נוכלים מנצלים את העניין שיוצרים "משחקי הלוגו" של גוגל כדי לקדם אתרים עוינים

לוגו מיוחד שבו שולב דגלה של השפה הבינלאומית אספרנטו, שאותה חיבר זמנהוף, הוצג אתמול (ג') בגוגל ● בעקבות לחיצה על הלוגו עם סמל האספרנטו מגיעים לדף שבו רשימה של תוצאות חיפוש ביחס לזמנהוף ● חוקר מצא, כי בין 100 התוצאות הראשונות ביחס לזמנהוף היו לא פחות מ-31 אתרים עוינים, כאשר 27 מביניהם הופיעו בין 50 האתרים בתוצאות הראשונות ● מגוגל נמסר, כי היא הסירה את האתרים העוינים

עברייני הרשת מנצלים מזה זמן רב את השיטות המוכרות לקידום אתרים כדי להבטיח חשיפה גבוהה לאתרים שבהם מופצים מזיקים. כך, הם מקפידים, למשל, לשלב בדפים מילות מפתח פופולריות, אשר מעניקות מיקום גבוה בתוצאות החיפוש – דוגמת "שפעת החזירים" או "מותו של מייקל ג'קסון".

כעת מתברר, כי העבריינים מנצלים לצורך קידום האתרים גם את Google Doodle – "משחקי הלוגו" של גוגל (Google). כך, למשל, הוצג אתמול (ג') בגוגל לוגו מיוחד שבו שולב דגלה של השפה הבינלאומית אספרנטו, שאותה חיבר אליעזר לודוויג זמנהוף. בעקבות לחיצה על הלוגו עם סמל האספרנטו מגיעים לדף שבו רשימה של תוצאות חיפוש ביחס לזמנהוף.

דייב מיצ'מרהויזן, חוקר מחברת Barracuda Networks, מצא בין 100 התוצאות הראשונות ביחס לזמנהוף לא פחות מ-31 אתרים עוינים – כאשר 27 מביניהם הופיעו בין 50 האתרים בתוצאות הראשונות. כבר בדף התוצאות הראשון הופיע קישור שהוביל לאתר של תוכנת אנטי-וירוס מזויפת, על פי מיצ'מרהויזן. באתר הופיעה, לדבריו, הודעה כוזבת על כך שהמחשב נדבק בווירוס והוצעה "בדיקה" שבסופה המלצה על תוכנת אנטי וירוס מזויפת.

דובר גוגל מסר שהחברה כבר הסירה את האתרים העוינים מהאינדקס. "השימוש במילות מפתח פופולריות כדי לקדם אתרים עוינים אינו חדש. אנו משקיעים מאמצים רבים כדי להגן על המשתמשים מפני מזיקים, והשימוש בכלים של גוגל כדי לקדם הפצה של מזיקים הוא הפרה בוטה של המדיניות שלנו", מסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים