"עולמות התקשורת המסורתיים מתחברים יותר ויותר ל-IT"
"בניגוד לרוב הרכיבים שאפיינו את עולם הטלקום בעבר, כיום הוא מורכב מרכיבי תוכנה לכל דבר ועניין", אמר צביקה אלפי בראיון לרגל פרישתו מתפקיד מנכ"ל תדיראן טלקום
"המציאות של ימינו מחברת בשיעור הולך וגדל בין עולמות התקשורת והטלפוניה המסורתיים לעולמות ה-IT והאינטגרציה. למעשה, בניגוד לרוב הרכיבים שאפיינו את עולם הטלקום בעבר, כיום הוא מורכב מרכיבי תוכנה לכל דבר ועניין. יתרה מכך, עולמות אלה נקשרים ליתר מערכות המידע בארגון, לרבות מערכות CRM ,BI, בילינג ועוד", כך אמר צביקה אלפי, המנכ"ל הפורש של תדיראן טלקום, בראיון פרישה לאנשים ומחשבים.
אלפי עוזב את התפקיד לאחר שנתיים. לדבריו, "תדיראן טלקום שאותה אני עוזב שונה לחלוטין ממה שהייתה כשנכנסתי לתפקידי. היא כיום חברת מוצרים ושירותים, עם מגוון גדול יותר בעולמות ה-IT. ראיתי הכרח לחולל את השינוי הזה".
"אתגרים נוספים שאותם מילאתי הם רענון האסטרטגיה של החברה ומעבר לניהול ממוקד לקוח (360 מעלות). מהלך זה חייב ראשית שינוי פנים ארגוני ותרבותי, לפני היציאה ללקוחות ולשוק. התהליך הצריך שיתוף פעולה הדוק של ההנהלה וצוות העובדים הוותיק והמיומן שלנו", אמר.
מדוע פרשת?
"החלטתי לפרוש כי מימשתי את היעדים שעמדו בפניי עם כניסתי לתפקיד: הפיכת תדיראן טלקום מחברת תקשורת, שעוסקת בטלפוניה המסורתית, לחברת שפועלת בעולמות ICT טכנולוגיים מתקדמים ושיש לה פורטפוליו רחב יותר של מוצרים ושירותים.
ביצענו בשנתיים האלה קפיצת מדרגה טכנולוגית והעשרנו את מגוון המוצרים שלנו, תוך שהתרחבנו לעולמות ה-ATM, השירותים המנוהלים, אבטחת המידע ועוד. בשנתיים האחרונות תדיראן טלקום זכתה בפרויקטים מורכבים, בהיקפים של מיליוני שקלים, וב-2016 רשמנו גידול של 20% לעומת 2015 ושיפרנו את הרווחיות".
אלפי הרחיב ואמר כי "העמקנו את האחיזה שלנו בתחום הבנקאות בישראל, באמצעות עולם ה-ATM. בין היתר, קיבלנו את הייצוג של Diebold-Nixdorf – יצרן בולט של מערכות ATM ופתרונות תוכנה. פעילות זו הניבה ב-2016 מספר לא מבוטל של מיליוני שקלים. בנוסף, הקמנו חטיבה של שירותים מנוהלים, שמספקת שירותי IT ב-SLA טוב ללקוחות מגוונים. פרויקט הדגל של החברה בתחום זה הוא מתן שירותי תמיכה למשתמשים במערכות המידע של הבנק הבינלאומי, שמכיל כ-10,000 עמדות קצה".
לפני תדיראן טלקום, הניסיון הניהולי שלך היה בעיקר בחברות אינטגרציה ו-IT. מה הביא אותך לקבל על עצמך ניהול חברה בתחום הטלקום?
"אני יזם בנשמתי, בוגר עתודה אקדמית במדעי המחשב ו-10 שנות שירות בחיל המודיעין בתחום התקשוב, ועבדתי בחברות הגדולות בענף ה-IT – טלדור, מלם, מטריקס, HP ואמן מחשבים. ראיתי בתדיראן טלקום חברה בעלת מספר אתגרים מעניינים, ובעיקר העברתה מעולמות התוכן והטכנולוגיות הוותיקות בהן היא עסקה לעולמות החדשים – של מערכות IP, מרכזי שירות רב ערוצים, תקשורת נתונים, אבטחת מידע ועוד".
מי המתחרים שלכם?
"יש לנו מתחרים שונים הפועלים בתחומים שונים. בין מתחרינו ניתן למנות את טלדור, בינת, בזק בינלאומי, י.א. מיטווך, נס, One1, מטריקס, HP ויעל".
אחד ממוצרי הדגל של החברה הוא מערכת התקשורת הפנים ארגונית Aeonix, שפותחה בישראל. האם היא מחליפה את מערכת Coral הוותיקה?
"Aeonix משקפת את המהפכה שמתרחשת בעולם הטלקום. זוהי פלטפורמה של תקשורת אחודה שמחברת את כל העולמות, טלקום ו-IT בקופסה אחת. אבל היא עדיין לא מחליפה לגמרי את Coral, שמוטמעת עמוק בשוק האנטרפרייז בישראל ומהווה מוצר הדגל של תדיראן טלקום".
מהן תוכניותיך לעתיד?
"אני בוחן מספר אפשרויות. אני רוצה להגיע לחברות תוכנה ואינטגרציה, עם אתגרים דומים לאלה שהיו לי בתדיראן טלקום, או לסטארט-אפים שכבר יש להם פתרון".
תגובות
(0)