דו"ח: כרום עבר את ספארי והגיע למקום שלישי בדירוג התפוצה של הדפדפנים

מנתונים שפרסמה חברת המדידה Net Applications עולה, כי בחודש דצמבר הגיע הנתח של דפדפן כרום ל-4.63% משוק הדפדפנים, כאשר ספארי של אפל הגיע למקום הרביעי, עם נתח של 4.46% ● נתח השוק של אינטרנט אקספלורר ירד ב-0.92% והגיע ל-62.7% ● עם זאת, במיקרוסופט יכולים להתנחם בכך שבחודש דצמבר הפך אינטרנט אקספלורר 8 לראשונה לדפדפן הפופולארי ביותר של החברה

דפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google) עקף את דפדפן ספארי (Safari) של אפל (Apple) והגיע למקום השלישי בדירוג התפוצה של הדפדפנים ברחבי העולם – כ-16 חודשים לאחר שהושק לראשונה. כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המדידה Net Applications. עוד עולה מהנתונים שבחודש דצמבר ירדה התפוצה של דפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft) באחוז שלם כמעט, ושבמחצית השנייה של שנת 2009 הואצה מגמת הירידה בתפוצה של אינטרנט אקספלורר.

בחודש דצמבר הגיע הנתח של דפדפן כרום ל-4.63% משוק הדפדפנים, כאשר הדפדפן של גוגל דחק את ספארי של אפל למקום הרביעי, עם נתח של 4.46% משוק הדפדפנים. כרום רשם בחודש דצמבר עלייה של 0.7% – העלייה החודשית הגדולה ביותר מאז שהושק לראשונה, בספטמבר 2008. העלייה נבעה במידה רבה מההשקה של גרסאות בטה למחשבי Mac ומערכות לינוקס (Linux).

על אף שנדחק למקום הרביעי, רשם דפדפן ספארי של אפל בחודש דצמבר עלייה של 0.1%. גם דפדפן אופרה רשם הישג נאה בחודש דצמבר, כאשר נתח השוק שלו הגיע ל-2.4% – שיא חדש לדפדפן של חברת אופרה (Opera) מנורבגיה. עם זאת, דפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) רשם ירידה של 0.1%כאשר נתח השוק שלו הגיע ל-24.6% – ובכך נדחתה לפחות בחודש אחד נוסף ההגעה לציון הדרך של 25%.

בהמשך למגמה שנרשמה בשנים האחרונות, רשם דפדפן אינטרנט אקספלורר בחודש דצמבר את התנודה הגדולה ביותר בשוק הדפדפנים – כאשר נתח השוק שלו ירד ב-0.92% והגיע ל-62.7%, שפל חדש לאחר שנים רבות שבהן היה הנתח של אינטרנט אקספלורר גבוה מ-90%.

מבחינתה של מיקרוסופט, מדאיגה יותר מהנתון הבודד לכשעצמו היא ההאצה בקצב הירידה של נתח השוק. בשישה החודשים האחרונים עמד הקצב הממוצע של הירידה בנתח השוק על 0.94%לחודש – כמעט פי שלושה מקצב הירידה הממוצע בשישה החודשים הראשונים של השנה, אשר עמד על 0.36%.

מאחר שהגרסה הנוכחית של הדפדפן, אינטרנט אקספלורר 8, הושקה רק בחודש מרץ האחרון, נראה שמאמציה של מיקרוסופט לבלום את מגמת הירידה באמצעות השקה של דפדפן מתקדם יותר כשלו. עם זאת, בחברה יכולים להתנחם בכך שבחודש דצמבר הפך אינטרנט אקספלורר 8 לראשונה לדפדפן הפופולארי ביותר של מיקרוסופט.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ג'ון

    מדהים ! מדהים עד כמה אנשים חסרי מודעות לדורסנות של גוגל ולחדירה לפרטיות.

  2. פיש

    אני מעריך שהכוונה היא לנתונים מישראל בעולם כרום עבר את ספרי ביום שבו הוא שוחרר http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp (ושוב מעניין לראות שבעולם פיירפוקס עמד בראש הטבלה כבר למעלה משנה. בישראל כנראה אוהבים לשלם על דפדפנים)

אירועים קרובים