GizmoxTS תבצע פרויקט לשדרוג הרשומה הרפואית בצה"ל

לדברי פסח גלאון, מנכ"ל החברה, "חשיבות הפרויקט היא ביכולת לשמר ידע רב שנים וחוקים עסקיים, תוך התאמתם לטכנולוגיות המתקדמות והמשך הפיתוח של פונקציונליות חדשה בסביבת עבודה סטנדרטית" ● ההיקף: 12 מיליון שקלים

פסח גלאון, מנכ"ל גיזמוקס. צילום: יח"צ

GizmoxTS תשדרג את מערכת הרשומה הרפואית הממוחשבת (CPR) בחיל הרפואה שבצבא, בפרויקט בהיקף 12 מיליון שקלים.

מנהל הרכש במשרד הביטחון בחר לביצוע הפרויקט בגליל סי אס מקיבוץ שמיר, שהיא חברה אחות ל-GizmoxTS.

הפרויקט החל לפני חודש. השלב הראשון של הפרויקט ייארך שנה וחצי, ובמסגרתו יבוצע שדרוג ובניית מחודשת של ארכיטקטורה למערכת: מטכנולוגיית שרת/לקוח – לטכנולוגית Web מבוססת מיקרוסופט (Microsoft), ללא שינויים פונקציונליים. לאחר עליית המערכת בגרסתה החדשה לאוויר, במהלך 2018, יימשך הפרויקט עוד שנתיים, במסגרתו ייערכו פיתוחים חדשים ותחזוקה של המערכת.

לפני יותר מעשור, ב-2003, חיל הרפואה פיתח מערכת ממוחשבת לניהול המידע הרפואי אודות החיילים במטרה לייעל את השירות הרפואי בצה"ל. המערכת הממוחשבת החליפה את תיק הקרטון הרפואי בתיק ממוחשב, הזמין לגורמים השונים המטפלים בחיילים – רופא היחידה, רופא מזדמן במרפאה איזורית, רופא מומחה, אחות ועוד.

יצירת תמונה רפואית שלמה

המערכת פותחה בתפיסה לספק לגורמי הרפואה השונים המטפלים בחייל, יכולת לעבוד כולם על פלטפורמה משותפת, כשהמידע הרפואי הנצבר בכל מפגש רפואי, זמין ונגיש לכל המטפלים האחרים ומסייע ליצירת תמונה רפואית שלמה. למערכת יש אלפי משתמשים בצבא ומחוצה לו: רופאים, אחיות, חובשים צבאיים, והיא אף מתממשקת למערכות אזרחיות.

אלא שבחלוף השנים במערכת היו בעיות, והטכנולוגיות והארכיטקטורה שלה התיישנו. ל-GizmoxTS יש טכנולוגיה המבוססת על כמה פטנטים, המאפשרת לארגונים להמיר אפליקציות ארגוניות מיושנות, מסביבת Client/Server – לסביבת אינטרנט, מחשוב ענן ומובייל.

הטכנולוגיה של GizmoxTS מאפשרת המרה מהירה לפלטפורמות החדשות, ומתבססת על אלגוריתם חכם, המאפשר "הבנה" מלאה של כל רכיבי מערכת המקור, תוך מיפויים והחלפתם אוטומטית ברכיבים המתאימים לפלטפורמת היעד.

הטכנולוגיה מבטיחה איכות קוד וארכיטקטורת יעד המבוססים על ה-Best Practices המקובלים באפליקציות אינטרנט, ענן ומובייל – תוך שדרוג מנגנוני ההגנה של המערכת המוסבת מפני תקיפות סייבר, ושיפור משמעותי במנגנוני השו"ב (שליטה ובקרה) של המערכת המשודרגת.

פסח גלאון, מנכ"ל GizmoxTS וגליל סי אס, אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "החשיבות המרכזית בפרויקט היא היכולת לשמר ידע רב-שנים וחוקים עסקיים, אשר אצורים במערכת הקיימת, תוך התאמתם לטכנולוגיות המתקדמות והמשך הפיתוח של פונקציונליות חדשה בסביבת עבודה סטנדרטית, על פי ה-Best Practices המקובלים. שיטת השידרוג של GizmoxTS תשמר ידע וחוקים אלה, ולצד זה היא תתאים את המערכת לעולם הדיגיטלי המתקדם".

גלאון הוסיף כי "הצלחת הפרויקט תאפשר ביצוע פרויקטים רבים נוספים עבור צה"ל ומשרד הביטחון, והוא ישמש מנוף להתפתחות החברות ולהגדלת היצע התעסוקה בתחום ההיי-טק בקריית שמונה ובקיבוצים בגליל העליון".

אין אפשרות להכניס שיפורים ופיתוחים

בנובמבר האחרון מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הוציא את דו"ח 67-א'. נכתב בו בין השאר, כי רופאי הוועדה הרפואית, הבודקים את המועמדים לשירות ביטחון, עושים שימוש בטופס בדיקה הנמצא במערכת ה-CPR.

"עלו טענות בדבר קשיים בשימוש במערכת ה-CPR, ובעיקר – שהמערכת עובדת באיטיות, כי יש בה תקלות לעתים קרובות למדי ואין אפשרות להכניס בה שיפורים ופיתוחים", ציין המבקר.

עוד נכתב כי "גם במערכת ה-ERP, המשמשת את הרופאים, יש תקלות רבות הנוספות לתקלות שבמערכת ה-CPR, ומקשות על התנהלות עבודת הוועדות הרפואיות".

על מקרפ"ר (ר"ת מפקדת קצין רפואה ראשי) ועל אכ"א (ר"ת אגף כוח אדם), העיר המבקר, "לקדם את הטיפול במערכות המחשוב התומכות את המיון הרפואי בלשכות הגיוס".

ב-2014 הוחלט על ביצוע פרויקט רשומה רפואית ממוחשבת חדש, בעלות של 40 מיליון שקלים. במסגרתו הייתה אמורה חטיבת  Enterprise Services ב-HP ישראל, להטמיע את מערכת ISH-MED, המיוצרת על ידי סימנס (Siemens) ואשר פותחה במשולב עם סאפ (SAP). בסופו של דבר, הפרויקט לא יצא לדרך, והוחלט על שדרוג וחידוש המערכת הקיימת.

רשומה רפואית ממוחשבת אחודה, המאגדת בקרבה את כל המידע הרפואי הקיים על אודות החייל או הקצין המטופל, מכל המקורות שבהם נוצר, מאפשרת את הצגתו העדכנית בנקודת הטיפול ובזמן אמת. מידע כזה ניתן להצגה בצורה אינטגרטיבית, המונעת כפל בדיקות ובזבוז משאבים, ומאפשרת את קיצור משך הטיפול. בכך גם נשמרת רציפות הטיפול וקטן הסיכוי לטעות רפואית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים