מיקרוסופט הגיעה להסכם עם האיחוד האירופי: תאפשר למשתמשי חלונות לבחור באיזה דפדפן להשתמש

המשתמשים יוכלו לבחור האם ברצונם להתקין את אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט, פיירפוקס של מוזילה, כרום של גוגל או ספארי של אפל ● ההסכם יהיה בתוקף החל מהשנה הבאה, ויחול על כל המחשבים שבהם מותקנות גרסאות 7, ויסטה או XP של חלונות

מיקרוסופט (Microsoft) הגיעה להסכם עם הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי בסוגיית דפדפני האינטרנט, שעל פיו יוצג למשתמשי חלונות (Windows) "מסך בחירה" ובו הם יוכלו לקבוע איזה דפדפן יותקן במחשבם. כך, הם יוכלו להחליט האם להשתמש באינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט או בדפדפנים מתחרים, דוגמת פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla), כרום (Chrome) של גוגל (Google) או ספארי (Safari) של אפל (Apple). ההסכם יהיה בתוקף החל מהשנה הבאה, ויחול על כל המחשבים שבהם מותקנות גרסאות 7, ויסטה (Vista) או XP של חלונות.

עם השגת ההסכם באה לקיצה הפרשה, שהחלה בתלונה שהוגשה לרשויות האיחוד נגד ענקית התוכנה. הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי חקרה את התלונה וקבעה, השילוב של אינטרנט אקספלורר בחלונות פגע בתחרות בשוק הדפדפנים.

"עתה, לראשונה מזה עשור, ייהנו משתמשי האינטרנט באירופה מאפשרות לבחור בצורה יעילה וחופשית בין הדפדפן של מיקרוסופט לבין דפדפנים מתחרים", אמרה נילי קרוז, הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, במסיבת עיתונאים שנערכה בבריסל.

לדברי קרוז, מיקרוסופט הקשתה בעבר יתר על המידה על צרכנים שביקשו להתקין דפדפני אינטרנט שאינם אקספלורר. "הדבר דומה למרכול שמציע מותג אחד של שמפו על המדף, כאשר כל שאר המותגים מוסתרים מאחור ולא כולם מודעים לקיומם", אמרה. "מהיום יהיו כל המותגים על אותו מדף".

ממיקרוסופט נמסר, כי האמצעים החדשים שיינקטו במסגרת ההסכם משתלבים במאמץ הכולל להציע מיחשוב פתוח. "אנחנו יוצאים לדרך חדשה, שתדרוש שינוי משמעותי מצד מיקרוסופט", אמר בראד סמית, היועץ המשפטי הראשי של ענקית התוכנה. "ובכל זאת, אנחנו מאמינים שאלה צעדים חשובים שיתנו מענה לחששות שנבעו מחוקי ההגבלים העסקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים