"בתוך שנתיים – ה-IoT ולימודי המכונה יהיו בשימוש בעסקים"

"הדורות הקודמים של תוכנות ה-ERP היו מוגבלים בגלל מחסור בביצועים של המערכות שהיו זמינות אז, וכדי להאיץ היו עושים מעקפים - כיום זה לא מספיק", כך אומר מרקוס שוורץ, סגן נשיא בכיר בסאפ ומנכ"ל חטיבת SAP S/4HANA

מרקוס שוורץ, סגן נשיא בכיר בסאפ ומנכ"ל חטיבת SAP S/4HANA. צילום: יח"צ

"בתוך שנתיים יבשילו האינטרנט של הדברים, לימוד מכונה ויישומי קול לשימוש ביישומים עסקיים", כך אמר מרקוס שוורץ, סגן נשיא בכיר בסאפ (SAP) ומנכ"ל חטיבת SAP S/4HANA.

שוורץ התראיין לאנשים ומחשבים במהלך כנס Sapphire 2017 וכנס המשתמשים ASUG שהתקיימו באורלנדו בשבוע שעבר.

לדבריו, "ההכרזה על HANA ב-2016 היתה למעשה הכניסה הראשונה של ארכיטקטורת ERP חדשה לשוק מאז שנות ה-90".

"המטרה היא לנצל את היתרונות של HANA עד למקסימום. להתקשר לאינטרנט של הדברים, לענן של מנהלי ה-HR ולפתרונות Caustomer Engagement Solution של SAP Hybris. בעינינו, HANA היא הבסיס לכל מהפכת האינטרנט של הדברים".

לקבל את ההחלטות הנכונות

הדורות הקודמים של תוכנות ה-ERP, אמר שוורץ, "היו מוגבלים בגלל מחסור בביצועים של המערכות שהיו זמינות אז. וכדי להאיץ היו עושים מעקפים, למשל הרצת אצוות (Batch) אחת ליום. כיום זה לא מספיק".

"האינטנרט של הדברים בוגר ונפוץ, ותיאורטית ניתן לעקוב אחר כל החומרים ברצפת הייצור או במשאית. ואולם לשם כך יש צורך שתהיה לך מערכת ניהול חומרים שגם תגיע לרמת פירוט גבוהה (גרנולריות) וגם שלא תוסיף עיכוב. לשם כך נדרש כושר עיבוד גבוה של כל מה שאנו מטפלים בו – חשבוניות, הזמנות וכו'".

"ולא רק הבק-אופיס משתנה – גם מוצרי צריכה", אמר שוורץ. "אם לפני עשור נייקי (Nike) לדוגמה היתה מייצרת בסין ייצור המוני של מספר מצומצם של דגמי נעליים – כעת מרבית הנעליים מיוצרת ספציפית עבור הלקוח. הדבר יוצר גידול עצום במספר ההזמנות, אך הן גם בעלות ערך נמוך יחסית. מספר גדול של מוצרים חייבים להיות מעובדים במערכת ה-ERP".

"המערכת פותחה כך שהמשתמש יוכל לעבד 85%-80% אוטומטית ולגבי השאר היא לא תחליט – אך תספק המלצות חכמות ויכולת סימולציה, כדי לקבל את ההחלטות הנכונות. זה תפקידה של HANA", הסביר שוורץ.

כבר היום, אמר, "נעשה שימוש בטכנולוגיית האינטרנט של הדברים לתחזוקה מונעת; חיישנים במכונות המסייעים לזהות כשלים הדורשים תחזוקה לפני שהם מתרחשים. זאת לעומת השיטה הישנה שבה נאלצו לתקן אחרי שמתקלקל, בנוסף כמובן לתחזוקה תקופתית".

Siri ו-Alexa ישלטו בעולם העסקים

"היישום השני הוא מעקב אחר חומרים למוצרים מוגמרים וחומרי גלם ורכיבים שנוצרים ברצפת הייצור. יש תסריטים כמו חקלאות חכמה, ערים חכמות, זה עובר אל מחוץ לתחום המסורתי של סאפ, אבל גם יכול להיתמך על ידי האינטנרט של הדברים".

שוורץ הסביר כי "הנושא הגדול שקשור ל-SAP S/4HANA הוא לימוד מכונה. בשלב ראשון חוברו הטרנזקציות והאנליטיקה ביחד. השלב השני הוא לחזות את ההמלצות ללקוח בהתבסס על חוקים סטטיים. השלב הבא – לימוד מכונה, כשהחוקים משתנים בהתבסס על הנסיון שהמערכת רוכשת במהלך פעילותה".

דוגמה נוספת שנתן שוורץ – התאמת חשבוניות. "מגיע תשלום אבל לא תמיד ברור לאיזו חשבונית הוא שייך. לעסקים קטנים אין בעיה לבחון זאת ידנית. בארגונים גדולים המערכת צריכה להפעיל שיקול בעצמה. למשל באמצעות השוואת הבנק ממנו מגיע הכסף ללקוחות רלוונטיים".

"חוץ מהחסכון בעבודה אנושית, זה גם עוזר למנוע הונאות ולכן זה התסריט הראשון שהפעלנו לגביו לימוד מכונה".

"נושא נוסף הוא העזרים הדיגיטליים באמצעות זיהוי קולי. אנחנו מאמינים כי קלט קולי כמו Siri או Alexa יהיה רלווונטי גם בעולם היישומים העסקיים וניתן יהיה לשאול אותן שאלות מורכבות", סיכם שוורץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים