נט-אפ הטמיעה מערכת ניטור ובקרה לתשתיות ה-IT בשירותי בריאות כללית

במסגרת הפרויקט, אנשי נט-אפ איחדו את מרכיב הבקרה והניטור של סביבות ה-SAN בכללית - לתשתית ניטור מרכזית אחת, באמצעות תוכנת OCI

דורון יצחקי, מנהל משאבי התשתיות והשירות באגף המחשוב של שירותי בריאות כללית. צילום: כפיר סיון

שירותי בריאות כללית הטמיעה מערכת לניטור ובקרה לתשתיות ה-IT בשירותי בריאות, מבוססת נט-אפ (NetApp).

במסגרת הפרויקט, אנשי נט-אפ איחדו את מרכיב הבקרה והניטור של סביבות ה-SAN בכללית – לתשתית ניטור מרכזית אחת, באמצעות תוכנת OCI.

הכלי משמש לניטור וניהול זמינות המערכות, הוא הביא לצמצום כוח האדם המטפל בתחזוקת ה-IT, ותומך בסקלביליות מלאה, לצד איתור תקלות מהיר.

המערכת פועלת לניהול משאבים לטווח ארוך, כולל תכנון קיבולת, חלוקת נכסים לפי ראייה ארגונית (MBB) והשוואת אלה מול היעדים שנקבעו, ויכולת הפקת דו"חות שונים ומגוונים – כדי להגביר את יכולת הבקרה על התשתיות. הכלי הוטמע ב-2016 ומאז הוא משמש לטובת חיזוי קיבולות עתידיות.

להקדים תרופה למכה

דורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות באגף המחשוב של שירותי בריאות כללית, אמר כי "הסובלנות לחוסר קיבולת מאוד נמוכה וחייבים להקדים תרופה למכה".

לדבריו, "קיבלנו תמונת מצב של כל רמות הצריכה בדטה סנטר. בשלב הבא, הוספנו יכולת חיזוי של רמות הצריכה לעתיד. פיתחנו מערכת נגישה בפורטל הארגוני, כך שכל אחד שמעוניין – יכול לגשת למידע. אנחנו שואבים את המידע בצורה אוטומטית ומוסיפים את הדרישות האפליקטיביות שאנחנו יודעים עליהן".

הוא ציין כי "מערכת OCI של נט-אפ נותנת תמונת מצב על כל האחסון בארגון, כולל צווארי בקבוק. אנחנו רוצים להגיע לתרחישי מה יקרה אם – What if. המטרה היא לזהות צווארי בקבוק ואת נקודות הזמן המיטביות לביצוע הצטיידות".

משה בלקר, מנהל מחלקת סיסטם ותשתיות אפליקטיביות באגף המחשוב בכללית, אמר כי "בסביבת מחשוב גדולה, מורכבת והטרוגנית כמו זו שבכללית, עלה הצורך בכלי מרכזי לניהול תשתית ה-SAN הארגונית. הפתרון שהטמענו מאפשר לנו לקבל החלטות מושכלות בנוגע לעמידה בביצועים, לאופטימיזציה, לזיהוי מגמות, לחיזוי עלויות עתידיות במשאבי האחסון הארגוניים ולמתן מענה מהיר לדרישות העסקיות".

לאפשר פעילות מוקדמת

שוקי קליינשטיין, מנהל הפרויקט וראש צוות סיסטם הנדסה בכללית, אמר כי "הטמענו כלי טכנולוגי לטובת ניטור וניהול זמינות המערכות, מתוך מטרה לשפר את השירות ואת חוויית הלקוח. הפרויקט הביא להורדה משמעותית בתחזוקה הנדרשת מצוותי ה-IT. הפתרון שהוטמע תומך בסקלביליות מלאה, כך שההתאמות הנדרשות לצרכים חדשים בעתיד, יהיו נטולות מאמץ".

קליינשטיין הוסיף כי "חשיבות המערכת היא באיתור תקלות מהיר. כשעובדים עם כמות כה גדולה של סביבות עבודה, בין אם מדובר באחסון או מערכות תקשורת, יש צורך בבדיקות רציפות, כך שכל חריגה, או תקלה תדווח באופן מיידי ואוטומטי – והמערכת עושה זאת".

גיא רחמים, CTO נטאפ ישראל, אמר כי "כלי ה-OCI שהוטמע בפרויקט והמנטר ומבקר את סביבות ה-IT, מספק לשירותי בריאות כללית יכולות רבות. החשובות שבהן הן ניהול משאבים בזמן אמת, ופרואקטיביות".

"המערכת יודעת לזהות את פעילות השרתים ולהפנות משאבים – משרתים פעילים לשרתים לא פעילים, כך שהשימוש בהם יהיה אפקטיבי יותר מבחינת החזר ההשקעה. המערכת גם יודעת לחזות תקלות ואנומליות שונות, ומציפה אותן לאחראי ה-IT, מה שמאפשר פעילות מוקדמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים