"פיתוח מהיר של אפליקציות מגביר את היעילות ומעצים את הארגון"

"המובייל הוא אחת המגמות המרכזיות במחשוב הארגוני, וחברות רואות את זה והולכות לשם", כך אמר ג'ון רוז'ינסקי, מנכ"ל נטאלייזר

ג'ון רוז'ינסקי, מנכ"ל נטאלייזר

"ארגונים פונים לפיתוח מהיר אך רחב של האפליקציות שלהם, כי הם מבינים שזה מייעל אותם ותורם להצלחה העסקית שלהם. המובייל הוא אחת המגמות המרכזיות במחשוב הארגוני, וחברות רואות את זה והולכות לשם", כך אמר ג'ון רוז'ינסקי, מנכ"ל נטאלייזר.

רוז'ינסקי דיבר במפגש של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שנערך שלשום (ג') ב-yes Planet בראשון לציון ועסק באתגרים בהטמעת מערכות מובייל בארגונים גדולים.

הוא ציין כי החברה נוסדה לפני 18 שנים והחלה לפתח ניסיון בענן לפני 14 שנים. היא פועלת במגזרים רבים, בהם קמעונות, תחבורה, רשויות מקומיות והמגזר הפיננסי. בין לקוחותיה נמנות חברת החשמל, סמסונג (Samsung), עיריית תל אביב-יפו, מוטורולה (Motorola) ורכבת ישראל.

לדברי רוז'ינסקי, "ארגונים ניצבים בפני כמה אתגרים: אג'יליות, אפקטיביות של עלויות וזמן הגעה מהיר לשוק. ליעילות תקציבית יש השלכות מאוד גדולות על מה אפשר לעשות והאם אפשר לעשות אותו מעכשיו לעכשיו, במהירות".

"לפני תשע שנים לקחנו את הנושא הזה על עצמנו והבנו שאם נספק פלטפורמה שתאפשר לארגונים לפתח אפליקציות אד הוק – נצליח", אמר.

בהמשך להבנה זו, ציין, פיתחה נטאלייזר את גזפצ'ו (Gazpacho) – פתרון שמאפשר לארגונים פיתוח מהיר של יישומים, תחת הכותרת Mobile your business.

"אנחנו מספקים ערכת מובייל בענן, שמאפשרת לבנות אפליקציות בכמה קליקים, ללא ידע טכני מוקדם, ולשנות אותן כל הזמן", הוסיף רוז'ינסקי. "זו אפליקציה נייטיב שיושבת על הטלפון. היא שואבת את ההגדרות של היישומים ואת הלוגיקה, וניתן לעבוד בה אופליין ואונליין. מדובר באפליקציה חזקה, שיכולה לכלול גם 100 אלף רשומות – ועדיין ניתן לעבוד איתה גם על טלפון פשוט".

לדבריו, "גזפצ'ו כוללת מספר מודולים: דיווחים, חתימה גרפומטרית, סריקת מסמכים, מעקב אחרי מיקום, הודעות, משימות, לכידת וידיאו, שיתוף בזמן אמת, סריקת ברקודים, תהליכים ואנליטיקה. כמו כן, הוא מחובר לפתרון של Qlik, שמאפשר ניתוח של הנתונים".

עמית קופרברג, סגן מנהל מחלקה ומנהל תחום מערכות ומוצרים, פרויקטים ומובייל בבנק הפועלים

עמית קופרברג, סגן מנהל מחלקה ומנהל תחום מערכות ומוצרים, פרויקטים ומובייל בבנק הפועלים

רוז'ינסקי ציין כי אין צורך לעדכן את האפליקציה. "המשתמש נכנס פעם אחת ומוריד אותה, והיא מתעדכנת אוטומטית", אמר.

יישום הדיגיטל בבנק הפועלים

עמית קופרברג, סגן מנהל מחלקה ומנהל תחום מערכות ומוצרים, פרויקטים ומובייל בבנק הפועלים, דיבר על האסטרטגיה הדיגיטלית של הבנק ועל הטרנספורמציה הדיגיטלית שאותה הוא עורך מזה כמה שנים.

"אנחנו עובדים עם EMM (ר"ת Enterprise Mobile Management – ניהול מובייל בארגונים) כבר הרבה מאוד זמן. יש לנו הן אפליקציה פנים ארגונית והן אפליקציה ללקוחות", אמר.

"הלקוחות של ימינו רוצים שהכול יהיה כאן ועכשיו, מעניין ומגניב", ציין קופרברג. "כדי לעשות את זה על הצד הטוב ביותר צריכים לחבר בין הבנקאי למשתמש. על מנת להפגיש ביניהם יצרנו בבנק פרויקט להעצמה דיגיטלית של העובדים, ואנחנו בודקים אותו בכל כמה חודשים ומשפרים אותו תוך כדי תנועה".

הוא ציין את הסיסמה של בנק הפועלים – אישי, אנושי, טכנולוגי – ואמר כי היא מציבה לבנק ולאנשי הטכנולוגיה שבו אתגר. "כדי להיות אישיים, אנושיים ולשלב בזה את הטכנולוגיה אנחנו צריכים להתגבר על אתגר גדול", הוסיף. "שניים מהאתגרים הטכנולוגיים הם הנגשת היכולות הדיגיטליות ללקוחות הבנק ויישום חתימה דיגיטלית על גבי האינטרנט".

המטרות בהנגשת הפרויקט, ציין קופרברג, היו: "העשרת השיח בין הלקוח לבנקאי; קיצור פרק זמן ההגעה לשוק; תמיכה בסניפים הדיגיטליים; סניף ללא נייר; שיפור השירות ללקוח; תמיכה במסר השיווקי של הבנק כבנק חדשני ודיגיטלי; ויישום ערוצים חדשניים לתקשורת עם לקוחות הבנק".

בבנק הפועלים מתגברים על האתגרים הללו באמצעות ה-iPad. "לקחנו את הטאבלט והצבנו אותו בין הלקוח לבנקאי. זה מאפשר לנו, בין היתר, חתימה דיגיטלית, הצגת תכנים שיווקיים ללקוחות הבנק כחלק מתהליך המכירה והנגשה להם של שירותים פיננסיים-מוסדיים", אמר קרופרברג.

הוא ציין כי הבנק בחר את מערכת Airwatch של VMware. "אנחנו מתבססים על פתרון SaaS ייעודי, כאשר כל רכיבי הליבה של המערכת ממוקמים בסביבה נפרדת בענן, במיוחד עבורנו. הפתרון מיועד לסביבות שונות ומגוונות – מטה הבנק, הסניפים הדיגיטליים והסניפים ה-'רגילים', ומאפשר תמיכה מלאה בהפצה מהירה, תכופה ומאובטחת של עדכונים אפליקטיביים, בשיעורי הצלחה שנושקים ל-100%", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים