היום הלאומי לאינטרנט בטוח יתמקד השנה במודעות ההורים

האירוע, שיתקיים ברחבי הארץ ביום ג' הקרוב, נועד להעלות את המודעות האישית והציבורית לגלישה בטוחה ברשת, תוך לימוד תופעות לא רצויות ודרכי המנע המסייעים בהתמודדות עמן, ושימת דגש מיוחד על תרבות הגלישה ברשת

היום הלאומי לאינטרנט בטוח יתקיים השנה ב-17 בפברואר – יום ג' הקרוב, ויהיה שיאו של שבוע פעילות המתקיים בכל מוסדות החינוך במגזרים השונים ברחבי הארץ. האירוע נועד להעלות את המודעות האישית והציבורית לגלישה בטוחה ברשת, תוך לימוד תופעות לא רצויות ודרכי המנע המסייעים בהתמודדות עמן, ושימת דגש מיוחד על תרבות הגלישה ברשת. היום הלאומי לאינטרנט בטוח יתמקד השנה בהגברת המודעות של ההורים לעקרונות הגלישה הבטוחה באינטרנט ולאפשרויות הטכנולוגיות וההתנהגותיות העומדות לרשותם על מנת להבטיח את בטחון ילדיהם באינטרנט, ובנוסף מניעת הפגיעה בפרטיות וצנעת הפרט.

האירוע, המתקיים זו השנה החמישית ברציפות, הינו יוזמה משותפת של משרד החינוך, מיקרוסופט ישראל, איגוד האינטרנט הישראלי, בשיתוף משטרת ישראל, עמותת אשנ"ב, עמותת תפוח, פרויקט להב"ה, מכון אדלר וגופים ציבוריים נוספים. היום הלאומי מתקיים בישראל בעקבות הצלחת אירועים דומים שיזמה מיקרוסופט בכ-20 מדינות באירופה והוא נחשב לאחד המוצלחים ורבי המשתתפים ביבשת.

אירועי היום הלאומי לאינטרנט בטוח יכללו הדרכות ודיונים כיתתיים בהשתתפות למעלה מחצי מיליון תלמידים מבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים. כמו כן, יתקיימו סדנאות לגלישה בטוחה באינטרנט ב-80 אשכולות הפיס ברחבי הארץ בהשתתפות תלמידי חטיבות ביניים, בהנחיית מורים, עובדי מיקרוסופט ישראל, מדריכי עמותת אשנ"ב ושוטרים ממערך הנוער והאק"מ.

השנה, במסגרת אירועי יום האינטרנט הבטוח, תתמקד הפעילות בבתי הספר ובאשכולות הפיס ביצירת שיח בין הילדים להוריהם בנוגע למה מותר ואסור, כדאי או מסוכן לעשות ברשת, ומתן דגש מיוחד לטרנדים פופולריים כמו הרשתות החברתיות ותוכן גולשים באתרי Web 2.0. כמו כן, לראשונה יתקיימו סדנאות להורים גם במקומות עבודה, לרבות בחברות מתחומי הבנקאות, התקשורת, הביטוח ועוד, וכן יועמדו לרשות הורים במקום עבודתם כלים ומידע בתחום וכן סרטונים המציפים את חשיבות הדיאלוג המשפחתי אודות גלישה בטוחה, טיבה וטבעה.

גם באתרי היום הלאומי יועלו פעילויות ומצגות המיועדות למורים, הורים ותלמידים. השנה יותר מבעבר, הרשת עצמה נרתמת לנושא. כך, באתר האתיקה של משרד החינוך רוכזו חומרים כתובים ו-ויזואליים לשימוש מורים, הורים ובני נוער ביום הלאומי, כולל הדרכות חיות של שותפי היום הלאומי לאינטרנט בטוח המיועדות להורים. במסגרת שיתוף פעולה עם אתר MSN ישראל, תועלה בצד הדרכות חיות גם אמנה משפחתית לגלישה בטוחה, ובאתר "יותר חכמים מהאינטרנט" וקו לאשנ"ב, נערכים פורומים לשם בירור שאלות ומתן מענה של אנשי מקצוע בתחומים השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים