דיסקונט השלים את המעבר למיינפריים של יבמ, והתנתק ממחשב היוניסיס האחרון

מחשבי יוניסיס היו המחשבים המרכזיים של הבנק במשך כארבעים שנים, ועם ניתוקם השלים דיסקונט מהלך בן שמונה שנים לשדרוג מערכות הליבה שלו, בעלות של כ-200 מיליון דולרים ● בסך הכל, ישתמשו במחשב המרכזי החדש כ-9,000 עובדים ● גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט: "התשתית החדשה תאפשר לנו יתרון יחסי במסגרת התחרות הצפויה במערכת הבנקאית"

מערך ה-IT בבנק דיסקונט ניתק בסוף השבוע את מחשב יוניסיס (Unisys) הישן שעימו עבד, ועבר באופן מלא לעבודה על גבי מערכת מיינפריים חדשה של יבמ (IBM) מדגם System z 10. מחשבי יוניסיס היו המחשבים המרכזיים של הבנק במשך כארבעים שנים. עם ניתוקם, השלים הבנק מהלך בן שמונה שנים לשדרוג מערכות הליבה שלו. המחשב המרכזי החדש משרת גם את החברות הבנות בקבוצה, בעוד המיחשוב הסניפי מבוסס על מערכות יוניקס AIX של יבמ ושרתי System p. בסך הכל, במחשב המרכזי החדש צפויים להשתמש כ-9,000 עובדים.

ההשקעה הכוללת בפרויקט "אופק" בבנק דיסקונט הוערכה בכ-200 מיליון דולרים. ב-2001 החל הבנק בביצוע הפרויקט, שמטרתו הייתה חידוש תשתית המיחשוב והסבת מערכות ההפעלה, במקביל להסבת נתונים ותוכנות ממחשבי יוניסיס למחשבי יבמ. החלק המרכזי של הפרויקט, שבשיאו הועסקו בו כ-500 עובדים, הסתיים ב-2007, עם השלמת ההסבה של כארבעים מערכות עיקריות. מאז, התמקד הבנק בהסבה של כ-150 מערכות נוספות שפעלו על גבי מחשבי יוניסיס, ושילובן בסביבת המיינפריים החדשה.

בטקס שנערך בסוף השבוע אמר גיורא עופר, מנכ"ל הבנק, כי "השלמתו המוצלחת של הפרויקט ממצבת את דיסקונט בחזית הטכנולוגיה המודרנית. תשתית זו תאפשר לנו יתרון יחסי במסגרת התחרות הצפויה במערכת הבנקאית". מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, ציין, כי "מערכת המחשב המרכזי של יבמ בבנק דיסקונט היא מהמתקדמות בעולם הבנקאי – לא רק בארץ, אלא בעולם כולו".

מיבמ נמסר, כי בעקבות המעבר של דיסקונט לעבודה מלאה בסביבת המיינפריים של החברה, "מהווים עתה המחשבים ממשפחה זו את עמוד השדרה הטכנולוגי של כל הבנקים הגדולים בישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים