גרמניה: מחצית מהארגונים נפגעו בסייבר; הנזק – 55 מיליארד יורו

בשנתיים האחרונות חל גידול של 51% בהיקף הארגונים שנפגעו בסייבר בגרמניה ● הנזק הכספי, לעומת זאת, גדל ''רק'' ב-8% ● ב-62% מהמתקפות, אלה שעמדו מאחוריהן היו עובדי החברה, בהווה או בעבר

הפישרים לא נחים. אילוסטרציה: weerapat/BigStock

יותר ממחצית מהחברות בגרמניה נפגעו על ידי ריגול תעשייתי, חבלה או גניבת מידע בשנתיים האחרונות, כך על פי Bitkom, איגוד התעשיות במדינה. עלות הנזק נאמדת בכ-55 מיליארד יורו בשנה.

הדו"ח שהנפיק האיגוד התבסס על תשאול של 1,069 מנהלי ארגונים ומנהלי אבטחת מידע בארגונים, ממגזרי תעשייה שונים במדינה.

כמה מהמתקפות שאירעו באחרונה, היו בפרופיל גבוה, כגון מתקפת הכופרה WannaCry מחודש מאי. זו פגעה ביותר מ-300 אלף מחשבים ב-150 מדינות.

מתקפת כופרה נוספת זוהתה כ-Petya, המצפינה את הכוננים הקשיחים של מחשבי המשתמשים ומונעת מהם לפעול, ולאחר מכן ההאקרים דורשים כסף תמורת חילוץ הנעילה.

דרישת התשלום לכופר עמדה על מטבעות ביטקוין בשווי 300 דולר. ארגונים אחרים הפסידו מיליוני יורו, לאחר שנפלו בפח שטמנו להם ארגוני פשע מאורגן ברשת, בתרמית המכונה "הונאת מנכ"ל".

"יש לפנינו עבודה רבה בתחום"

על פי איגוד התעשיות, הנתון לפיו כ-53% מהחברות בגרמניה היו קורבנות של ריגול תעשייתי, חבלה או גניבת נתונים בשנתיים האחרונות – משקף גידול של 51%, בהשוואה למחקר דומה שנערך בשנת 2015. הנזק הכספי, לעומת זאת, גדל "רק" ב-8%.

כ-62% מהחברות שנפגעו מצאו כי אלה שעמדו מאחורי המתקפות או גרימות הנזקים – היו עובדי החברה, בהווה או בעבר. 41% מהארגונים האשימו בפגיעות את המתחרים שלהם, לקוחות, ספקים – או ספקיות שירות. סוכנויות מודיעין זרות נמצאו אחראיות ל-3% מהאירועים. 21% מהארגונים סברו כי האקרים חובבים היו אחראים למתקפות, ואילו 7% מהם ייחסו את המתקפות לארגוני פשע מאורגן.

ארנה שנבוהם היה בעברו יו"ר מועצת הגנת הסייבר בגרמניה, וכיום משמש כנשיא סוכנות הסייבר הפדרלית של גרמניה.

לדבריו, חברות גדולות רבות, ובעיקר אלו הפועלות בעולם התשתיות הקריטיות, "היו בדרך כלל מוכנות היטב למתקפות סייבר. אולם חברות רבות, קטנות ובינוניות לא התייחסו ברצינות לאיום הסייבר".

"המספר הגבוה של החברות שהותקפו", אמר, "מראה בבירור כי עדיין יש לפנינו עבודה רבה בתחום אבטחת הסייבר בגרמניה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים