תחזית קודרת: עד 2028 עלולה ישראל לאבד לחלוטין את מעמדה כמובילת היי-טק בעולם

זו אחת המסקנות של נייר עמדה שהוכן על צוות מומחים בראשותו של פרופ' ארנון בנטור מהטכניון ● הממצאים יוצגו במפגש הראשון של כנס רעננה להיי-טק 2010, שיתקיים השבוע באוניברסיטה הפתוחה ● בכנס יוצגו נתונים המוכיחים שאם הממשלה לא תנקוט בשורה של צעדים מיידיים, ההיי-טק כבר לא יהיה הקטר של המשק, וייתכן שאף יירד לחלוטין מהפסים

קיים חשש חמור שההיי-טק הישראלי יאבד את מעמדו המוביל בעולם, עקב שחיקה מתמשכת של היתרון שיש לו בתחום על פני מדינות אחרות – כך עולה ממסמך שערך פרופ' ארנון בנטור מהטכניון ויוצג במפגש הראשון של כנס רעננה להיי-טק, שיתקיים ביום ד' הקרוב באוניברסיטה הפתוחה. במפגש יידונו, בין היתר, השאלות האם ההיי-טק הישראלי עתיד לאבד את מעמדו כקטר המוביל של המשק, ולמעשה – ירד מהפסים בלי סיכוי לשוב אליהם? ואיך ייראה ההיי-טק בארץ בשנת 2028? במרכז המפגש יוצגו ממצאי נייר עבודה שגובש במיוחד לקראת הכנס, שבדק את עתידה של התעשייה לאור המשבר החמור שבו היא נמצאת, תוך התייחסות ליכולתה להמשיך ולהיות הגורם המוביל במשק.

במסמך שיוצג בכנס קיימים נתונים המצביעים על תהליך מתמשך של שחיקת היתרון הישראלי בתחומי התעשייה עתירת הידע, ומצוין בו שאם הממשלה לא תפעיל מהלכים ממשיים לתיקון המצב – יאבד ההיי-טק הישראלי את מעמדו בעולם.

במהלך המפגש יציג פרופ' בנטור את הצעותיו לפעולות מיידיות, כפי שגובשו בעזרת צוות מומחים מהתעשייה וכן מהממשלה ומהאקדמיה. ישתתפו בו בכירים במשק ובתעשיית ההיי-טק, בהם ד"ר אלי אופר, המדען הראשי; רו"ח ד"ר ירון זליכה, ראש המחלקה לחשבונאות במכללה האקדמית קריית אונו והחשב הכללי לשעבר; וד"ר ארנה ברי, שותפה עצמאית בקרנות הון-סיכון ישראליות. כמו כן, ישתתף במפגש נחום חופרי, ראש עיריית רעננה, המסייעת לכנס ותומכת בו, כעיר המאכלסת את אחד ממרכזי ההיי-טק הגדולים בישראל, שכולל חברות רב-לאומיות מובילות בעולם.

המפגש שיתקיים ביום ד' יהיה הראשון בסדרת כנסים לקראת הוועידה השנתית של כנס רעננה להיי-טק, שיתקיים באביב הקרוב. ועידה זו מופקת על ידי קבוצת אנשים ומחשבים, שנציגיה חברים גם בוועדת ההיגוי שלו. במהלך הוועידה יובאו ניירות עמדה וסיכומים מכנסים נוספים שמתוכננים במהלך השנה, בהם הכנס שייערך באוניברסיטה הפתוחה בפברואר הקרוב, שיעסוק בחוקי העבודה החדשים וההיי-טק.

בראש כנס רעננה עומד פרופ' אריה סקופ, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) ישראל וכיום ויזם ומשקיע בחברות היי-טק. חברי הנהלת הכנס הם שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת ASG ולשעבר יושב ראש כנס רעננה ומיוזמיו; שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים; ד"ר שוקי גלייטמן, לשעבר המדען הראשי; משה אלון, נשיא כלנית-כרמון, יזם ואיש עסקים; ועמוס רון, לשעבר מנכ"ל רשות הנמלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים