סייברביט תטמיע פתרון להגנת סייבר בדלק פי גלילות

המוצר, SCADASHield, יגונן על התשתיות הקריטיות של חברת האנרגיה מפני מתקפות - תחום שהולך וצובר תאוצה ● סכום העסקה לא נמסר

עדי דר, מנכ"ל סייברביט. צילום: גלעד קבלרצ'י

סייברביט (Cyberbit), שמציעה פתרונות אבטחה באינטרנט, הודיעה היום (ג') כי תטמיע את פתרון SCADASHield שלה בדלק פי גלילות. הפתרון מאפשר הגנה על נכסים לאומיים קריטיים מפני מתקפות סייבר. סכום העסקה לא נמסר.

תשתית לאומית קריטית היא יעד ראשוני עבור תוקפים קיברנטיים. רשתות בקרה תעשייתיות רבות משתמשות כיום במכשירים ייחודיים, מדור קודם, ובפרוטוקולים קנייניים של ICS/SCADA. לכן, הן דורשות טכנולוגיות אבטחה מיוחדות וייעודיות.

בעולם התשתיות הקריטיות, יש שני סוגי מערכות: מערכות בעלות אופי מחשובי, IT – דוגמת בנקים, ומערכות בעלות אופי של טכנולוגיה תפעולית, OT – דוגמת מערכות המשרתות ארגוני אנרגיה ותשתיות. יש להבחין ביניהן, כי קיים הבדל בין הגנה על OT ועל IT.

תשתית לאומית קריטית היא יעד מועדף עבור האקרים. רשתות בקרה תעשייתיות רבות משתמשות כיום במכשירים ייחודיים, מדור קודם, ובפרוטוקולים קנייניים של ICS/SCADA. לכן, הן דורשות טכנולוגיות אבטחה מיוחדות וייעודיות.

הפתרונות שפותחו על מנת להתמודד עם האתגרים הללו מתמקדים ברשתות של הטכנולוגיה התפעולית (OT, ר"ת Operational Technology) ובמכשירי OT. אלא שרשתות OT ורשתות IT נפגשות, למשל כשיישומי IT, כגון ממשקי מחשב-אנוש, מחוברים עם התקני OT ורשתות. האקרים מנצלים את הפגיעות הזו כדי להתחיל את ההתקפה ברשת ה-IT ולהשתמש בה כשער לרשת ה-OT – הרגישה.

באמצעות מוצר SCADAShield שלה, מספקת סייברביט IT רב שכבתי ואבטחת OT, שמייצרים מענה לאתגר זה, כדי לאפשר זיהוי מהיר ואמין של ה-IT למתקפות OT.

"לשמור על אבטחת הסייבר בראש מחשבתנו"

"התשתית שלנו הופכת להיות חכמה יותר ויותר מחוברת, ועם שינוי זה עלינו לשמור על אבטחת הסייבר בראש מחשבתנו", אמר משה קראדי, מנכ"ל דלק פי גלילות. הוא הוסיף ש-"מתוך מספר ספקיות אבטחה ישראליות הפועלות בחלל זה, סייברביט מספקת מוצרי אבטחת IT ו-OT באיכות גבוהה, שצמחו בסביבה ביתית, ופורטפוליו מוצרים שיכסה גם את אסטרטגיית האבטחה אונליין העתידית שלנו".

"ארגוני תשתיות קריטיות מתחילים להבין שפתרון אבטחה של SCADA הוא רק חלק קטן מהסיפור", אמר עדי דר, מנכ"ל סייברביט. "מתקפות IT/OT מרובות וקטורים דורשות פתרון ואסטרטגיה רב שכבתית משולבת היטב, ובדלק חשבו קדימה".

מתעניינים באבטחת מידע ובסייבר? רוצים לדעת מהן ההתפתחויות העדכניות בנושא? הירשמו לכנס Infosec 2017 של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים