ארגוני צרכנים מתנגדים לרכישה המתוכננת של AdMob על ידי גוגל
שני ארגונים פנו לרשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) בבקשה לאסור על ביצוע העסקה, בטענה שהיא עלולה לפגוע בתחרות בשוק הפרסום הסלולרי ולהגביר את החששות ביחס לשמירה על הפרטיות ● "אם נתיר לשתי החברות המובילות הללו לאחד כוחות מבלי לדרוש מהן ביטחונות הולמים לשמירה על הפרטיות, ימצאו עצמם הצרכנים מול איום משמעותי", כתבו
שני ארגוני צרכנים הודיעו אתמול (ב'), כי הגישו לרשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) בקשה לאסור על הרכישה המתוכננת של AdMob, חברה העוסקת בפרסום סלולרי, על ידי גוגל (Google), מחשש לפגיעה בתחרות.
הארגונים, Consumer Watchdog ו-Center for Digital Democracy, שלחו לרשות מכתב משותף ובו טענו, כי הרכישה המתוכננת מגבירה את החששות ביחס לפרטיות, ומשום כך – על הרשות להתערב. "המגזר הסלולרי הוא החזית הבאה של המהפכה הדיגיטלית", כתבו הארגונים. "ללא תחרות סוערת וביטחונות איתנים לשמירה על הפרטיות, עלול להיפגע הפלח המתפתח של הכלכלה המקוונת".
בשבוע שעבר מסרה גוגל, כי אנשי ה-FTC ביקשו לקבל מידע נוסף על הרכישה המתוכננת של AdMob, שצפויה להתבצע תמורת 750 מיליון דולרים. המשמעות של הבקשה היא שגוגל תיאלץ להמתין פרק זמן ממושך יותר עד שהרכישה תאושר. הדומיננטיות של גוגל בשוק החיפוש באינטרנט מעוררת חששות רבים בקרב משרד המשפטים האמריקני, רשות התקשורת הפדרלית (FCC) ורשות הסחר הפדרלית. כעת, טוענים ארגוני הצרכנים, כי גוגל מבקשת לרכוש לעצמה דומיננטיות גם בשוק הפרסום הסלולרי.
"הצרכנים ימצאו את עצמם מול מחירים גבוהים יותר, חדשנות מעטה יותר ומבחר דל יותר", כתבו הארגונים. "על ה-FTC לערוך חקירה יסודית, לאסור על מימוש העסקה בין גוגל לבין AdMob ולטפל גם בחששות לפגיעה בפרטיות".
חששות אלה נובעים מכך שבידי חברה אחת עלול להימצא מידע רב על התנהגות הצרכנים. מידע זה יגביר את יכולתה של גוגל לעקוב אחר הצרכנים, להכין פרופילים שלהם ולפנות אליהם בטלפון הסלולרי. "אם נתיר לשתי החברות המובילות הללו לאחד כוחות מבלי לדרוש מהן ביטחונות הולמים לשמירה על הפרטיות, ימצאו עצמם הצרכנים מול איום משמעותי", על פי המכתב.
גוגל הודיעה בחודש נובמבר על כוונתה לרכוש את AdMob וטענה, כי העסקה לא תפגע בתחרות, אלא דווקא תקדם אותה, כמו גם את החדשנות בשוק. עוד טענה החברה, כי היא לא רואה צורך בהתערבות הרשויות בעסקה, משום שבשוק הצומח של הפרסום הסלולרי קיימת תחרות רבה, ופועלות בו למעלה מתריסר רשתות פרסום. חברת eMarketer מעריכה, כי היקף שוק הפרסום הסלולרי עתיד להסתכם השנה ב-416 מיליון דולרים.
תגובות
(0)