"השורד האחרון: ארגון מונע ומבוסס מידע"

"הטיפול ב-Big Data הפך להיות מרכיב משמעותי בניהול הנתונים הארגוניים - מי שעדיין לא שם - כבר בדרך לשם וצריך להיות ערוך לכך כבר מאתמול", כך לדברי רונן שוורץ, סגן נשיא בכיר באינפורמטיקה העולמית

רונן שוורץ, סגן נשיא בכיר, אינפורמטיקה. צילום: ניב קנטור

"הדור הבא של מערכות IT בנתונים יכלול הרבה מעבר למחסן נתונים זה או אחר, או מעבר ליכולת ניתוח, או טיפול באפליקציות. מרכז הכובד עבר לנתונים עצמם, הם הנכס הארגוני החשוב ביותר, הם בעלי המשקל הסגולי הרב ביותר בארגון, מעבר לכל אפליקציה שהיא. הנתונים והטיפול בהם הם שיקבעו מי הארגון שייכנס לספרי ההיסטוריה ומי ישרוד את הטרנספורמציה הדיגיטלית", כך אמר רונן שוורץ, סגן נשיא בכיר, אינפורמטיקה (Informatica).

שוורץ עבד בעבר בסטארט-אפ אותו רכשה אינפורמטיקה, וזה יותר מעשור הוא בכיר בחברה ויושב בעמק הסיליקון. שוורץ היה דובר המפתח בכנס Informatica Big Data שערכה קבוצת אמן, המייצגת את אינפורמטיקה בארץ. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באולם אירועים סטוקו, מגרשי הטניס בתל אביב.

שוורץ ציטט את חברת המחקר פורסטר (Forrester), לפיו "השימוש במערכות לטיפול Big Data כבר אינו בגדר אופציה, אלא הפך להיות הכרחי לצורך תמיכה בדרישה לדור הבא של התובנות העסקיות".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

עוד קבעה חברת המחקר כי חלה עלייה במספר של הפרויקטים לתחום ה-Big Data המיושמים במגזר הארגוני בעולם. על פי פורסטר, את התחום של אספקת תשתיות ופלטפורמה המסייעות לארגונים לאתר, להכין, לנהל ולטפל בנתונים רחבי ההיקף – מובילה אינפורמטיקה.

"המיקוד השתנה", אמר שוורץ. "הנתונים הם שצריכים להיות במרכז ולא האפליקציות. זה יהיה המהלך המבדל בין הארגונים: מי שישים את הנתונים במרכז – הוא שיקבל יתרון תחרותי עם חדשנות".

לדבריו, "אנו נמצאים רק בהתחלה של השינוי ביחס למידע: כמות המידע תמשיך ותגדל, ארגונים יחוו שינויים בתהליכים, ייכנסו יותר מיכון, יותר בינה מלאכותית, יותר מכונות לומדות ולימוד מעמיק".

השיבוש – לא רק טכנולוגי אלא גם עסקי

"המאפיין את העידן הנוכחי", ציין שוורץ,"הוא השיבוש. הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם עסקי. הטרנספורמציה הדיגיטלית משנה מבנים עסקיים בארגונים, וגם משנה תהליכי עבודה".

"כך למשל, ג'נרל אלקטריק (GE) – במקום למכור מנועים, מוכרת שעות מנוע. חברות המוניות, במקום שהמוקדן בתחנה ינהל אותן, אפליקציה עושה זאת".

השינויים הללו, הסביר, "מקרינים גם על הארגון: זהות המשתמשים במידע גדלה, אופן הצריכה שלהם את המידע הוא מעמיק יותר. יש פריחה מטורפת של אפליקציות. לצד המערכות המסורתיות, צומחות מערכות נוספות ורבות בענן. רק דבר אחד נותר יציב, או גדל, והוא חשיבות המידע".

"ארגוני דטה 3.0"

שוורץ הביא כמה דוגמאות לארגונים מונעי-מידע, מהדור הבא, אותם כינה "ארגוני דטה 3.0". כך, אמר, "בשל רכישת טסלה (Tesla) את יצרנית מערכות האנרגיה סולאר-סיטי (SolarCity), היא נדרשה לשינוי משמעותי במערכות ה-IT שלה".

"חיבור המערכות של שתי החברות מביא לכך שכל נהג מכונית יוכל לדעת כמה חשמל יש לו, היכן תחנת הטעינה הקרובה ועוד. קוקה קולה (Coca-Cola) רוצה שלכל לקוח תהיה גישה לבקבוק משקה בכל מקום בעולם בתוך עשר דקות. זה דורש בניית מערכות אינטרנט של הדברים, המחברות בין מפיצים ובין מכונות שתיה, וניתוח לטובת מיטוב ההפצה.

כך, MD Anderson, חברת תרופות, פתחה את מאגרי המידע שלה, על מנת שחוקרים יעבדו על הנתונים כדי לטייב תוצאות טיפול בלקוחות. בדוגמאות הללו, כמו בעוד עשרות – אינפורמטיקה נמצאת בליבת המערכות".

שוורץ, המשמש כמנכ"ל קו מוצרי ענן, נתונים ואינטגרציה של Big Data באינפורמטיקה, סיים באומרו כי "ארגונים הולכים לכיוון של סביבת ניהול נתונים היברידי, הנדרשת לתמוך ב-Big Data".

"זה הכוח המשבש של הנתונים. מספר הלקוחות של הדטה גדל, מנהלים עסקיים רוצים דו"חות בזמן אמת. דרוש שינוי: העתיד יתאפיין בארגונים מבוססי נתונים וזה המגרש עליו אנו משחקים. אנו מתמקדים בניהול מידע מבוסס בינה ומיכון – עם הגירת הנתונים לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים