משתמשי טוויטר: ציוצים בנוגע למה שהתרחש בטיסת יונייטד איירליינס נמחקים

למרות ההאשמות בדבר הצנזורה, נמצא כי מספר פרסומים משמעותיים - כולל הסרטון שהביא את האירוע לידיעת העולם - הגיעו מהרשת החברתית המצייצת ועדיין נמצאים באוויר

יונייטד איירליינס. צילום: BigStock

הרשת החברתית טוויטר (Twitter) סוחפת מאתמול (ש') ביקורת של משתמשים שטוענים שהפוסטים שלהם נמחקים אם הם מביעים ביקורת כנגד פרשת הורדת הנוסע האלימה ממטוס חברת התעופה יונייטד איירליינס (United Airlines).

הטוויטרים טוענים כי ההודעות שלהם המתייחסות לתקרית שבה הייתה מעורבת חברת התעופה מוסרות ללא הודעה מוקדמת.

הטענות הגיעו לאחר שבסוף השבוע התפרסם כי חברת יונייטד איירליינס הוציאה אדם בכוח ממטוס שלה משיקגו ללואיסוויל. לפי הדיווחים, המטוס היה בתפוסת-יתר והחברה בחרה נוסע אקראי שהתבקש לרדת מהטיסה. הנוסע סירב וחברת התעופה הזעיקה משטרה שפינתה אותו באופן אלים, כשהוא נגרר במעבר ופניו מדממת. התקרית, שתועדה על ידי אנשים שהיו במטוס, זכתה לביקורת חריפה מצד לקוחות ופורסמה בתקשורת העולמית, ואף הביאה לירידה במניית החברה.

המחיקה – לא תעזור להעלים את הדיון במקרה

מספר משתמשי טוויטר טוענים כי הם רואים ציוצים אשר מתייחסים לאירוע המסוים – בדרך כלל כאלו שמבקרים את חברת התעופה – נעלמים מהפרופילים שלהם ומצירי הזמן של אנשים.

משתמש בשם ג'יי ביצ'ר כתב: "מוזר מאוד, נראה שטוויטר מוחקת טוויטים שליליים על יונייטד איירליינס, כולל את שלי". מייק פרי פרסם פוסט שבו כתב: "עוד מישהו צייץ על יונייטד והטוויט שלו נמחק?" ואילו טרי ארנולד צייץ: "הטוויט שלי על united# נמחק. אבל זה לא יפסיק את הדיון על מה שקרה". היו מי שאמרו שנראה כי טוויטר מוחקת אפילו הודעות המעדכנות על המחיקות עצמן.

חלק ממשתמשי טוויטר אף הציעו את הרעיון כי הרשת החברתית מקבלת תשלום בכדי לפקח על ציוצים שעניינם הוא יונייטד איירליינס ועל-מנת להעלים אותם מהרשת.

האם טוויטר מקבלת תשלום בעבור ההשתקה?

טוויטר לא נחשבת לרוב כחברה שנוהגת להסיר תוכן, או לבקש ממשתמשיה למחוק את הטוויטים שלהם אם הם מפרים את הכללים, ואפילו לא להשעות משתמשים שמסרבים לעשות זאת. ובכל מקרה, פרסום טוויטים כמו אלו שעלו ברשת לאחרונה בעניין הורדת הנוסע לא אמור להיחשב כהפרה של כללי טוויטר, המאפשרים מתיחת ביקורת על חברות כל עוד הביקורת אינה פוגענית.

ייתכן כי חלק מהטוויטים הוסתרו על ידי הכלים האוטומטיים החדשניים של האתר, אשר נועדו לזהות דברי שנאה או התעללות פוטנציאליים ולמנוע מהם להתפשט ברחבי האתר. יונייטד קיבלה מבול של ביקורת מאז האירוע, כולל כמה פוסטים שבהם נעשה שימוש בקללות או במילים אחרות שמפרות את כללי התעללות של טוויטר.

לזכותה של טוויטר יאמר כי במקרה המסוים מסתבר שהרשת החברתית פרסמה חלק מהדיווחים החשובים על המקרה בדף שלה המכונה Twitter Moments, כולל אחד שבו נכתב: "יונייטד איירליינס נמצאת תחת אש שוב לאחר שסרטון של אדם שהורד בכפייה מטיסה הופץ באינטרנט". בנוסף, אחד מקטעי הווידיאו שתיעדו את התקרית, ושהיה הראשון שהציף את דבר המקרה, התפרסם דווקא בטוויטר, שם הוא עדיין מופיע באופן מקוון, אולי מכיוון שהפך כבר לקישור שאליו הפנו מגוון אמצעי תקשורת.

אגב, רק לפני כשבועיים עלתה יונייטד על הגריל של המצייצים בגלל תקרית הרבה פחות חמורה, שבה החרימה חברת התעופה שתי בנות נוער ואסרה עליהן לעלות על טיסה מכיוון שלא עמדו בקוד הלבוש המקובל עליה. המשתמשים בטוויטר לא חסכו מהחברה את שבט לשונם גם אז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים