מהפכת המנמ"ר 2010

לאחר השיגעון שאפף את התעשייה והכלכלה בכלל ואת עולם ה-IT בפרט, בחן השבועון האריקני InformationWeek מה יהיו הנושאים שיעמדו בראש סדר העדיפות של המנמ"רים בשנת 2010 ● למרות העיכובים שנבעו מהמיתון ב-2009, קובע השבועון, המהפכה כבר החלה

הנושאים בהם יטפלו המנמ"רים בשנה הבאה, והאתגרים מולם הם יתמודדו, יעברו שינוי – שלא לומר מהפכה. כך קובע השבועון האמריקני InformationWeek, שמתבסס על סקר מנמ"רים שערך. למרות זאת, השינוי המדובר לא יהיו מונע על ידי פאניקה, ולא ייעשה בחופזה, קובעים עורכי הסקר.

"מהפכת 2010 של המנמ"ר תשלב בין שתי התמקדויות – אלו של העסק ואלה של ה-IT", אמר אנדי מולהולנד, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קפג'מיני. "המיקוד ישתנה ללא הרף וינוע בין שני מרכזי התייחסות אלה". לדברי מולהולנד, "במינוח 'עסקים וטכנולוגיה', המיקוד יהיה על אנשים, על תקשורת ועל שיתופיות. לא יהיה כלל מיקוד על מחשבים ועל מידע".

התפיסה של מולהולנד קיבלה חיזוק משמעותי במסגרת מפגש שערך השבועון האמריקני בין מולהולנד לבין שלושה מנמ"רים מהחשובים בעולם, שדנו בנושא בוובקאסט שנערך תחת הכותרת: "האג'נדה של המנמ"ר הגלובלי 2010: ברוכים הבאים למהפכת המנמ"ר".

פיטר ווטנל, מנמ"ר סונוקו (Sunoco) – ספקית שמנים לתעשיית הרכב, אמר כי המהפכה הזו כבר קורית הלכה למעשה בשטח, "כיוון שהנסיבות דורשות זאת. ול-IT יש כבר את היכולות הטכנולוגיות שלא היו לו לפני כמה שנים". ווטנל הוסיף, כי האתגר שלו פשוט ביותר, ושמנמ"רים רבים נמצאים במצב הדומה לזה שלו. "ישנן שתי דרכים שבהן החברה שלי יכולה להתחרות: מצויינות תפעולית, וצמצום הוצאות. זה הכל. לכן תפקידנו הוא למצוא דרכים שבהן אנו יכולים להיות חדשניים יותר, בדרך שבה אנו מריצים את העסק באופן היומיומי".

מנג'יט סינג, מנמ"ר צ'יקיטה (Chiquita Brands), יצרנית משקאות פרי סחוט, אמר שמהפכת המנמ"ר 2010 תעסוק בנושא ליבה אחד בלבד: כיצד ניתן לנהל את מערך ה-IT כעסק בפני עצמו? לדברי סינג, "אנו רואים האצה של הנושא הזה כבר כיום, כאשר חברות בכל מגזר תעשייתי מנסות לרענן את האופן בו הן פועלות, להשתחרר מדרכי פעולה ישנות ולהשתנות באופן דרמטי ומהיר". זאת, מסביר סינג, על מנת להיענות לדרישות תחרותיות חדשות שצצו וימשיכו לצוץ, לאחר השעייה זמנית שהייתה בתחום ב-2009. לכן, אומר סינג, "אנו שואלים את עצמנו באופן עקבי, היכן ניתן לשלב באופן הדוק יותר את המנמ"ר ואת מערך המיחשוב שתחתיו, בשינויים הללו?"

ארגון הבריאות UPMC שבפיטסבורג, פנסילבניה, מגלגל מדי שנה שמונה מיליארד דולרים ומעסיק 50,000 עובדים – מתוכם 400 רופאים ב-20 בתי חולים. דן דרוובוו, סגן נשיא בכיר ומנמ"ר UPMC, אמר, כי "2010 תעסוק רק בנושא אחד: בניית מודלים חדשים למימון ובחירה של גישות חדשניות". הוא הביא דוגמאות, בהן פריצות דרך בעולם הטכנולוגיה מוטת-רפואה ארכו 17 שנים בין השלב של עריכת הניסוי במעבדה ועד למימוש של היישום בקליניקה. "לטעמי, על המנמ"ר להיות מאד יצירתי באופן בו הוא בוחן ובוחר את הדרכים החדשניות הנכונות לו ולארגונו", אמר, "ייתכן שזה ימומש כתוצאה של השיתוף בין הספקיות, בכל מקרה – זה חייב להתממש. כי ב-2010, אנו ננוע בוודאות לכיוון של עוד ועוד חדשנות".

מולהולנד סיים את הדיון באומרו, כי "אנו הולכים לחוות בשנה הבאה מהפכה בטכנולוגיה, ואנו רוצים שהמנמ"רים יובילו את המהפכה, עם יכולות עצומות וחדשות, כאלו שתבאנה ערך. אבל זה לא יכול לבוא על חשבון המשך הקירבה והידוק הקשרים בין העסק ל-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים