מיקרוסופט הפסידה בערעור; תיאלץ לשנות את תוכנת וורד ותפצה חברה קנדית קטנה ב-290 מיליון דולרים

בית המשפט קבע, כי מיקרוסופט הפרה פטנט של חברת I4i בתפקוד מסוים בתוכנת וורד ● על כן, החברה הודיעה, כי היא תסיר את הפטנט - כדי להמשיך ולמכור את התוכנה הפופולרית ● "נפעל במהירות בהתאם להוראות הצו, אך במקביל אנו שוקלים צעדים משפטיים נוספים", נמסר ממיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) אישרה אתמול (ג'), כי יהיה עליה להסיר תפקוד מסוים מתוכנת וורד (Word), לאחר שהשופט קבע, כי יש בו משום הפרת זכויות בפטנט. זאת, על מנת שתוכל להוסיף ולמכור את התוכנה הפופולרית.

ענקית התוכנה פרסמה את ההודעה לאחר שבית המשפט לערעורים הותיר על כנו את פסק הדין שקבע, כי עליה לשלם פיצויים בסכום של 290 מיליון דולרים לחברת תוכנה קנדית קטנה בשם I4i בגין הפרת זכויות בפטנט.

כן הותיר על כנו בית המשפט לערעורים את הצו שאוסר על מיקרוסופט למכור את התוכנות שיש בהן משום הפרת זכויות החל מ-11 בינואר 2010 (מדובר רק בגרסאות חדשות של וורד. בגרסאות ישנות לא נכלל התפקוד שעליו נסב המשפט).

מיקרוסופט אישרה, כי תסיר את התפקוד וורד 2007 (Word 2007) אשר נכללות בחבילת אופיס 2007 (Office 2007). מדובר בתפקוד לעיבוד של קוד XML, ולטענת מיקרוסופט, נעשה בו "שימוש מועט בלבד". עם זאת, בענקית התוכנה לא שוללים את האפשרות שיוגשו ערעורים נוספים.

"נפעל במהירות בהתאם להוראות הצו, אך במקביל אנו שוקלים צעדים משפטיים נוספים", אמר קווין קוץ, דובר מיקרוסופט. לדבריו, עשויה החברה לדרוש דיון נוסף בפני הרכב שופטים מורחב בבית הדין לערעורים, או לערער לבית המשפט העליון של ארצות הברית.

בחברת התוכנה הקנדית קיבלו בשמחה את פסק הדין. "אנחנו מרוצים במיוחד מההחלטה של בית המשפט לאשר את פסק הדין, וזהו צעד חשוב בהגנה על הזכויות של הממציא הקטן", אמר מייקל וולפה, המייסד של I4i ואחד השותפים בחברה.

פסק הדין בערכאה הפדרלית של בית המשפט לערעורים עשוי לסמן את סופו של הקרב המשפטי הממושך שהתנהל בשנים האחרונות בין I4i לבין מיקרוסופט. ב-12 באוגוסט פסק חבר מושבעים בבית המשפט של המחוז המזרחי בטקסס לטובת I4i וקבע, כי מיקרוסופט הפרה את הזכויות של I4i בכך שיישמה את הפטנט שלה בתוכנות וורד 2003 (Word 2003) ו-2007.

חבר המושבעים קבע, כי על ענקית התוכנה לשלם לחברה הקנדית פיצויים בסכום של 290 מיליון דולרים וקיבל את בקשתה של I4i לאסור על מיקרוסופט למכור את התוכנות שכוללות את הטכנולוגיה שעליה נסב המשפט. צו המניעה נדחה עד לאחר שתתקבל ההחלטה בערעור, וכעת הוא ייכנס לתוקף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים