"כמו בעולם הרכב – גם ה-IT צריך לעבור מגיר ידני לאוטומטי"

"בעולם האינטרנט של הדברים, חיישן מדבר עם רכיב, שמדבר עם שרת - פה, 'גיר ידני' לא יעזור - נדרש מיכון, כי בלעדיו אי אפשר לעבור את המסע הדיגיטלי", כך אמר פיל קורנליוס, ארכיטקט פתרונות בכיר, Ansible מבית רד-האט

פיל קורנליוס, ארכיטקט פתרונות בכיר, Ansible מבית רד-האט. צילום: ליאת מנדל

"אני אוהב לנהג בכלי רכב עם גיר ידני. אלא ששימוש בגיר שכזה יוצר בעיית זיהום לסביבה. כך הדבר גם בעולם ה-IT, ארגונים נדרשים לפיתוח ולניהול אוטומטי של סביבת המחשוב שלהם, כדי להפחית את 'זיהום הסביבה' המחשובי, משמע מורכבות ה-IT, הקושי לנהלו והצורך בחיסכון תפעולי וכן כדי לעבור לשלב הבא, של כלי רכב אוטונומיים", כך אמר פיל קורנליוס, ארכיטקט פתרונות בכיר, Ansible מבית רד-האט (Red Hat).

קורנליוס דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח, שנשא את הכותרת Ansible Automates. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') באולם ארקה בנמל תל אביב, בהשתתפות יותר מ-400 מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

השלב הבא בעולם המחשוב, אמר קורנליוס, "מתאפיין בתקשורת ישירה בין מחשבים. בעולם האינטרנט של הדברים, חיישן מדבר עם רכיב, שמדבר עם שרת. פה, 'גיר ידני' לא יעזור, נדרש מיכון. בלא מיכון, אי אפשר לעבור את המסע הדיגיטלי".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

ארגוני אנטרפרייז, אמר קורנליוס, "מיישמים את מה שהם למדו מהנוהלים המומלצים לפיתוח תוכנה, לטובת פתרון הבעיה של ניהול תצורה וסביבה. אני מכנה את הבעיה 'גיהנום של סביבה': הם מתייחסים לתשתית כאל קוד. זוהי דרך ה-DevOps, והיא עוזרת לחברות למנוע תהליכים ידניים יקרים. בעולם המיכון, נדרש לכסות את כל ההיבטים של ניהול סביבה".

ישראל, סיכם קורנליוס, "מתקדמת מבחינה טכנולוגית ומתאפיינת כמאמצת מוקדמת של טכנולוגיות חדשניות. לכן, אנו רואים בשוק המקומי ביקוש נרחב ל-Ansible ו-Ansible Tower. אנו תומכים בצוות המקומי עם המומחיות שלנו בכמה פרויקטים גדולים בתחום".

אסף הירשברג, ארכיטקט פתרונות ענן, רד-האט ישראל. צילום: ליאת מנדל

אסף הירשברג, ארכיטקט פתרונות ענן, רד-האט ישראל. צילום: ליאת מנדל

אסף הירשברג, ארכיטקט פתרונות ענן, רד-האט ישראל, אמר כי "אחת המגמות בעולם האוטומציה כיום, דומה למה שקרה במרחב התיכנות. ארגונים התחילו להתבסס כסטנדרט על כמה שפות ליבה כמו Java ,NET ו-++C, מה שהביא לפישוט משמעותי בכלים שלהם, לצמצום המורכבות ולחסכון בעלויות".

לדבריו, "אנשים עושים אותו דבר במרחב ניהול הסביבה. במקום שיהיה להם ריבוי שפות ניהול תצורה ושפות סקריפטים, הם מתבססים כסטנדרט על שפה אחת מאותן סיבות כמו בשפות תיכנות".

כלי Ansible, אמר, "מתאפיינים בפשטות, עם כיסוי של כל ההיבטים של ניהול סביבה, כולל קישוריות, פריסה מתואמת מתוזמרת, עד להקצאת שרתים ולניהול נקודות קצה".

ג'וש גינצברג, ארכיטקט ראשי, Ansible מבית רד-האט. צילום: ליאת מנדל

ג'וש גינצברג, ארכיטקט ראשי, Ansible מבית רד-האט. צילום: ליאת מנדל

ג'וש גינצברג, ארכיטקט ראשי, Ansible מבית רד-האט, אמר כי "החברה צומחת דרמטית, ויש לה כיום כבר יותר מ-2,700 תורמים ייחודיים לקוד".

לדבריו, "ארכיטקטורת ה-IT חייבת להשתנות. מה שעבד בעבר לא יכול לעבוד יותר. תשתיות ה-IT חייבות להיות גמישות וקלות לתפעול ולניהול. ה-IT התפעולי יוצר 'חומות' במערך המחשוב, ורק אוטומציה תוכל להוות לו מענה הולם ולהניב ערך".

"נדרש למכן", סיכם גינצברג. "בלא מיכון – לא ניתן להגיע לחדשנות. נדרש לגשר את 'איי' האוטומציה, את 'כיסי' המיכון. כשהם פועלים באופן בודד, הם לא מסייעים לתמונה הכוללת. יש למכן את כלל התהליכים, כלל הארגון וצוותי הפיתוח".

"הארגון צריך להיות מונע על ידי מיכון. הכלי שלנו פותר בעיות שאף כלי אחר לא יכול לפתור. הפכנו להיות הלכה למעשה שפת המיכון למפתחים ומנהלי תשתיות, עם יכולת לעבוד בכל סביבת IT, על כל מערכת הפעלה ובעל מקום, בחצר הבית או בעננים השונים".

"ההצלחה של Ansible ככלי קוד פתוח, ממחישה את העובדה שניהול הינו אחת הבעיות הגדולות ביותר בתעשיית ה-IT. אנו מסייעים ללקוחות הארגוניים לבצע את הטרנספורמציה לעולמות החדשים של ענן היברידי, מיקרו-שירותים ומיכלים (קונטיינרים). רד-האט מספקת מוצרים מצוינים בתחומים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים