הכנסת תדון בדו"ח מבקר המדינה על התקשוב הממשלתי

המהלך מתקיים בעקבות הצעה לסדר יום לדיון מהיר שהגיש ח"כ מיקי לוי מסיעת יש עתיד ● לדבריו, "הכשלים שעולים מהדו"ח מחייבים דיון דחוף בנושא, על מנת לפתור אותם ולקדם את הפתרונות הטכנולוגיים הנדרשים"

ח"כ מיקי לוי. צילום: כחול לבן

ועדת המדע של הכנסת תקיים בשבוע הבא, ה-13 ביוני, דיון מיוחד בממצאי דו"ח מבקר המדינה על ליקויים בתפקוד התקשוב הממשלתי שפורסם בחודש שעבר.

הדיון מתקיים בעקבות הצעה לסדר יום לדיון מהיר שהגיש ח"כ מיקי לוי מסיעת יש עתיד.

בדברי ההסבר לבקשתו כותב ח"כ לוי בין היתר כי "מבקר המדינה מצא שורה של ליקויים בטיפול הממשלתי במתן שירותים מקוונים לאזרחים (eGov). מרבית השירותים הממשלתיים הניתנים לאזרח אינם מקוונים מקצה לקצה, והוא עדיין נדרש להגיע למשרדים הממשלתיים כדי לקבל את השירות".

עוד מוסיף ח"כ לוי שלפי הדו"ח תקציב רשות התקשוב זינק ב-40% בין 2014 ל–2016, מ–135 מיליון שקל ל-190 מיליון שקלים, "אך למרות התקציב המוגדל, חלקן הגדול של ההחלטות שקיבלה הממשלה בעניין התקשוב הממשלתי לא יושמו עדיין".

לפתור את הכשלים

בהמשך הצעתו לסדר היום כותב ח"כ לוי כי "בדו"ח מצביעים אנשי המבקר על כך שוועדת השרים לתקשוב, שהוקמה באוקטובר 2014, לא התכנסה מעולם, ועד כה לא נוסחה אסטרטגיית תקשוב ממשלתית, אף שכבר ב–2009 קבע החשב הכללי כי יש לנסח כזאת".

לוי מציין סעיף אחר בדו"ח, לפיו "המטה לישראל דיגיטלית שהוקם בסוף 2014 במשרד ראש הממשלה, הועבר למשרד לשוויון חברתי כדי שיפעל בסמוך לרשות התקשוב, ועל מנת שבין הגופים תהיה סינרגיה מיד לאחר הבחירות ב-2015".

ועל כך מצויין בדו"ח כי "במצב שנוצר, קיימות בממשלה שתי יחידות העוסקות בקידום התקשוב הממשלתי, והן פועלות בשני משרדים שונים בעלי זיקות שונות", אומר לוי.

"הצורך בהנגשת השירותים הממשלתיים לאזרח בשנת 2017, הוא חובה של הממשלה לאזרחיה, והכשלים שעולים מהדו"ח מחייבים דיון דחוף בנושא על מנת לפתור אותם ולקדם את הפתרונות הטכנולוגיים הנדרשים", אומר ח"כ לוי.

לוי היה סגן שר האוצר בממשלה הקודמת בתקופת כהותו של יאיר לפיד כשר האוצר, ואחרי שפרש מהמשטרה שימש גם כמנכ"ל אגד תעבורה והיה מעורב בפרוקטי IT שונים שנעשו שם.

דיון בנושא תחבורה חכמה

מחר (ג') תקיים ועדת המדע והטכנולוגיה ישיבה בנושא התוכנית הלאומית לקידום תחבורה חכמה. זוהי ישיבת מעקב אחר החלטת הממשלה מ-22 בינואר השנה, שהתוותה את התוכנית הלאומית לתחבורה חכמה.

בין היתר החליטה הממשלה להקים ועדת היגוי ויישום בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנכ"לית משרד התחבורה, שתפקידה הוא לקדם ביצוע תוכנית כוללת עד 2021  ותכלול בין היתר את הצעדים הבאים: הקמת מרכז ניסויים לרכב אוטונומי ותומך תחבורה חכמה; איתור ויצירת  הנגשת תשתיות מידע הנדרשת למו"פ בתחבורה החכמה; ופרויקטים נוספים.

לדיון הוזמנו כל הגורמים הרלוונטים כדי  לדווח על התקדמות.

נושא אחר שבו תדון ועדת המדע בשבוע הבא הוא "הפצת מידע ותקיפות סייבר לשם השפעה על הבחירות" – דיון משותף לוועדת משנה של חוץ וביטחון בנושא סייבר.

כמו כן תקיים הוועדה דיון מיוחד בשבוע הבא בנושא הנגשת אתרים לליקויי ראייה בעקבות יום העיוור. את כל הדיונים יוביל יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב מ"יהדות התורה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים