ההסתדרות תובעת את נס במיליון שקלים על פגיעה בהתארגנות עובדיה

"הנהלת נס גוררת רגליים ונמנעת מלהביא לסיומו של המו"מ לחתימה על ההסכם הקיבוצי" ● נס בתגובה: "התביעה חסרת בסיס - נילחם במסכת ההשמצות של ההסתדרות"

שחר אפעל, נשיא ומנכ''ל נס. צילום: נדב כהן יהונתן

ההסתדרות הכללית הגישה היום (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשה דחופה למתן סעדים וצווי מניעה נגד נס, לעצירת הפגיעה בהתארגנות עובדי החברה. גובה התביעה עומד על מיליון שקלים.

יותר מ-2,000 עובדי נס התאגדו בהסתדרות לפני למעלה משנתיים וחצי, ומאז מתנהל מו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה.

ואולם, נכתב, "מזה תקופה ארוכה הנהלת החברה גוררת רגליים ונמנעת מלהביא לסיומו של המו"מ – וזאת במקביל למטרה שהיא שמה לעצמה לסכל בכל מחיר את התארגנות העובדים. זאת, חרף העובדה שאנו עומדים בישורת האחרונה של המשא ומתן לחתימה על ההסכם הקיבוצי".

על פי הנטען, "התנהלותה של הנהלת נס כלפי ההתארגנות הינה מקרה מובהק של הפרה בוטה ועזת מצח של הדין, לרבות חוק ההסכמים הקיבוציים, על אחת כמה וכמה לאור פסק דין פלאפון, אשר אוסר על מעסיק להתערב ולהתנגד להתאגדות עובדיו".

בתקופה האחרונה, נכתב בתביעה, "מנהלים בכירים בנס כינסו את עובדי החברה באתרים השונים בהם הם מוצבים ברחבי הארץ, והחלו במסכת של הפחדות כלפיהם, תוך איומים שעבודתם תיפגע באופן בלתי הפיך אם הם ינצלו את זכותם החוקית והלגיטימית להתאגד – עד כדי אמירות כמו 'המוקד הזה פשוט ייסגר'. הכל על מנת לאותת לעובדים מה עתידו של עובד שיבקש לממש את זכות ההתאגדות".

אור שלילי על ההסכם העתידי

מנהלי החברה, נטען, "קראו פעם אחר פעם לדה-לגיטימציה לוועד העובדים ולנציגות העובדים, ואף הגדילו לעשות כאשר הודיעו לעובדים כי שכרם ינוכה באלפי שקלים אם יחליטו לשתף פעולה עם הצעדים הארגוניים שמבקשת ההסתדרות לבצע – נוכח גרירת הרגליים במו"מ.

בנוסף, מנהלי החברה המשיכו במסע הלחצים כנגד ההתארגנות העובדים, על ידי ערעור היעילות שבהתארגנות וערעור על יתרונות ההסכם הקיבוצי כדי שהעובדים יתחרטו ויבטלו את תמיכתם בו. הם ניסו להציג את ההסכם הקיבוצי העתידי באור שלילי".

"העובדה שמדובר באירועים דומים ובמסרים זהים וברורים כנגד ההתארגנות שהעבירו מנהלים בחברה בכמה אתרים שונים של החברה, כגון בבנק לאומי, בעיריית ירושלים ובשירותי בריאות כללית", נכתב, "הינה ראייה ברורה המעידה כאלף עדים, כי אין המדובר באירועים נקודתיים, אלא במסכת הפחדות ולחצים מתוכננת ומתוזמנת – שכל מטרתה לחסל את ההתארגנות".

"בנוסף לאיומים והלחצים כנגד עובדי נס וההתארגנות עצמה", נטען בתביעה, "הנהלת החברה הוסיפה לעצמה מטרה נוספת והיא לפעול כנגד יו"ר הוועד ישירות, עובד מסור ונאמן המועסק בחברה שנים ארוכות".

"הנהלת נס בחרה להתנכל ליו"ר הוועד בדרך של 'תפירת תיק' כנגדו הכולל תלונות שווא מוחלטות אודות תפקודו כעובד. ההנהלה אינה בוחלת באמצעים מעוותת את המציאות ופוגעת בשמם הטוב של עובדיה".

תביעה חסרת בסיס?

לצד הבקשה לפיצוי בגובה מיליון שקלים בגין הפרות החוק שפורטו בכתב התביעה, נתבקש בית הדין לקבוע סעדים זמניים וקבועים שיביאו לעצירת הפגיעה האסורה בזכות ההתארגנות בעובדים.

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההיי-טק, יקי חלוצי, מסר: "בשבועיים האחרונים, לאחר שהמו"מ נקלע למבוי סתום, התחלנו בצעדים ארגוניים בנס שכללו אסיפות עובדים שגרמו לשיבושים באתרי הלקוחות השונים של החברה".

"לצערי, הנהלת נס בוחרה להילחם בעובדיה במקום ללכת עמם יד ביד, וככל שהיא לא תחזור בה מצעדיה וטענותיה ותשב עמנו להמשך המו"מ, נחריף את צעדינו".

התביעה הוגשה על ידי עו"ד איריס ורדי וסיון רדיאן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

נס מסרה בתגובה כי "צר לנו כי ההסתדרות, מתוך אינטרסים צרים, מחבלת ביחסי העבודה התקינים והמכבדים הקיימים בנס. זאת, בעוד היא הוכיחה נתק מוחלט מהעובדים ואף איבדה את מעמדה כארגון יציג שמייצג את כלל העובדים".

ברור לכל, נמסר, "כי ההסתדרות מנסה לנצל את עובדי נס ולחבל ביחסי העבודה, רק כדי לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים של ההסתדרות עצמה. נילחם בבית הדין במסכת ההשמצות שהציגה ההסתדרות, בתביעה חסרת הבסיס".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורית

    מכירה את שחר. אין סיכוי - לא מתאים. לא יאיים על עובדים בחיים לא. כנראה שההסתדרות משקרים.

אירועים קרובים