"ה-FPGA עומד להיות הסטנדרט בדטה סנטרים"

"הוא יקל על פעילות הדטה סנטרים ויהפוך אותה למהירה יותר", אמר פרנק פורסטר, מנהל המכירות הראשי של קבוצת ה-PSG של אינטל לאזור EMEA

מימין: פרנק פורסטר, מנהל המכירות הראשי של קבוצת ה-PSG של אינטל לאזור EMEA, ואילן הוכמן, מנהל פעילות ה-FPGA בישראל. צילום: פלי הנמר

"עולם הדטה סנטרים עומד לעבור מהפכה, עם כניסתו הקרובה אליו של ה-FPGA (ר"ת Field-programmable gate array). ה-FPGA יקל על פעילות הדטה סנטרים ויהפוך אותה למהירה יותר", כך אמר פרנק פורסטר, מנהל המכירות הראשי של קבוצת ה-PSG (ר"ת Programmable Solutions Group) של אינטל (Intel) לאזור EMEA.

פורסטר אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, אותו קיים במהלך ביקור שערך באחרונה בישראל, יחד עם אילן הוכמן, מנהל הפעילות של אינטל בתחום בישראל.

FPGA הינו רכיב אינטגרטיבי, הכולל מאות אלפים עד מיליוני אלמנטיים לוגיים שניתנים לתכנות שוטף, כך שכל לקוח יכול לקבוע את התצורה שלו ולשנות אותו בהתאם לצורך. פורסטר והוכמן מגדירים אותו כ-"קנבס ריק, שאפשר ליצור עליו מנועים שונים לפתרון בעיות מגוונות באופן מקבילי לחלוטין". לדברי פורסטר, "חלק מהלקוחות משתמשים בו לצרכי פלט/קלט, אחרים לעיבוד וידיאו ושלישיים לצרכים מתמטיים. זוהי חומרה שיש לה התנהגות דטרמיניסטית והיא יעילה עם עומסי עבודה (Workloads) שונים, כמו Big Data".

הפעילות של אינטל בתחום מבוססת על רכישת אלטרה, אותה היא קנתה ביוני 2015 תמורת 16.7 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, הפכה אלטרה להיות יחידה עסקית בתוך אינטל, במסגרת חטיבת ה-PSG של חברת הענק, שמונה כ-3,000 עובדים ברחבי העולם. פורסטר הצטרף לאינטל כתוצאה מהרכישה – הוא מועסק באלטרה, ולאחר מכן באינטל, כבר 10 שנים, כאשר בשנתיים האחרונות הוא משמש בתפקידו הנוכחי. פורסטר הוא מהנדס בהכשרתו ולפני שהצטרף לאלטרה עבד בחברת מכשירים רפואיים ובתעשיות הרכב.

"מהרגע שאינטל קנתה את אלטרה, היא החלה להעצים את הפעילות בגזרת השוק הזו", אמר. "אנחנו משקיעים רבות בפיתוח רכיבי FPGA וכלי פיתוח תוכנה כמו OPENCL, על מנת להגדיל את היכולות ולהפוך את השימוש בטכנולוגית FPGA נגישה ופשוטה יותר גם לחברות תוכנה קלאסיות .

"ניתן לתכנת על FPGA כזה כל פתרון שרוצים. הוא מגיע בעולם הדטה סנטרים ככרטיס מאיץ בסלוט PCIe ובעתיד יגיע גם כרכיב צמוד באריזה אחת (MCP) עם מעבד ה-XEON, כך שניתן לקבל האצות משמעותיות בביצועי השרתים", אמר הוכמן. "למשל, אם רוצים להאיץ חיפוש, לוקחים אלגוריתם של חיפוש, טוענים אותו ל-FPGA והוא מאיץ את הפעולה – הרבה יותר טוב מהמעבד של השרת".

כך, הוא סיפר כי מיקרוסופט (Microsoft) האיצה את פעילות הענן שלה, Azure, בעשרות אחוזים לאחר שפיתחה עם אינטל כרטיסים מאיצים עם FPGA.

"אחד הדברים החשובים ב-FPGA הוא שהוא יודע לעבוד במקביל, על דברים שלא קשורים האחד לשני", אמר הוכמן. "למשל, אבטחה וחיפוש. שמים את שניהם על אותו כרטיס ושניהם מואצים – האחד לא מאט את השני ולא בא על חשבון השני".

לדבריו, "ה-FPGA הולך להיכנס לעולם הדטה סנטרים, למשל בתחומי ה-HPC, אבטחת המידע וה-Big Data. כלל הפעילויות הקשורות אליהם יכולות להיות מואצות על ידי ה-FPGA. לדוגמה, בעתיד הכרטיסים יתמכו בספריות של Big Data, ובדור הבא של השרתים, אותן ספריות יהיו תואמות ל-FPGA במארז המעבד (MCP). דבר זה ייתן אפשרויות רבות וטובות יותר".

פעילות קבוצת ה-PSG בישראל

שניהם ציינו כי לפעילות ה-FPGA של אינטל בישראל יש תפקיד מאוד חשוב בתוך כלל הפעילות של החברה בתחום זה. "עקב החשיבות הזו, ישראל הפכה להיות אזור באירופה, אותו אני מנהל. זאת, לצד שלשה אזורים נוספים בלבד ביבשת. יש בארץ הרבה מאוד פעילות בתחום ה-FGPA", אמר הוכמן.

פורסטר ציין כי "ישראל היא שוק מאוד חשוב עבורנו. אנחנו רואים אותה כאחד האזורים החדשניים ביותר ב-EMEA, עם שילוב טוב של חברות חדשות ופעילות רבה בעולמות מתפתחים, כמו מציאות רבודה, אבטחת סייבר ודטה סנטרים. השוק הישראלי משתלב היטב באסטרטגיה של אינטל למתן פתרונות מקצה לקצה – מה-'דברים' השונים לדטה סנטרים".

פעילות קבוצת ה-PSG בישראל היא צעירה יחסית והחלה בספטמבר האחרון. הפיכתה של ישראל לאזור בתחום פעילות זה באירופה הוא המשך ישיר לפעילות של אלטרה בארץ, שנוהלה ב-20 השנים האחרונות דרך איסטרוניקס, שממשיכה להיות המפיץ הבלעדי של אינטל לקו מוצרים זה. "יש לנו לקוחות ותיקים ונאמנים רבים", ציין הוכמן, "ואנחנו מתמקדים גם בתעשיות הדטה סנטר, האוטומוטיב ואבטחת הסייבר, המהווים שווקים חדשים ומעניניים לטכנולוגיות ה-FPGA החדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים