מחרתיים: בית המשפט ידון בבקשה של עובדי הקוסט פלוס להוציא צו מניעה נגד מכרז בתי התוכנה

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים ידון ביום ג' בבקשת העובדים, שהוגשה בטענה, כי המדינה אמורה לפרסם את תוצאות מכרז בתי התוכנה עוד השבוע, וכי אם היא תעשה זאת - ייגרם להם, ולעובדים רבים אחרים, נזק בלתי הפיך ● לדבריהם, המדינה מפלה אותם באופן שיטתי בכל מה שקשור לתגמולים ותוספות שכר, אף על פי שלטענתם, קיימים יחסי עובד-מעביד בין המדינה לבינם

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים יקיים מחרתיים (ג') דיון דחוף בבקשה לצו מניעה והקפאת תהליכים נגד פרסום תוצאות מכרז בתי התוכנה שהגישו 100 עובדי מיחשוב בממשלה, העובדים בשיטת הקוסט-פלוס – כך החליטה נשיאת בית הדין, השופטת דינה פורז'ינן. העובדים טענו, כי למיטב ידיעתם, המדינה אמורה לפרסם את תוצאות המכרז עוד השבוע, וכי אם היא תעשה זאת – ייגרם להם, ולעובדים רבים אחרים, נזק בלתי הפיך. השופטת הורתה למדינה להגיש את תגובתה לבקשת העובדים עד מחר.

הגשת בקשתם של עובדי הקוסט-פלוס היא עוד שלב במאבק החריף שהם מנהלים נגד המכרז. לטענת העובדים, כפי שעולה מהבקשה שהוגשה לבית הדין, מדובר בעובדים ותיקים שעובדים כבר שנים רבות במשרדי ממשלה. הם הוסיפו, כי הם נחשבים לעובדים לכל דבר בכל מה שקשור לחובות והורדות שכר, הם מקופחים באופן שיטתי בכל מה שקשור לתגמולים ותוספות שכר. זאת, אף על פי שלטענתם, קיימים יחסי עובד-מעביד בין המדינה לבינם, המדינה היא זו שקובעת את שכרם והחברות שדרכן הם מקבלים אותו משמשות בסך הכול צינור להעברת כספים אליהם. עוד הם טוענים, כי לאורך כל הדרך נהגה המדינה בחוסר יושר כלפיהם, וכי היא הקפיאה לפני שנתיים את שכרם כדי לבדוק את מצבם. לדברי העובדים, גם כאשר החל המכרז, בחודש מארס השנה, דחתה המדינה את נציגיהם בלך ושוב.

העובדים הבהירו בבקשה, כי אין להם שום דבר נגד המכרז עצמו, אולם, לדבריהם, אם המכרז ייצא לפועל – רבים מהם ימצאו את עצמם ללא מקום עבודה קבוע. זאת, לטענתם, בשל העובדה שהממשלה הודיעה להם שבעקבות המכרז, ייתכן שהם יצטרכו לחתום על מכתבי התפטרות ולאבד את מעט הזכויות שעוד נותרו להם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים