ויקיפדיה העברית עומדת לעבור את רף מאה אלף הערכים

נכון לרגע כתיבת שורות אלה, המהדורה העברית של האנציקלופדיה החופשית ברשת מכילה 97,792 ערכים ● הערך המאה אלף צפוי להיכתב באמצע ינואר ● לכבוד ציון הדרך, יוחלף הדף הראשי של המהדורה העברית למשך שבוע, ויציג ברכה מאת מייסד ויקיפדיה, ג'ימי ויילס, ואת מיטב הערכים והתמונות שבחרו הכותבים

המהדורה העברית של האנציקלופדיה החופשית ברשת, ויקיפדיה (Wikipedia) צפויה לעבור באמצע ינואר את רף מאה אלף הערכים. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, מכילה המהדורה 97,792 ערכים מתוך כ-14.5 מיליון ערכים בכל השפות שבהן קיימת האנציקלופדיה. בכך, תיכנס ויקיפדיה העברית למועדון מצומצם יחסית של מהדורות של האנציקלופדיה החופשית המכילות מאה אלף עותקים ומעלה, אולם עדיין ארוכה הדרך לסגירת הפער מהמהדורה בשפה האנגלית, המכילה נכון לכתיבת שורות אלה 3,147,156 ערכים בכל נושא שניתן להעלות על הדעת.

עם כתיבתו של הערך המאה אלף, יוחלף העמוד הראשי של ויקיפדיה העברית למשך שבוע, ויציג ברכה מאת מייסד ויקיפדיה, ג'ימי ויילס, ואת מיטב הערכים והתמונות המומלצות, כפי שנבחרו על ידי הכותבים. כמו כן, יוחלף למשך שבוע לוגו ויקיפדיה ברחבי האתר ללוגו שעוצב על ידי המשתמש Valleyofdawn. הלוגו נבחר מבין עשרות עיצובים שהוצעו על ידי הכותבים עצמם, ונבחרו גם כן על ידיהם.

בנוסף לכך, ב-12 בינואר יתקיים דיון משותף של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ושל ועדת החינוך, בנושא תרומתה של ויקיפדיה העברית לתחום הידע בישראל, ושילובה במערכת החינוך. שלושה ימים לאחר מכן, ב-15 בינואר, תערוך קהילת הכותבים הישראלית של ויקיפדיה מפגש חגיגי באוניברסיטת תל אביב לכבוד יום ההולדת התשיעי של פרויקט ויקיפדיה. המפגש, שייערך בבניין הפקולטה למשפטים, יחל בשעה תשע בבוקר.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    מפעילי ויקיפדיה מיתנהגים כמו דיקטטורים של רוסיה הקומוניסטית וכל מישתמש צריך לפחד שהוא לא יכול להשמיע את דעתו האישית.

  2. דוד1

    מסכים מאוד עם גוסטב. במצב הרוח והאווירה הצינית השוררת בארצנו (ובעולם כולו), אין ספק כי זהו מפעל ללא תקדים. הוא זה ש"הוליד" את המונח WEB2, בזכותו הידע האנושי זמין לכולם. הוכחה ניצחת לכוחו של האינטרנט ושל האנשים בעולמנו. אוסף כזה של אנשים, העושים עבודת קודש, במשך שנים, ללא תמורה ע"ח זמנם הפנוי (ורובם לא פנסיונרים, אם כי גם להם מגיע הידד) - אני לא מצליח להבין ולקלוט. הוסף לזה את איכות העבודה - בעיני הפלא השמיני

  3. חנה

    ככותבת ערכים בויקיפדיה העברית בעיקר בנושאי ארכאולוגיה. אני יכולה להבטיח שבאנציקלופדיה באנגלית עם כל ה 3.1 מליון ערכים שלה אין ערך על כל נושא העולה על הדעת. אני אישית כתבתי 3 ערכים בעברית שאין להם ערך באנגלית ואני יכולה להצביע על ערכים נוספים . לעומת זאת בטוח שתמצאו באנגלית ערכים על כל שחקן טלויזיה זניח שהפיע בסדרת טלויזיה זניחה. קל מאד להגיע ל- 3 מליון ערכים כאשר כל נושא שבעולם זניח ככל שיהיה נכנס כערך.

  4. גוסטב

    ויקיפדיה היא בעיני התופעה החשובה ביותר של העשור האחרון. אנשים מתלהבים מפייסבוק ומטוויטר ולא תופסים שהמהפכה האמיתית, מהפיכת הדמוקרטיה של הידע, מתרחשת מתחת לאפם. אני סבור שמיזם ויקיפדיה ראוי ליותר תשומת לב ולפרסי הוקרה. מפעל אדיר ונפלא שחייב להמשיך להתקיים לנצח. ו... לא, אינני ויקיפד או קשור למיזם, למעט היותי משתמש נלהב !

אירועים קרובים