוח הארגוני, מספק תגובה מיידית לאירועים ומניב חיסכון בכוח אדם ומשאבים". הוא ציין כי "אנו מפעילים מרכזי SOC לרוב הבנקים ולארגוני התשתיות הלאומיות".
"העולם עובר לענן, זה לא חייב להיות אמזון (AWS) – אלא תפיסת הצריכה כשירות על גבי פלטפורמה של חדשנות טכנולוגית", סיכם צור. "אנו מובילים מבין השחקנים בענן היברידי ועל הענן שלנו אנו מציעים שירותי אבטחת מידע. חווינו השנה גידול בתחום, ובשנת 2018 הגידול יעמוד על עשרות אחוזים".
תגובות
(0)