פייסבוק ישראל חנכה אקסלרטור לבני 45 ומעלה

"יש בארץ מאות בני 45 פלוס בעלי ניסיון שיוצאים לאתגרים חדשים ותפקידנו לסייע להם", אמרה רוני פיבלוביץ', מייסדת מיזם Future, שנחנך הבוקר (א')

הגיעו לגיל שאפשר להתחיל מחדש. צילום אילוסטרציה: BigStock

"כשמדברים על יזמים וסטארט-אפים, נהוג לחשוב על צעירים וצעירות בשנות ה-20 שלהם. אבל ישנם מאות בני 45 פלוס, בעלי ניסיון רב בעסקים ובחברות היי-טק, שיוצאים לאתגרים חדשים ולעסקים עצמאיים, ולקחנו על עצמנו לסייע להם", כך אמרה רוני פיבלוביץ', מייסדת מיזם Future, באירוע השקת פעילותו, שנערך הבוקר (א') במשרדי פייסבוק (Facebook) בתל אביב.

פיבלוביץ' הקימה את האקסלרטור, שפונה ליזמים בני 45 ומעלה, יחד עם קבוצת משקיעים פרטיים, לצורך השקעה ביזמים המבססים את המיזם שלהם על 20 שנות ניסיון ורקע מקצועי. הוא הוקם יחד עם פייסבוק ישראל ופירמת עורכי הדין יגאל ארנון. באירוע הבוקר השתתפו נציגי היזמים ושותפיה של פיבלוביץ', שהעידה שהיא חוותה בעצמה את התהליך של יציאה לדרך חדשה בגיל מבוגר, לאחר תשע שנות כהונה בתפקיד בכיר באגף השיווק בחברה המרכזית למשקאות קלים.

רוני פיבלוביץ', מייסדת מיזם Future. צילום: יח"צ

רוני פיבלוביץ', מייסדת מיזם Future. צילום: יח"צ

לדבריה, "הכוונה באקסלרטור היא לסייע ליזמים בני 45 ומעלה שפתחו עסק או מוצר חדש, עסקי או טכנולוגי, להתמודד עם האתגרים הכרוכים בשיווק ופיתוח עסקי". תוכנית ההאצה תסתיים באוגוסט הקרוב ובמהלכה יוכלו היזמים להגיע פעמיים בשבוע לבית הספרייה המרכזית של עיריית תל אביב-יפו במגדל שלום, שם יוכלו לעבוד ולפגוש יזמים ושותפים פוטנציאליים, במקביל לעבודה עם המנטורים.

במחזור הראשון של Future משתתפים 14 יזמים מתחומים שונים. פיבלוביץ' גייסה שורה של מנטורים, בעלי ניסיון בעולם היזמות, כדי שילוו אותם באופן פרטני. בין המנטורים ניתן למצוא את טום לסטר, מנהל שותפים בפייסבוק; אלי בוגדן מ-Fiverit; יעל שפריר מ-Playbuzz; יוני פרידמן, סמנכ"ל הדיגיטל של מנצ'; ועוד שורה של אנשי היי-טק, מנהלי מותגי פרסום ופיתוח.

היא ציינה בפני היזמים כי "האנשים שילוו אתכם יעניקו לכם בעיקר ידע רב, על סמך הניסיון שלהם. התפקיד שלכם הוא לקחת את הידע הזה ולתרגם אותו למיזם שלכם. במסגרת המפגשים תקבלו שיעורי בית, וכן את כל הכלים הדרושים כדי לצאת לדרך חדשה. ההצלחה תלויה רק בכם".

בדבריה אמרה פיבלוביץ' כי "אחד הטיפים המרכזיים שאני יכולה לתת ליזמים מתחילים הוא שעליהם להסתכל לעצמם בעיניים ולהבין הם הכי טובים, ובעיקר באילו תחומים הם לא טובים ולא מסוגלים לעסוק. היכולת הזו היא שלב מאוד קריטי בחייו של יזם".

מי בין היזמים?

בין המשתתפים נמצאים יזמים שעוסקים בתחומים שונים. אחת מהם היא אמירה פז, רעייתו של רופא גריאטרי, שהקימה חברה בשם שיבה בריאה, שמעניקה שירותים רפואיים בבתים לקשישים ומסייעת להם להזדקן בכבוד.

יזם אחר, בועז ליברמן, לקח את כל הידע שצבר בעבודה בחברות היי-טק בתחום ה-VoiP (ר"ת Voice over IP), והקים ופיתח טלפונים לעיוורים.

נעמי גרוסמן, יזמית חרדית, שבמשך שנים עסקה בכתיבת זיכרונות של אנשים, פיתחה יחד עם שותף מוצר דיגיטלי המאפשר למבוגרים לכתוב בעצמם את הסיפור האישי שלהם. לדבריה, "אנחנו מאבדים בכל שנה סיפורים מרתקים של אנשים שהולכים לעולמם או לוקים במחלות שלא מאפשרות להם לתעד את הסיפורים שלהם. המיזם הזה מאפשר להם לעשות זאת בעצמם ולא לתת לסיפורים האלה לאבד".

עוד בין היזמים ניתן למצוא את דניאל שוב, שצבר רקע עשיר בתחום האנרגיה המתחדשת, מכר חברה שהייתה בבעלותו והקים קרן ייעודית שתשקיע בפרויקטים של התקנת פאנלים סלולריים בבתים. דן מאייר פיתח פתרון שסורק את המבצעים שרשתות השיווק מכריזות עליהן בכל יום ומחויבות על פי חוק לפרסם אותן. מירב ניר פיתחה אפליקציה לילדים עם בעיות קשב וריכוז. רותי בארי שותפה עם בעלה בפיתוח כלי לניהול יעיל של מסדי נתונים. אמיר הנגבי, מעצב תעשייתי, פיתח זירת שוק שמאפשרת ללקוחות ולאנשי מדיה להיחשף למעצבים מכל העולם שמעלים את המוצרים שלהם ולקבל זכויות שימוש – מה שמאפשר להוזיל בעשרות אחוזים עלויות של הפקת אריזות ומוצרים גרפיים.

מיזמים נוספים שמשתתפים בתוכנית הם מערכת שסורקת מחקרים רפואיים ממקורות אמינים לטובת גולשים שרוצים לדעת על מחלות ובעיות רפואיות; אפליקציית תיירות שנועדה דווקא למדריך, שיכול לקבל באמצעותה מידע מרוכז ולהמליץ לתיירים על מקומות, אתרים ועוד דברים שרלוונטיים לטיולים; וחברה נוספת בתחום התיירות, שמגדירה את עצמה "גט טקסי של שירותי ההסעות משדות תעופה למלונות בכל העולם", ושמחפשת כעת קשרים לעולם העסק ללקוח (B2C).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים