דל חושפת: כך נילחם ביבמ בשוק שירותי ה-IT
HP, דל וזירוקס שואפות לנגוס בחלקה של יבמ, המובילה בשוק זה ● דל חשפה את האסטרטגיה החדשה שלה לעולם שירותי ה-IT, שבמסגרתה היא מציעה חוזי מיקור-חוץ רזים, לחודשים ספורים והכוללים אנשי IT בודדים ● "הגישה הישנה, של שיבוץ צבא רב של יועצים הנעולים בתוך מסגרות עבודה, תהליכים ותוכנות קנייניות, איבדה מקסמה, כי היא לא יעילה ועולה ללקוחות יותר מדי כסף", אמר פיטר אלטבף, נשיא השירותים של דל
שתי ענקיות המיחשוב, HP ודל (Dell), שואפות, כל אחת לחוד, לנגוס בנתח השוק של יבמ (IBM) בעולם שירותי ה-IT. לאחר שביצעו את הרכישות המתבקשות לצורך מימוש המהלך, השתיים גם מצהירות על כך, וחושפות את האסטרטגיות שיביאו להן את היכולת לעשות זאת.
כזכור, דל רכשה באחרונה את פרו סיסטמס (Perot Systems), ואילו HP שילבה את EDS, שאותה רכשה, תוך שהיא ממתגת את החברה הוותיקה כחטיבת השירותים העסקיים שלה.
שוק שירותי ה-IT העולמי מגלגל מדי שנה 800 מיליארד דולרים, והמובילה בו היא יבמ. במקביל, יבמ מחפשת דרכים להגדיל את רווחיה בשוק זה, על ידי הרחבת היצע השירותים והעמקת השילוב בין שירותי ה-IT שלה ובין מכירת תוכנה וחומרה מתוצרתה.
בכירים בדל, ובראשם פיטר אלטבף, נשיא שירותי החברה ולשעבר נשיא פרו סיסטמס, שוחחו עם אנליסטים ועיתונאים על הדרך למימוש האסטרטגיה שלהם בעולם שירותי ה-IT. הם הסבירו, כי המטרה היא לשלב, ככל הניתן, בין היצע המערכות של החברה ובין השירותים של פרו. לדברי אלטבף, לפרו סיסטמס יש יכולת לשמש מנוע צמיחה משמעותי עבור דל, בשל ביסוסה בעולם שירותי ה-IT: מחזור מכירות שנתי של 7.5 מיליארד דולרים וכן 42 אלף עובדים. לדבריו, בכוונת דל לבדל עצמה משתי יריבותיה בעולם שירותי ה-IT, יבמ ו-HP, עם היצע שירותים מודולרי, רמות מיכון גבוהות והתחייבויות קצרות טווח.
"הגישה הישנה, של שיבוץ צבא רב של יועצים הנעולים בתוך מסגרות עבודה, תהליכים ותוכנות קנייניות, איבדה מקסמה", אמר אלטבף. "היא לא יעילה, ועולה ללקוחות יותר מדי כסף". הוא הסביר ש-"אנחנו רוצים לעזור לארגונים להיות חדשניים ולהתמקד בליבה העסקית שלהם, בזמן שאנחנו נסייע להם להריץ את מערכות ה-IT בעלויות פחותות. במסגרת היוזמה שלנו, אנחנו מגדירים מחדש את השירותים שאותם יקבלו הלקוחות, מעיניהם שלהם, תוך הפיכת ה-IT לנגיש, פשוט וקל לניהול, והכי חשוב – קשור לליבתו העסקית של הארגון".
פול בל, נשיא החטיבה למגזר הציבורי בדל, אמר, כי החברה מתכוונת לספק חוזים קצרי טווח, של חודשיים-שלושה, עם שניים-שלושה יועצים. "נהיה קטנים וזריזים", אמר, "לעומת מתחרינו, שיביאו גדודי יועצים שלא ירצו לעזוב את אתר הלקוח".
דל איננה השחקנית היחידה שרכשה חברת שירותים. כך עשתה גם ענקית ההדפסה זירוקס (Xerox), כשקנתה את ACS בספטמבר השנה. כל שלוש החברות – HP, דל וזירוקס – רוצות לשכפל את הצלחת יבמ עם חטיבת מיקור-החוץ שלה, IGS. הכנסותיה של IGS מעולם השירותים הגיעו ב-2008 ל-59 מיליארד דולרים, בעוד אלה של HP הגיעו ל-22 מיליארד דולרים, ושל דל, בטרם רכישת פרו סיסטמס, ל-5.7 מיליארד.
דיוויד גי, סגן נשיא עולמי לשיווק בקבוצת השירותים העסקיים של HP, אמר, כי ההיצע של החברה, לרבות בתחום המיחשוב האישי והשרתים, מהווה חלק מפתח בראייתה את תחום שירותי ה-IT. "יש סיבה לכך שאנו גדולים", אמר. "הגודל נותן לנו חוסן כלכלי ויכולת להתגמש לטובת הלקוחות לפי צרכיהם". כך, הסביר, HP יכולה לבוא ללקוח לא רק כשחקנית בעולם השירותים, אלא גם כמי שמציעה לו חבילה כוללת של מוצרים בעולמות התוכנה, החומרה, התקשורת והאחסון. הוא הוסיף, כי יבמ אינה עושה מספיק לטובת אינטגרציה בין חברות התוכנה הרבות שאותן רכשה. "הרכישה של EDS הייתה משמעותית עבור HP", אמר, "כי היא הרחיבה את היכולת וההיצע שלנו בתחום השירותים עבור לקוחות. כבר בעבר הצענו שירותים טכנולוגיים, אבל כעת זה משולב במיקור-חוץ על מגוון צורותיו, וזה כבר הביא לנו עוד לקוחות בתחום, כאלה שבעבר לא היו לנו, כי היה לנו חוסר בעולם השירותים".
תגובות
(0)