"מי שטוען שהמזומן הולך להיעלם לא מבין את השוק"

"הפתרונות הדיגיטליים להעברת כספים כבר כאן, ו-ודאי כרטיסי האשראי, אבל אנשים ימשיכו להשתמש במזומן ולהעביר כספים בדרך הזו", כך אמר איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס

משתתפי הפאנל. מימין: גל לייבוביץ', מנהל ה-BI של לובינסקי; איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס; גיא רם, מנהל מחלקת פיתוח מערכות עסקיות ו-Big Data ב-Cal; ואבשלום חודפי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של דואר ישראל. צילום: ניב קנטור

"אלה שאומרים שהמזומן הולך להיעלם לא מבינים את השוק. הפתרונות הדיגיטליים להעברת כספים כבר כאן, ו-ודאי כרטיסי האשראי, אבל אנשים ימשיכו להשתמש במזומן ולהעביר כספים בדרך הזו", כך אמר איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס.

זימן דיבר במסגרת פאנל שנערך כחלק מכנס BI & Big Data של אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה במרכז הכנסים LAGO בראשון לציון. בכנס השתתפו מאות מומחים ואנשי מקצוע, והנחה אותו, ובכלל זה את הפאנלים שנערכו במהלכו, אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

לדברי זימן, ברינקס משתמשת ביכולות Big Data ואנליטיקה – ועומדת להעצים את השימוש הזה. "נמנף את ה-Big Data ונחקור באמצעותו אזורים נוספים, שלא מתוחקרים כיום. אנחנו הולכים לפרוץ בתחום ניהול מסעות הלקוח", אמר.

הוא ציין את פעילות החברה בתחום הכספומטים ואמר כי "אנחנו עובדים עם דיסקונט, לאומי, בנק ירושלים והרוב המוחלט של הכספומטים הפרטיים. אחד הדברים הכי קשים הוא לחזות מתי כספומט הולך להתרוקן. יש לנו כל מיני אלגוריתמים על הכספומטים אבל הם דינמיים וקשה להכניס את כל הפרמטרים. עם זאת, אנחנו מנסים לחזות את זה".

גיא רם, מנהל מחלקת פיתוח מערכות עסקיות ו-Big Data ב-Cal, אמר ש-"יש לנו תקציב מו"פ בעולם ה-Big Data ואנחנו עושים ניסוי וטעייה בתחום. אנחנו מתחקרים מידע לא מובנה, שהיה אצלנו מתחת לפנס אבל לא הייתה לנו את הטכנולוגיה לנתח אותו – וכיום יש. כך, אנחנו מתכננים את הלוגים של מערכות האינטגרציה, שדרכן עוברות כל הפעולות של כל הלקוחות שלנו. כמו כן, יש לנו יישומי Big Data על מידע לא מובנה לאבטחת מידע".

אם ל-Cal יש תקציב ייעודי ל-Big Data, לדואר ישראל אין. אולם, לדברי אבשלום חודפי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של הארגון, "קיימנו סדנה בתחום ובקרוב תתקיים פגישה בנושא עם הנהלת החברה, מתוך מטרה לקבל תקציב ולפתח שירותים חדשים, בעיקר בנושא ה-e-Commerce".

גל לייבוביץ', מנהל ה-BI של לובינסקי, סיפר על פעילות החברה וציין ש-"אנחנו מתמקדים בלקוח ובקשר עימו, ומשלבים את הכלכלה הישנה עם זו החדשה – שילוב שמועיל הן ללקוח והן לנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור דבח מולנר

    הכסף יעלם מהעולם כן חחח מבלבלים תביצים

אירועים קרובים