בונו יוצא נגד ספקיות האינטרנט שאינן פועלות כנגד משתפי הקבצים

"בעשור האחרון, שהתאפיין בשיתוף רחב היקף של שירים, התברר מעל לכל ספק שהתופעה פוגעת ביוצרים", כתב בונו, סולן להקת U2, במאמר בניו-יורק טיימס ● הוא הוסיף, כי "הנפגעים העיקריים הם היוצרים הצעירים, שאינם יכולים להתקיים ממכירה של כרטיסים וחולצות T, כמו הוותיקים שבינינו" ● לדברי בונו, המרוויחים העיקריים מהפיראטיות ברשת הם המנהלים של ספקיות האינטרנט, "שהכנסותיהם משקפות בצורה מלאה את אובדן ההכנסות בעסקי המוזיקה"

מאז שגינה פול מק'גינס, המנהל של להקת הרוק U2, את ספקיות האינטרנט וטען, כי הן מרוויחות משיתוף בלתי חוקי של קבצים ואף מעודדות אותו, תהו רבים אם דבריו של מק'גינס מייצגים את עמדתם של חברי הלהקה.

בסוף השבוע התברר, כי לפחות עמדתו של בונו, סולן הלהקה, דומה – כאשר במאמר שפרסם בניו-יורק טיימס (New York Times) הוא טען ששיתוף הקבצים פוגע ביוצרים של שירים וסרטים, ובדומה למק'גינס – האשים את ספקיות האינטרנט.

"בעשור האחרון, שהתאפיין בשיתוף רחב היקף של שירים, התברר מעל לכל ספק שהתופעה פוגעת ביוצרים", כתב בונו. "הנפגעים העיקריים הם היוצרים הצעירים, שאינם יכולים להתקיים ממכירה של כרטיסים וחולצות T, כמו הוותיקים שבינינו".

עמדתו של בונו אינה מפתיעה. מרבית האומנים נרתעים מלגנות את שיתוף הקבצים מחשש שהמעריצים יזנחו אותם – כפי שקרה לאחר שלהקת מטאליקה תבעה את חברת נאפסטר (Napster) על הפרה של זכויות יוצרים, לפני כעשר שנים. לארס אולריך, המתופף של מטאליקה, יצא בגלוי כנגד מי ששיתפו את השירים של מטאליקה מבלי לשלם תמורתם, ועמדה זו עוררה ביקורת רבה.

במקרה של U2, הותירו כנראה חברי הלהקה את הביקורת למק'גינס, שמשמש כמנהל הלהקה מזה עשרים שנים. מק'גינס טען, כי "בסופו של דבר, חינם הוא ההיפך מטוב". מק'גינס הפנה את חיצי הביקורת בעיקר לעבר ספקיות האינטרנט, ולדבריו "האחריות לתקן את המצב מוטלת עליהן".

גם בונו יצא כנגד ספקיות האינטרנט, שאינן עושות די, לדבריו, כדי לסייע בשמירה על זכויות היוצרים. על פי בונו, המרוויחים העיקריים מהפיראטיות באינטרנט הם המנהלים של ספקיות האינטרנט, "שהכנסותיהם משקפות בצורה מלאה את אובדן ההכנסות בעסקי המוזיקה".

בתעשיית הבידור משוועים לעזרתן של ספקיות האינטרנט במלחמה בפיראטיות. הביקורת על ספקיות האינטרנט היא למעשה קריאה לחסום את התעבורה של התכנים הפיראטיים ולנקוט באמצעים כדי להרתיע את משתפי הקבצים. עם זאת, נראה כי ספקיות האינטרנט הגדולות אינן ממהרות לפעול בנושא, למרות השדולה כבדת המשקל שמפעילה תעשיית הבידור.

בארגון RIAA ניסו לארגן שורה של ספקיות אינטרנט שיפעלו בהדרגה כנגד מי שחשודים בשיתוף קבצים, ואף טענו, כי נחתמו הסכמים בנושא, אך עד כה לא נראה שמאמצים אלה הניבו את התוצאה המקווה. המשא ומתן נמשך אך בתעשיית המוזיקה טוענים כי ספקיות האינטרנט משרכות רגליים ואינן מעוניינות באמת לפעול בתחום. על רקע זה אפשר להבין את הביקורת שמותחים בונו ומק'גינס על ספקיות האינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים