HPE, יבמ וחברות נוספות חתמו על תקן ישראלי לתמיכה בלהט"בים

החברות מתחייבות לשמור על שוויון זכויות וסביבת עבודה מקבלת לקהילה הגאה, ולמנוע אפליה ● מדובר בחלק מיוזמה בינלאומית ומגל שהולך וצובר תאוצה בקרב חברות היי-טק ברחבי העולם

חברות היי-טק למען שוויון זכויות ללהט"בים. תקן המגוון הישראלי

נציגים של חברות – רובן מעולם ההיי-טק – חתמו שלשום (ב') על "תקן המגוון הישראלי", שבו הן מתחייבות לשמור על שוויון זכויות לעובדיהן הלהט"בים ולקהילה זו באופן כללי, ולמנוע אפליה. בין החברות ששותפות לתקן ניתן למצוא את HPE, יבמ (IBM), סטרטאסיס (Stratasys), חברת מתחמי העבודה WeWork, הסטארט-אפ Gong, וכן Natural Intelligence וחברת עורכי הדין ERM (אפשטיין רוזנבאום מעוז).

טקס החתימה התקיים במסגרת מפגש להשקת התקן, שערך LGBTech – ארגון ישראלי של להט"בים בהיי-טק, שיזם אותו – באולם הכנסים של הבורסה בתל אביב. נכחו במפגש בכירים מהחברות הללו והתקיים פאנל בהשתתפות מריאן פיג'ננבורג, מנהל תחום המגוון בעבודה והלהט"ב ביבמ (IBM) לאזור EMEA; אדיר רון, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במיקרוסופט (Microsoft) ישראל ומנהל GLEAM, הארגון הגאה של החברה העולמית, לאזור EMEA; סוקי סנדו, מייסד ומנכ"ל OUTstanding – ארגון שפועל למען להט"בים בעולם העבודה; חנית כהן, מנהלת הטכנולוגיות הראשית של Emerj; ורחל ברנדר, מייסדת במשותף של Pitaya.

אנשי LGBTech ונציגי החברות עם התקן, לוחצים על הכפתור המפורסם בבורסה. צילום: יונתן אידו

אנשי LGBTech ונציגי החברות עם התקן, לוחצים על הכפתור המפורסם בבורסה. צילום: יונתן אידו

במסמך מתחייבות החברות לשמור על זכויות הקהילה "כחלק ממחויבותנו, והגאווה שלנו, ליצירת סביבת עבודה הוגנת, שוויונית, בטוחה ומעודדת". הן מצהירות על מחויבותן "למנוע אפליה ולהגדיל את המגוון, כך שכל אחד בקהילת הלהט"ב+ (להט"בים ותתי קהילות נוספות כגון א-מיניים, ג'נדר-קווירים ואינטרסקסואלים – י"ה) יחוש שמכבדים אותו ושהוא יכול לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר; להתייחס לכלל חברי קהילת הלהט"ב+ בהוגנות ובכבוד – כלקוחות, כמו גם בתהליכי השמה, קידום בקריירה, משכורת, הדרכה והטבות אחרות שהארגון מציע; עידוד סביבת עבודה שמקדמת יושר וחוגגת את המגוון; מתן הדרכה לכל העובדים, כדי לוודא שהם מודעים למדיניות השוויון של החברה ושנלקחות בחשבון רגישויות שונות; ולוודא את היישום של מדיניות זו, כדי להבטיח שכל חששות שהם ייפתרו על הצד המהיר וההוגן ביותר".

החברות אף מתחייבות אף למנות מנהל שידאג ליישום המגוון בארגון – ורובן כבר עשו זאת – ולהביא את התקן לידיעתם של כלל עובדי הארגון ושל אלה שהוא יעסיק בעתיד.

התקן הישראלי הוא חלק מיוזמה בינלאומית לקידום להט"בים במקומות עבודה, שלוקחים בה חלק ארגונים גאים כמו HRC וסטונוול (Stonewall), ותאגידים כגון אקסנצ'ר (Accenture), גולדמן זקס (Goldman Sachs) ומק'ינזי (McKinsey). הוא בא על רקע מספר נתונים עגומים, שמראים, למשל, ש-37% מהלהט"בים חוו אפליה בראיון עבודה, ש-44% מרוויחים הרבה מתחת למשכורות הממוצעות ושרוב גדול של הטרנסג'נדרים הוטרדו בעבודה.

מספר העובדים הישראליים שמועסקים בחברות שחתמו על התקן החדש עומד על 4,250 – אבל ב-LGBTech מתכוונים להמשיך הלאה ולהגיע לכמה שיותר חברות שפועלות בארץ. ג'רמי סיף, מראשי הארגון, אמר כי "כדאי לחברות לחתום על התקן, כדי לתמוך בעובדי הארגון, ליצור סביבת עבודה וחוויה טובות לכולם ולוודא שאף אחד לא יופלה בעבודה. הם מצטרפים בכך לקהילה הולכת וגדלה של בכירים מחברות בכל רחבי העולם, שמאמינים ששוויון ואי אפליה טובים לעובדים – ולעסקים".

ואמנם, ארגונים גדולים ברחבי העולם כבר מיישמים מדיניות פרו-להט"בית בתוך הארגון, וחלקם אף הצהירו על תמיכה כללית בקהילה הגאה ומשתתפים במצעדי גאווה ברחבי העולם. גוגל (Google) הייתה חברת הטכנולוגיה הבולטת הראשונה לעשות זאת, ולאחר מכן הצטרפו אליה פייסבוק (Facebook), יבמ, אפל (Apple) וחברות נוספות, שעלו על הגל ההולך וצובר תאוצה. התקן החדש הוא סימן לכך שהגל הזה מתחיל לגאות גם בישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים