קרן השקעות לאומית תתמוך בפיתוח פתרונות למגזר הציבורי

סכום התמיכות הכולל של הקרן, שזימה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, עומד על עד 40 מיליון שקלים ● בממשלה מחפשים סטארט-אפים בתחומים כגון השלטון המקומי, מערכות הבריאות, הרווחה, החינוך והתשתיות, והורדת יוקר המחייה

השרה היוצאת לשוויון חברתי, גילה גמליאל. צילום: ניב קנטור

המשרד לשוויון חברתי ורשות החדשנות פרסמו היום (ב') קול קורא, שמציע תמיכות לסטארט-אפים שיפתחו טכנולוגיות וכלים דיגיטליים לשיפור וייעול השירותים במגזר הציבורי. סך התמיכות יעמוד ב-2018 על עד 40 מיליון שקלים. גובה המענק המוצע למיזמים השונים יהיה מדורג: בקשות עד 300 אלף שקלים – במימון של עד 80%, ובקשות של עד ארבעה מיליון שקלים – במימון של עד 50%.

המימון יינתן במסגרת פעילותה של קרן השקעות לאומית חדשה, שהוקמה על יד המשרד לשוויון חברתי ורשות החדשנות ושפעלה עד כה כפיילוט. במסגרת הפיילוט העניקה הקרן מענקי תמיכה ל-36 סטארט-אפים, בהיקף כולל של 18 מיליון שקלים. במשרד וברשות הגדירו את הפיילוט כהצלחה והחליטו למסדו.

אחת הסיבות להקמת הקרן היא העובדה שקרנות הון-סיכון, גופי מימון ויזמים לא נוטים לתמוך בפרויקטי חדשנות שנועדו למגזר הציבורי, בגלל אופי הפעילות של גופים אלה והפוטנציאל העסקי המוגבל שלהם. מצד שני, בממשלה זיהו שיש לא מעט מיזמים בנושא שלא זוכים למימון התחלתי.

מי זכאים למימון?

מהמשרד לשוויון חברתי נמסר שהקרן תתמוך בסטארט-אפים שיפתחו ויריצו מיזמים דיגיטליים שיתרמו להתייעלות פעילות השלטון המקומי, למערכות הבריאות, הרווחה, החינוך והתשתיות, ויפעלו להורדת יוקר המחייה, פיתוח אזורי תעשייה, הגברת הבטיחות בדרכים ועוד.

"גם במגזר הציבורי. טכנולוגיות מתקדמות פותחות עולמות חדשים ומאפשרות לקבל שירותים בדרכים אפקטיביות ומהירות יותר, למשל הדרך שבה אנחנו מנווטים ליעד חדש, קובעים תור לרופא או מזמינים מונית בלחיצת כפתור", אמרה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שיזמה את הקמת הקרן.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, ציין ש-"יש במגזר הציבורי פוטנציאל טכנולוגי רב. באמצעות הזירה החברתית-ציבורית ברשות נמשיך לעודד את מיטב היזמים והמפתחים הישראליים לפעול לשיפור השירות שהמגזר הציבורי מספק לציבור, ולתת מענה לאתגרים שעימם הוא מתמודד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים