אלון בן צור, מנכ"ל בינת: "אנחנו עמוק בתוך עידן הדיגיטל"

"בראשונה מזה עשור, אנחנו מזהים צמיחה בתקציבי ה-IT כתוצאה מגידול בהשקעות למימוש דיגיטל בארגונים", אמר בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, בכנס השנתי שערכה החברה

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: ניב קנטור

"הארגונים נכנסו לעידן הדיגיטל לפני כשנתיים, ואנחנו רואים שהם עמוק בפנים: בחשיבה, בהפנמה, בתכנון ואפילו בביצוע. אולם, לא יהיה דיגיטל בארגונים בהם המנכ"ל לא יוביל את התחום", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר בפתח אירוע Bynet Expo 2017, הנערך היום (ג') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-5,000 לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדבריו, "תהליכי הדיגיטציה משפיעים על ההתנהגות האנושית וגורמים לשינוי תרבותי והתנהגותי גדול. אנחנו עדים לשינוי בדפוסי הצריכה, שינוי בדרך בה אנחנו מלמדים ולומדים, שינוי בשיח שלנו בתוך המשפחה, משנה את האינטראקציה שלנו אחד עם השני ואת אופן יצירת הקשר החברתי".

"ב-1969, ניל ארמסטרונג נחת על הירח וצולם חמש פעמים בלבד. ב-2017 בעיצומו של הגל הדיגיטלי אנחנו מצטלמים 37 פעמים כשאנחנו עושים את דרכנו מהסלון למטבח בביתנו. במקביל, הדיגיטל הולך ונכנס לתוך הארגונים, והופך משמעותי יותר מכל בעולם שלנו, ה-IT".

הוא ציין כי "זהו עולם שמתקיים בו המושג Less is More – עולם שיש בו פחות זמן, פחות תקציבים, פחות נכונות לנפילת מערכות, ומנגד – יותר מורכבות, יותר סיכונים, יותר חשיפה, אך גם יותר ביצועים".

Less is More

לדברי בן צור, "המונח Less is More, שהוא נושא האירוע השנה, נולד בתחילת המאה שעברה ומייצג זרם באמנות החזותית ובאדריכלות. הביטוי מתייחס למינימליזם ביצירה שמבטא בהירות ופשטות. אלה שני נושאים שהופכים להיות חשובים יותר מתמיד בעידן בו אנו חיים היום, שבו המורכבות הטכנולוגית גדלה והרעש הסביבתי של המידע מציף אותנו".

"מושגים אלה מבטאים את האתגרים שהטכנולוגיה מציבה. בעידן זה התחרות בין הארגונים עוברת למקום של חוויית לקוח, האמון שלו והנכונות שלו לאמץ את המוצר שלנו. אלה ייגזרו משני מדדים: הערך הנתפס ומידת המורכבות".

"ככל שנצליח לפשט את השימוש ולהפוך אותו ליותר אינטואיטיבי – כך גדל הסיכוי של המוצר הדיגיטלי להצליח. אין מקום בעידן הדיגיטל למוצרים שלא יוצרים ערך גדול ופשוטים לשימוש".

"תחילת המעבר לעידן הנוכחי", אמר בן צור, "התבצעה לפני עשור כששלושה כוחות עלו: ענן המחשוב, המשנה דפוסי צריכה ומציב אתגר לסביבת ה-IT וליצרניות; הווירטואליזציה המובילה להתייעלות ולניתוק הקשר של התשתית הפיזית מהאפליקציה; הכוח השלישי, והמשמעותי מכולם הוא הופעת הטלפון החכם".

ארבעה מיליארד מכשירים מגדירים מחדש את תפיסת העבודה האישית, את הממשק שלנו לעולם, את הקישוריות שלנו בכל רגע ומשנים את חיינו לבלי הכר. הטלפון החכם הפך לידידו הטוב של האדם".

ניצני גידול בתקציבי ה-IT

"אפשר לראות את השפעת העידן החדש גם על הארגונים, שנמצאים בעיצומם של תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. לפי גרטנר (Gartner) 66% מהארגונים הגדילו את תקציבי הדיגיטל שלהם השנה. אלא שבניגוד לתחומים אחרים, בתחום הדיגיטל שולט עדיין כאוס".

"מחקרים בעולם מראים כי 50% מהארגונים נמצאים כבר בשלבים שונים בדיגיטל, וזה הרבה מאוד. הכניסה המואצת לדיגיטל מסבירה את מגמת השינוי בתקציבי ה-IT: ב-2016 ראינו גידול בתקציבים, זאת לעומת תחזית שלילית לשנה זו, והמשך בגידול בשלוש השנים הבאות בקצב דומה לזה שראינו לפני יותר מעשור", אמר בן צור.

"לעולם ייגזרו תקציבי ה-IT מתוך תחושת הערך שהוא מייצר. נראה שהארגונים מפנימים את חשיבות ה-IT בעידן הדיגיטל. יותר מנכ"לים מבינים שה-IT הוא תומך מרכזי בצמיחה. הם מבינים שהגבינה זזה, שישנם אתגרים חדשים בשטח, ושאנשי הטכנולוגיה הם בעלי בריתם בהיערכות לעידן החדש".

"שלושת הנושאים המרכזיים והחשובים למנמ"רים", ציין בן צור, "הם אנליטיקה, ענן ותשתיות הדטה סנטר. בראשונה מזה כמה שנים, מנמ"רים מדווחים על הורדת עלויות תפעוליות, ועלייה ביצירת ערך וקידום חדשנות".

"המנמ"ר נדרש לקדם את הדיגיטל בארגון, אבל תהליכי הדיגיטציה הם חוצי ארגון, ומי שנדרש להם הוא המנכ"ל עצמו. בארגונים בהם מנכ"ל לא מוביל את הדיגיטל – לא יהיה דיגיטל. המנמ"ר יכול לתרום את תרומתו המיוחדת, ואולי אף העודפת, אך הדיגיטל הוא משימה כה גדולה – שהוא מחייב את הירתמות כלל הארגון".

תרומת המנמ"ר

המנמ"ר, הסביר בן צור, "יכול לתרום למימוש של ערכים חשובים לטרנספורמציה הדיגיטלית. האחד, המהירות, יכולת התגובה והאג'יליות. השני – עליו לטפל בקשר עם הלקוח, לחבקו באינטראקציה רציפה, עם תרבות 'הלקוח במרכז'".

"עליו לייצר תובנות באמצעות כלי אנליטיקה מתקדמים, אג'יליות באמצעות כלי פיתוח חדשים ומתודולוגיות דוגמת DevOps. עליו ליצור סביבה היברידית ורציפה בין משאבי הארגון למשאבים שניתן לצרוך באופן ציבורי, ולבנות התנאים לעבודה שיתופית ולא בעמודים נפרדים".

"הצלחת הענן היא מרכיב חשוב במרחב הדיגיטל", ציין בן צור. "הוא מציע מהירות, גמישות, יכולת צמיחה לא מוגבלת, זמינות מיידית ומדידת השימוש. בשנים הקרובות ימשיך הענן לצמוח: ב-2020 שירותי הענן יהוו 50% מכלל שירותי ה-IT שנצרוך".

צמיחה ללא מגבלות

"אלא שבצד הצלחת הענן אנחנו רואים גם מגמה נוספת, בכיוון ההפוך: חברות רבות נעות בין עננים או חוזרות חזרה לסביבה הארגונית, לרישוי המסורתי או לענן פרטי. הסיבות לכך: מחיר גבוה, בעיות שליטה ובקרה, בעיות אבטחת מידע ועוד".

לדבריו, "בשנים האחרונות מתפתחת טכנולוגיה חדשה, שמביאה עימה בשורה: Hyper Converged Infrastructure. ארכיטקטורה זו מציעה מבנה לינארי שמאפשר צמיחה ללא מגבלות, אמינות גבוהה שאינה תלויה בכל נקודת כשל, חדשנות ואוטומציה של מערכת ההפעלה והניהול, פשטות תפעולית ועלות נמוכה. טכנולוגיה זו תיכנס למיינסטרים, ועד 2020 תהיה גדולה יותר מהיקפה של תשתית השרתים המסורתית".

"זהו ללא ספק מהפך, וזה גם יהיה הבסיס להתפתחות רחבה של הענן הפרטי בארגונים. נראה תשתיות היברידיות מלאות – שישלבו בין ענן פרטי וציבורי".

בן צור סיים באומרו כי "בתחום אבטחת המידע, הפער בין האיומים לפתרונות יילך ויגדל. אבטחת מידע היא כמו מס שאנו משלמים כדי להגן על הפעילויות שלנו – והמס הזה יגדל. אנליטיקה ואוטומציה ייתפסו מקום חשוב בסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים