התנועה לזכויות דיגיטליות עתרה נגד הקמפיין הביומטרי

על פי התנועה, בטיזרים מתוך הקמפיין שעלו באחרונה לא מוסברות הסכנות שבמאגר ● עו"ד יונתן ברוורמן: "אנחנו מבקשים למנוע הטעיה של הציבור"

אילוסטרציה: BigStock

התנועה לזכויות דיגיטליות הגישה היום (א') לבית המשפט העליון עתירה בדרישה לעצור את פרסומי המאגר הביומטרי. זאת, במסגרת העתירה שהגישה נגד המאגר.

בימים האחרונים הופצו על גבי שלטי מודעות טיזרים, בהם נטען כי המאגר הביומטרי יהיה "שדרוג לכולם". בתנועה מציינים כי בטיזרים שעלו נעשה ניסיון למתג את המאגר הביומטרי תחת שם חדש, Bio, מבלי לציין את הסכנות שבו.

עו"ד יונתן ברוורמן מהתנועה אמר כי "אנחנו מבקשים למנוע הטעיה של הציבור. מה שהמדינה מנסה לעשות בקמפיין הזה הוא לעודד אנשים להצטרף למאגר שנוי במחלוקת, ולגנוב סוסים באופן שיקשה משמעותית על ניהול העתירה אותה הגשנו נגד המאגר עצמו. הפרסום הזה חורג מהסיכומים אליהם הגיעה התנועה לזכויות דיגיטליות עם המדינה בבג"ץ הקודם, ונדמה שהם אף חורגים מהסמכות שניתנה למדינה בחוק".

לדברי שחר שמש, מראשי התנועה, "Bio הוא לא שדרוג והוא בטח לא חכם. זהו אותו מאגר ביומטרי מסוכן, מיושן ופרוץ, וכל מי שמצטרף אליו שם את הפרטיות שלו על קרן הצבי. רשות האוכלוסין וההגירה מבקשת לקבע את המאגר הביומטרי כעובדה מוגמרת, ומיתוגו מחדש כ–Bio נועד להתמודד עם העובדה שרוב הציבור מבין את סכנות המאגר ומנסה להתחמק ממנו".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי "הקמפיין הביומטרי טרם עלה במלואו – ולמעשה, כפי שנכתב בעתירה, עלו אך ורק טיזרים, שלא ניתן לקרוא להם קמפיין. על כן, לא ברור על סמך מה הוגשה העתירה לבית המשפט. מעט סבלנות וגם העותרים ייווכחו לדעת שבמערך ההסברה מופיע כל המידע אותו צריך התושב לדעת וכפי שהתחייבנו בחוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים