אתר ה-FCC הוצף – מכיוון לא צפוי

דווקא תומכי ביטול תקנות הניטרליות ברשת - מהלך שעליו הודיע הארגון - הם אלה שהציפו את האתר שלו בתגובות נלהבות ● זאת, אחרי שג'ון אוליבר קרא בתוכנית שלו לכתוב טוקבקים נזעמים

שקרים בטוקבקים? "לא יכול להיות". צילום: BigStock

הכוונה לבטל את תקנות ניטרליות הרשת מעוררות מחלוקת בארצות הברית מאז שנודע שממשל טראמפ רוצה לעשות זאת. לפני ימים אחדים נרשם פרק נוסף במאבק, לאחר שנודע שאלפי תגובות של תומכי ביטול התקנות הציפו את האתר של ועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, בתגובות. זאת, בניגוד למה שניתן היה לחשוב – שמתנגדי הביטול יציפו את האתר בתגובות נזעמות.

הזמין תגובות נגד הביטול – הגיעו תגובות בעד

הצפת התגובות נעשתה בין היתר הודות לקומיקאי ג'ון אוליבר, שהעלה את הנושא בתוכנית הטלוויזיה השבועית שלו ברשת HBO האמריקנית. אלא שבעוד שאוליבר ביקש מצופיו להכניס לאתר הוועדה תגובות לטובת שמירת כללי הניטרליות המדוברים, ב-FCC טענו כי האתר נפגע דווקא על ידי מתקפה מתוזמרת של רבבות תגובות התומכות בביטול, שנשלחו זמן קצר לאחר השידור של אוליבר.

לטענת הוועדה, מטרת הטוקבקים הללו הייתה "להפציץ את מערכת התגובות של ה-FCC עם כמות גבוהה של תנועה למארחת הענן המסחרית שלנו". אך על אף שנראה כי מדובר בניסיון מובהק להשפיע על התגובות ולייצר מראית עין של תמיכת הציבור בביטול שעומד על הפרק, בחרה ה-FCC שלא להציג כל עדות למתקפות או לנסות לחקור את מקורן.

חזרה על אותן תגובות רבבות פעמים

על פי החשדות, פרסום אלפי ההודעות באתר ה-FCC אינו אותנטי ולא נוצר בידי אלפי בני אדם יחידים, אלא באמצעות בוט שתוכנת למטרה. זאת, מכיוון שניתן להבחין שחלק גדול מהתגובות האלה מזויפות וחוזרות על אותו דפוס פרסום או על אותם תכנים שוב ושוב. עד כדי כך מובהק העניין, שיותר מ-128 אלף מהתגובות שפורסמו מאז התגלו כזהות לגמרי, ואלה מייצגות נתח משמעותי מכלל התגובות שקיבלה ה-FCC כחלק מהמתקפה.

עדיין לא ידוע מאיפה הבוט קיבל את השמות ואת הכתובות, אולם בתקשורת הטכנולוגית בארצות הברית העריכו שזה יכול להיות מתוך רשומות ציבור של בוחרים או מפריצה ישנה יותר לנתונים.

מנגנון התגובות באתר ה-FCC יהיה פתוח עד אמצע אוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים