HBO נלחמת בשוק הפירטי גם בעונה החדשה של משחקי הכס

בשנה שעברה זכתה העונה של משחקי הכס בתואר הממש לא מלהיב מבחינת יוצריה - תכנית הטלוויזיה הפיראטית ביותר בשנה ● בעונה הנוכחית מנסה HBO להיאבק שוב בתופעה שנוגסת ברווחיה עם 90 מיליוני הורדות לא חוקיות של פרק הבכורה

משחקי הכס - HBO

משחקי הכס (Game of Thrones) היא לא רק אחת מתכניות הטלוויזיה הפופולרית ביותר בכל הזמנים, אלא שהיא גם אחת מתכניות הטלוויזיה הנחשקות ביותר בזירה הפירטית.

הסדרה נפגעה על ידי תופעת הפיראטיות בדרכים שונות מאז שעלתה על מרקע הטלוויזיה, וזאת מבלי לציין דליפות שהביאו לכך שכמה פרקים הגיעו לרשתות ה-Torrents אפילו לפני השידור הרשמי שלהן ב-HBO.

בשבוע שעבר החלה העונה השביעית והלפני אחרונה של הלהיט ההיסטרי של HBO והחברה הודיעה שהיא ממשיכה לנסות להגן על רכושה ומתכוונת לנהל מלחמה של ממש מול הפיראטים.

זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה תנסה HBO להיאבק מול ההפצה הבלתי חוקית של סדרת הפנטזיה. לא רק בעונה הקודמת אלא גם בעבר זכתה משחקי הכס כבר פעמים רבות בתואר המפוקפק "תכנית הטלוויזיה הפיראטית ביותר" ובשטח לא נראה גם כל סימן לכך שהתופעה עומדת להתכווץ בקרוב כשההערצה לסדרה רק הולכת ותופחת.

באופן אירוני הבעיה של HBO הולכת וגדלה ככל שהסדרה תופסת יותר פופולריות – על פי נתוני MUSO.com, את פרק הבכורה של העונה ה-7 הורידו והזרימו אופן בלתי חוקי 90 מיליון פעמים בכל רחבי העולם בשלושת הימים שלאחר השקתו. ארה"ב מובילה את רשימת הפעילות הבלתי חוקית, בריטניה הגיעה למקום השני, ואילו גרמניה סוגרת את רשימת שלוש המדינות הפיראטיות המובילות.

עוקבת אחרי כתובות IP ושולחת התראה

כעת, וכתגובה לתופעה החריגה והאדירה בהקפה, החלה רשת הטלוויזיה האמריקנית בשיתוף פעולה עם חברת ניתוח הנתונים IP Echelon בכדי לפקח על טורנטים של התכנית האפית, ולרשום את כתובות ה-IP של משתמשים אמריקנים שהורידו אותה לצפייה לא חוקית.

לדברי TorrentFreak, החברה שולחת אלפי אזהרות הן למי שהוריד תכנים פיראטים לכאורה, והן לספקיות האינטרנט שלהם (ISPs). האזהרה מתחילה במסר: "יש לנו מידע שמוביל אותנו להאמין שכתובת ה-IP שלך שימשה להורדת או לשיתוף של משחקי הכס ללא אישור". בהמשך ההודעה נכתב כי "HBO היא הבעלים של זכויות היוצרים או הזכויות הבלעדיות ל"משחק הכס", וההורדה או ההפצה הבלתי מורשים מהווים הפרה של זכויות יוצרים". ההודעה כוללת הזהרה מפני בעיות אבטחה הגלומות בתופעה ונכתב בה ש"הורדת תוכן לא מורשה או לא ידוע מהווה גם סיכון אבטחה למחשבים, התקנים ורשתות".

המאבק הזה קשה במיוחד גם בשל התעוזה של מרבית הגולשים והפירטים שככל הנראה חשים בטוחים בשל היקף התופעה, וגם משום שלא אצל כל הפיראטים ניתן למצוא בכלל את הזהות שמאחורי כתובת ה-IP מבלי לפנות לבית המשפט. בנוסף קיימות כמה דרכים שבאמצעותן משתמשים מסתירים כליל את כתובת ה-IP שלהם לפני הורדה או שיתוף של תכנים פירטיים.

מכל אלו ניתן ללמוד שהמאבק של HBO לא עומד להיות פשוט ולא בטוח שצפויה לה בו הצלחה לפני שהסדרה המדוברת תסיים כליל את חייה בעונה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים