פוצח הקוד שנועד להגן על פרטיות השיחות של משתמשי הסלולר

צוות של עשרות מומחים, בראשותו של המדען הגרמני ד"ר קרסטן נול, הצליח לפרוץ את מעגל האבטחה המשמש כארבעה מיליארד משתמשי סלולר ברחבי העולם ● נול וצוותו התמקדו ב-GSM, המהווה את התקן הפופולרי ביותר ברשתות סלולריות

בתום חמישה חודשים של עבודה מאומצת הצליח צוות של עשרות מומחים, בראשותו של המדען הגרמני ד"ר קרסטן נול, לפרוץ את ה-GSM – התקן הפופולרי ביותר המשמש רשתות סלולריות ברחבי העולם. בזכות עבודתו החלוצית של המדען הגרמני, כארבעה מיליארד משתמשי סלולר חשופים מעתה להאזנה לשיחותיהם.

האלגוריתם אותו פרץ נול הוא בן 22 שנים, ונקרא 5/1A. מזה שנים ידוע, כי קוד האבטחה המבוסס על האלוגריתם סובל מחולשות משמעותיות, שהראשונה שלהם נחשפה עוד ב-1994, אולם עד היום לא הצליח איש לפצחו באופן גורף.

בראיון שהעניק ל-BBC לאחר הישגו המונומנטלי, הגיב נול לטענת איגוד ה-GSM, כי עבודתו אינה חוקית בעליל בבריטניה ובארצות רבות נוספות: "ההאשמות נגדי חסרות בסיס, לכל אורך הדרך מילאתי אחר הוראות שקיבלתי מעורכי הדין שלי", טען נול. לדבריו, הוא פעל לטובת האנושות, "מתוך מטרה לעורר את המודעות לבעיית האבטחה הסלולרית, ועל מנת לעודד את הלקוחות לדרוש עולם שבו יש זכות קיום רק לתקני אבטחה יעילים יותר".

GSM

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אפי

    אני לא מבין, הרי כבר שנים צה"ל לא מרשה לחיילים לדבר מהסלולרי ליד הגבול עם לבנון וסוריה מחשש שהם מאזינים לשיחות שלא דרך "ורד הרים"- אז מה בדיוק הוא עשה? ובמה זה שונה ממה שהיה עד עכשיו?

אירועים קרובים