מק'אפי: ב-2010 יעקפו תוכנות אדובי את אלה של מיקרוסופט כיעד המועדף על פושעי המיחשוב

חברת אבטחת המידע פרסמה את התחזית שלה לשנה שבפתח, והעריכה, כי במהלכה ינסו פושעי המיחשוב לפגוע בעיקר ברשתות חברתיות וביישומי צד שלישי, תוך שימוש בסוסים טרויאנים וברשתות בוטנט ● למרות זאת, מק'אפי חוזה שנה מוצלחת לרשויות החוק במלחמה בפשיעה הממוחשבת

מק'אפי (McAfee) פרסמה היום (ג') את תחזית האיומים שלה ל-2010. על פי הדו"ח של החברה, בשנה הקרובה ינסו פושעי המיחשוב לפגוע בעיקר באתרי הרשתות החברתיות וביישומי צד שלישי, תוך שימוש בסוסים טרויאנים מתוחכמים וברשתות בוטנט. כמו כן, פושעי המיחשוב צפויים לנצל את תקן HTML 5 ליצירת איומים חדשים.

בעשור האחרון התקיימה מלחמה של רשויות אכיפת החוק ברחבי העולם כנגד הפשע הממוחשב. כעת, חוקרי מק'אפי הבחינו בהתקדמות משמעותית במאמץ הבינלאומי של ממשלות לזיהוי, מעקב ומאבק בתופעה זו. ג'ף גרין, סגן נשיא בכיר במק'אפי, אמר, כי "מאז תחילת המילניום ראינו שיפור עצום ביכולות לנטר, לחשוף ולעצור את הפשיעה הממוחשבת. כעת אנו מתמודדים עם איומים חדשים, כתוצאה מהדומיננטיות של אתרי הרשתות החברתיות, ניצול יישומים פופולריים, וטכניקות מתקדמות נוספות המצויות בשימוש פושעי המיחשוב. עם זאת, אנו משוכנעים, כי 2010 תהיה שנה מוצלחת עבור תחום אבטחת המידע".

על פי הדו"ח של מק'אפי, הרשתות החברתיות יהוו בשנה הקרובה פלטפורמה לאיומים חדשים. פושעי המיחשוב מתאימים את "ארגז הכלים" שלהם לפגיעה ברשתות כגון פייסבוק (Facebook), וטוויטר (Twitter) וביישומי צד שלישי הפועלים באתרים אלו. המשתמשים יהפכו לפגיעים יותר להתקפות, כשפושעי המיחשוב יתחזו לחברים ברשת החברתית ויעבירו לגולשים האחרים לינקים שיובילו לתוכנות מזיקות.

התפתחות הרשת גם צפויה להעניק לפושעי המיחשוב הזדמנויות חדשות לכתיבת תוכנות זדוניות. בעקבות הפצת Google Chrome OS וההתקדמות הטכנולוגיות של ,HTML 5 גבר השימוש ביישומים מקוונים, והדבר צפוי להקל על כותבי תוכנות זדוניות המבקשים ללכוד משתמשים.

עוד עולה מהתחזית, כי אדובי (Adobe), ולא מיקרוסופט (Microsoft), תהווה את היעד המועדף עבור פושעי המיחשוב. בהמשך לפופולריות הגבוהה של תוכנות אדובי, צופה מק'אפי, כי עברייני הרשת ינסו לפגוע במוצרי החברה – בעיקר ב-Acrobat Reader וב-Flash, המהוות שתיים מהתוכנות הנפוצות בעולם. לכן, ב- 2010 תהפוך אדובי ליעד המועדף על ידי פושעי המחשוב, אפילו יותר מיישומי האופיס (Office) של מיקרוסופט.

בנוסף, צפויה עליה בכמות הסוסים הטרויאנים המיועדים לפגיעה בבנקים, וכן בכמות הקבצים המצורפים לאי- מיילים ומכילים תוכנות זדוניות. כמו כן, צפויה עליה ברמת התחכום של איומים אלו. רשתות הבוטנט, המעורבות כמעט בכל סוג של מתקפה ממוחשבת – מספאם ועד לגניבת זהות – ימשיכו ליהנות מאספקה עצומה של כוח מיחשוב גנוב ושל רוחב פס. על פי מק'אפי, לאחר סגירת רשתות בוטנט, כמו זו של חברת McColo, שאירחה את אחד משרתי הספאם הגדולים בעולם, מנסים מפעיליהם להסתגל ללחץ של מקצועני אבטחת המידע המופנה לכיוונם.

מק'אפי צופה, כי ב-2010 השליטה בתשתיות הבוטנט תתבצע במודל גמיש של Peer-to-peer – ולא במודל הריכוזי המקובל כיום. זאת, בעקבות המאמצים של קהיליית האבטחה לסגור ולחסום את הגישה לרשתות אלה.

את הגרסה המלאה של תחזית האיומים של מק'אפי ל-2010 ניתן למצוא בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים