דו"ח: נפח השוק של חלונות הולך ומצטמצם

על פי נתוני Net Applications, למרות הגידול שרשמה חלונות 7 במהלך דצמבר, סיימה מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט את 2009 עם 5.71% בלבד מנתח השוק ● במקביל, רשמו הגרסאות הקודמות של חלונות ירידות חדות מזו של העלייה שרשמה חלונות 7

אם במיקרוסופט (Microsoft) קיוו שתקופת החגים – המביאה איתה מכירות מוגברות של מחשבים אישיים – תגרום לגידול משמעותי בשיעור האימוץ של חלונות 7 (Windows 7), באו הנתונים של סוף השנה וטפחו על פניהם. על פי נתוני Net Applications, למרות עלייה יפה באחוזים לעומת נובמבר, סיימה חלונות 7 את 2009 עם 5.71% בלבד מנתח השוק של מערכות ההפעלה.

נוסף על כך, נרשמו ירידות גם באחוזים של מערכות ההפעלה האחרות שנושאות את שם המותג חלונות, כגון XP ו-ויסטה (Vista). אולם, אף על פי שירידות אלה היו צפויות, הבעיה של מיקרוסופט היא שהן היו גדולות יותר מאשר העלייה בשיעור האימוץ של חלונות 7, כך שבסך הכל נרשמה ירדה בנתח השוק הכולל של חלונות. למעשה, מאז ספטמבר 2009 איבדה חלונות קצת יותר מחצי אחוז מנתח השוק שלה.

יש לציין, עם זאת, שהסיבה לירידה הזו אינה נעוצה במערכות ההפעלה השולחניות האחרות. אמנם לינוקס (Linux) הצליחה לרשום עליה נוספת באחוז נתח השוק שלה, אבל הייתה זו עליה מזערית של שתי מאיות בלבד, שהביאה אותה לרמה של 1.02%; לעומתה, Mac OS – למהדורותיה השונות – איבדה מאית אחוז נוספת מאחיזתה בשוק מערכות ההפעלה.

הסיבה לכך שמיקרוסופט איבדה אחוזים משמעותיים מכוחה, היא שמערכות ההפעלה הניידות עלו כולן באופן מתמיד במהלך החודשים האחרונים. מערכת ההפעלה של iPhone, לדוגמה, עלתה כמעט בעשירית האחוז בין נובמבר לדצמבר (מ-0.36% ל-0.44%), ועליות דומות רשמו גם סימביאן (Symbian) ומכשירים שמבוססים על ג'אווה (Java). מנגד, לאנדרואיד (Android) של גוגל (Google) עדיין אין נפח שוק משמעותי, וחלונות מובייל (Windows Mobile) אינה רחוקה ממנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים