סימנטק נפטרת מעסקי האימות שלה תמורת מיליארד דולר במזומן

הרוכשת היא קרן ההשקעות Thoma Bravo ● היא מתכננת למזג את היחידה הנרכשת עם חברה בבעלותה, אשר עוסקת בתחום אימות וזיהוי אתרים, בשם DigiCert

סימנטק

סימנטק (Symantec) תמכור את עסקי אימות האתרים והאנשים שלה תמורת 950 מיליון דולרים, במזומן, כך הודיעה ענקית האבטחה בסוף השבוע. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון השלישי של 2018.

הרוכשת היא קרן ההשקעות Thoma Bravo. היא מתכננת למזג את היחידה הנרכשת עם חברה בבעלותה, אשר עוסקת בתחום אימות וזיהוי אתרים, בשם DigiCert.

החטיבה העסקית של סימנטק שנמכרה, היוותה נקודת מחלוקת מול גוגל (Google), בעלת דפדפן כרום (Chrome), וכן עם בעלות דפדפנים אחרים. חברות אלו מתחו ביקורת על הדרך שבה סימנטק מאמתת את האתרים ונותנת אישור שהם אמיתיים ולא מזוייפים.

היחידה העסקית של סימנטק שנמכרה, כמו גם DigiCert – מנפיקות אישור, לאחר בדיקה ואימות, לגבי זהותם של אתרי אינטרנט, כך שניתן לגלוש לאתרים הללו בצורה בטוחה. גוגל דרשה בתחילת 2017 שינויים משמעותיים בטכנולוגיה הבסיסית של היחידה של סימנטק שנמכרה. זאת, כדי שהדפדפן שלה, כרום, ימשיך לכבד את האישורים של סימנטק.

מאז, שני הצדדים ניהלו משא ומתן על הנושא. הרכישה, ציינו הפרשנים, הביאה לכך שסימנטק לא תידרש עוד לנושא. גרג קלארק, מנכ"ל ענקית האבטחה, אמר כי המהלך יאפשר לחברה להמשיך ולהתמקד בפלטפורמת האבטחה המשולבת שלה.

במאי 2010 סימנטק הודיעה כי תרכוש את חטיבת האבטחה של וריסיין (VeriSign) תמורת 1.28 מיליארד דולר במזומן. סימנטק קיוותה כי הרכישה תסייע לה להפוך למובילה בתחום זיהוי ואימות אנשים ואתרים ברשת. היא סיפקה לסימנטק טכנולוגיה של הצפנה, המנוצלת בצורה נרחבת על ידי אתרי מסחר אלקטרוני ולקוחות האתרים, הנעזרים בה לאימות ולווידוא תשלומים.

ניק נוביאלו, סמנכ"ל הכספים של סימנטק, אמר כי עסקי היחידה שנמכרה עמדו על כ-350 מיליון דולר, נתון המהווה פחות מ-10% מתוך כלל הכנסות סימנטק. אלו עמדו בשנה החולפת על 3.6 מיליארד דולר. נוביאלו אמרה כי סימנטק תשתמש ברוב הכסף מהעסקה כדי לפרוע חובות.

מיזוגים ורכישות, לא כולן מוצלחות

בחודש שעבר ערכה ענקית האבטחה שתי רכישות, שתיהן מישראל. בשבוע הראשון של יולי סימנטק רכשה את חברת הסייבר הישראלית פיירגלאס (FireGlass) בסכום שלא נמסר, אולם מוערך ברבע מיליארד דולר. פיירגלאס מציעה פתרון הגנה ל-Web, מסמכים, מייל ואפליקציות. הפתרון שלה מאפשר גלישה מאובטחת בחברות וארגונים תוך בידוד (Isolation) מלא בין הרשת הארגונית לרשת האינטרנט (Air-Gap), ללא צורך בשרתי טרמינל.

שבוע לאחר מכן שוק הסייבר הישראלי המשיך לרתוח, כשסימנטק הודיעה שתרכוש את Skycure הישראלית, תמורת יותר מרבע מיליארד דולר. הנרכשת הישראלית עוסקת בזיהוי, איתור, ניבוי ומניעה של מתקפות על מכשירי סלולר – על בסיס שימוש ביכולות בינה מלאכותית. כך היא מספקת למשתמשים הניידים גישה מאובטחת למערכות ה-IT והאפליקציות הארגוניות.

ב-2016 ערכה סימנטק שתי רכישות ענק. ביוני שנה שעברה היא רכשה את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן. בלו קואט מתמחה בהגנה על שערי הגישה לאינטרנט של ארגונים מפני מתקפות סייבר. השירות שלה משלים את היצע המוצרים שמציעה סימנטק בעיקר לחברות ולארגונים גדולים.

כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר האחרון, סימנטק רכשה את LifeLock, תמורת 2.3 מיליארד דולר. LifeLock מציעה ניטור ומניעה פרואקטיבים של הונאות, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics) וניבוי של הונאות פוטנציאליות, הגנה מפני גניבה ושירותי שיקום ("ריפוי").

הרכישה סיפקה לסימנטק יכולות של ניתוח ובינת מודיעין איומים. כך, ניתן יהיה להילחם בצורה טובה יותר אל מול איומים מסוג "מתקפת יום אפס" (Zero-day attack), שימוש בפרצת אבטחה שלא הייתה ידועה עד כה – ולכן אין לה עדיין תיקון, וכמו כן – מוצרי אבטחה שונים לא מכירים ולא מזהים אותה.

לפני שנתיים, באוגוסט 2015, סימנטק מכרה את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס (Veritas), לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group). סכום העסקה היה גבוה – שמונה מיליארד דולר במזומן – ולמרות זאת, מדובר היה בהפסד עבור ענקית אבטחת המידע, שכן היא קנתה את וריטאס ב-2005 תמורת 13.5 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים