HP-אינדיגו הקימה חווה סולארית להפקה עצמית של חשמל "ירוק" במפעל הייצור שלה בקריית גת

החברה פרסה מערכת תאים סולאריים שהותקנה על גג של אחד המפעלים ומשתרעת על שטח כולל של כ-430 מ"ר ● המערכת, שהוטמעה על ידי חברת סולארפאוור, צפויה לספק כמות חשמל הגדולה מזו הנדרשת להפעלת קמפוס הייצור ● שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו: "המהפכה ה-'ירוקה' בישראל נמצאת בתנופה ואני שמח שגם HP מבינה את חשיבות העניין"

21/12/2009 14:46

חטיבת אינדיגו (Indigo) של HP השלימה פריסת מערכת תאים סולאריים להפקה "ירוקה" של חשמל באמצעות אנרגיית השמש. המערכת, שמשתרעת על שטח כולל של כ-430 מ"ר והושקה היום (ב'), הותקנה על גג של אחד ממפעלי החברה בקריית גת. המערכת צפויה לספק כמות חשמל הגדולה מזו הנדרשת להפעלת קמפוס הייצור של HP-אינדיגו. החשמל ה-"ירוק" יימכר לחברת החשמל בעלות של 1.97 שקלים לקווט"ש – עלות המסובסדת על ידי המדינה כחלק מהמאמצים לעידוד ייצור חשמל "ירוק" בהתאם לאמנת קיוטו. HP מסרה, כי היא צפויה להחזיר את ההשקעה תוך פרק זמן מקובל של כשמונה שנים.

את פריסת התאים הסולאריים ביצעה חברת סולארפאוור, שגם ניהלה את הפרויקט – החל משלב התכנון, דרך האישורים מול הגורמים הנדרשים ועד ההתקנה והחיבור לרשת החשמל. המערכת שנבחרה מבוססת על פאנלים של SunPower – הנחשבים כבעלי הנצילות הגבוהה בתעשיה, ועל ממיר לרשת חילופין מתוצרת SMA.

שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, אמר באירוע ההשקה בקריית גת, כי "המהפכה ה-'ירוקה' בישראל נמצאת בתנופה ואני שמח שגם חברה גדולה וחשובה כמו HP מבינה את חשיבות העניין ובחרה לקחת בה חלק. משרד התשתיות הלאומיות ימשיך לפעול על מנת שבישראל נייצר כמה שיותר חשמל 'ירוק', איפה שרק ניתן. כמו שהחברה בחרה להיות חלוצת ההיי-טק בייצור חשמל סולארי, אני מקווה שתבחר להיות החלוצה גם בתחום ההתייעלות האנרגטית".

אלון בר שני, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת HP-אינדיגו, אמר באירוע, כי "HP מחויבת לכדור הארץ עליו אנו חיים, למשאבים שאנו צורכים ולקהילה בתוכה אנו פועלים. כחברה גלובלית מובילה, אנחנו משקיעים רבות הן בייצור מוצרים 'ירוקים' יותר והן בהפיכת תהליכי הייצור עצמם לנקיים יותר. תפישה זו, לצד הנכונות המתמשכת לבצע השקעות ארוכות טווח בישראל, הובילה ליוזמה המבורכת להקמת מתקן עצמאי לייצור חשמל נקי".

אריק כוחנובסקי, מנהל ב-HP-אינדיגו: "יש לנו שטחי גג נרחבים מעל למפעלים ולמתקני הפיתוח, אך כרגע החוק מגביל אותנו מבחינת היקף המערכת הסולארית. אנו מקווים לשלש ולרבע בעתיד את היקף ייצור החשמל הירוק, בהתאם להתפתחות הטכנולוגיות בייצור החשמל ושינויי חקיקה עתידיים".

אלון תמרי, מנכ"ל משותף בסולארפאוור, ציין: "בתקופה  האחרונה, בזכות השקת התקנות לעידוד חשמל סולארי בישראל, אנו רואים התפתחות בשוק ייצור האנרגיה הירוקה במגזר המסחרי. ענף החקלאות היה הראשון שנכנס לתחום, ולאחר מכן הצטרפו מספר חברות נדל"ן ומפעלים. HP פורצת את הדרך לשוק השחקנים הגדולים, ובראשם חברות הטכנולוגיה, תוך שהיא מהווה חלוץ לענף שעד עתה היסס והמתין לראות כיצד נוהגים יתר השחקנים".

טכנולוגיית SunPower מספקת כיום יותר מ-10% מצריכת החשמל של אתר HP בסאן דייגו. כמו כן, 90% מצריכת החשמל של HP באירלנד תופק בשנים הקרובות מאנרגיה מתחדשת הנוצרת בחוות רוח. עם זאת, בעוד שבפרויקטים בארה"ב ובאירופה פנתה החברה ליזמים חיצוניים, שהקימו את המערכות על חשבונם בתמורה להתחייבות HP לרכישת האנרגיה לאורך שנים – הפרויקט בישראל הינו הראשון שנבנה כולו בהשקעה ישירה של HP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים