צבא ארה"ב מפסיק שימוש במזל"טים סיניים בשל חשש מסייבר

הצבא הוציא מזכר ובו הנחייה האוסרת שימוש במזל''טים של SZ DJI Technology - עקב האפשרות מהימצאותן של פגיעויות סייבר במוצרי החברה

לא מאובטח מספיק? מזל"ט צבאי. צילום: BigStock

צבא ארצות הברית הורה ליחידותיו להפסיק להשתמש במזל"טים שיוצרו על ידי ספקית המזל"טים הסינית SZ DJI Technology, בשל החשש מהימצאותן של פגיעויות סייבר במוצרי החברה.

הצבא הוציא מזכר בעניין בשבוע שעבר, ב-2 באוגוסט, ובו הנחייה האוסרת שימוש במזל"טים של החברה, או כל שימוש במערכות בהן מוטמעים רכיבים של DJI. ההנחייה דורשת מכלל יחידות הצבא "לחדול מיידית מכל שימוש במוצרי החברה, להסיר את כל היישומים של DJI, להוציא משימוש כל סוללה או רכיבי אחסון שלה, ולאבטח את הציוד, לצד המתנה להנחיות נוספות שיגיעו בהמשך".

המזכר מציין כי המזל"טים של DJI הם הפריט הנפוץ ביותר בצבא בין כלל מוצרי המדף בהם הצבא עושה שימוש. DJI הגיבה בהצהרה לפיה "ההנחייה מפתיעה ומאכזבת", וכי "מדובר "בהנחייה גופרת ובלתי מוגבלת על המזל"טים שלנו, וצר לנו שלא התייעצו עמנו בטרם קבלת ההחלטה".

ההאשמות – מומצאות

DJI, שהיא חברה פרטית, ציינה בהודעה כי בכוונתה ליצור קשר עם הצבא, כדי להבין מה המשמעות של "פגיעויות סייבר" ומה נדרש ממנה לעשות בעבודתה מול הפנטגון, על מנת לטפל בבעיות ולהפיג את החששות שלו.

אנליסטים של גולדמן זאקס (Goldman Sachs) ואופנהיימר (Oppenheimer) העריכו בשנה שעברה כי נתח השוק העולמי של DJI בתחום מזל"טים תעשייתיים ולשוק הצרכני-פרטי עומד על כ-70%. האנליסטים של גולדמן העריכו כי כלל שוק המזל"טים העולמי, לרבות זה של המגזר הביטחוני, יעמוד על יותר מ-100 מיליארד דולרים בחמש השנים הקרובות.

אנליסטים ציינו כי המהלך לאיסור השימוש במזל"טים בא בשל הרצון של הצבא לבחון לעומק מחקרים שנערכו על ידי מחלקות מחקר ופיתוח בצבא ובצי, לפיהם ישנם סיכונים ופגיעויות במוצרי DJI. המזכר מצטט דו"חות מסווגים של שני גופי המחקר הצבאיים, שהונפקו בחודש מאי האחרון, המתייחסים להנחיות לחדול משימוש במזל"טים של החברה הסינית ובמוצרים נילווים שלה.

ב-2014, בראשונה, ארצות הברית האשימה רשמית את סין בשורה של פשעי סייבר. משרד המשפטים האמריקני קבע כי חמישה בכירים בממשל הסיני אחראים לפריצה לשש חברות אמריקניות, שכללו פריצה וגניבת מידע רגיש. התקפות הסייבר נערכו על שש חברות, ביניהן גם ווסטינגהאוס (Westinghouse), ספקית ציוד מכ"מ וחיישנים מרכזית של צבא ארצות הברית ורבות מבנות בריתה – בהן ישראל. סין הכחישה את ההאשמות וטענה כי הן מומצאות.

בסוף 2012 ארצות הברית האשימה את וואווי (Huawei) ואת ZTE הסיניות במתן גישה למערכות אמריקניות, דרך ציוד התקשורת שהן מוכרות במדינה. זאת, בשל קשריהן הקרובים עם ממשלת סין וצבאה.

גם במקרה זה הכחישו שתי היצרניות את ההאשמות, אולם ועדת המודיעין של הקונגרס האמריקני הגדירה את שתיהן כסיכון לבטחון הלאומי, ואסרה עליהן לגשת למכרזי תשתיות התקשורת שלה. למרבה האירוניה, ימים אחדים לפני כן נחשף כי ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית, היא זו שפורצת ציוד תקשורת ומתקינה בו רכיבי מעקב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים