השר כחלון: "לא אפשרנו למכור את 012-סמייל ומירס לחברות תקשורת כי אנחנו רוצים להגדיל את התחרות"

"ידענו שאם זה יקרה, למחרת יבואו חברות אחרות וינסו להתמזג עם החברות האחיות שלהן", אמר שר התקשורת, משה כחלון ● לדבריו, "זה בדיוק הפוך ממה שאנחנו חושבים, ואם זה היה קורה - משש חברות היינו מוצאים את עצמנו עם שלוש; אילו יכולתי, הייתי הופך את השש לתשע" ● אבי גבאי, מנכ"ל בזק, הביע ביקורת על משרד התקשורת ואמר, כי הרגולציה חונקת את החברה שבראשה הוא עומד

"משרד התקשורת מבקש לקדם שני תחומים – התחרות וההשקעה בתשתית. לכן, לא אפשרנו למכור את 012-סמייל לחברת תקשורת אחרת ואת מירס לחברת סלולר אחרת", כך אמר אתמול (ב') שר התקשורת, משה כחלון.

כחלון דיבר במושב שעסק בענף התקשורת בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. לדבריו, "בזק הייתה צריכה למכור את 012-סמייל, וזה לא סוד שאילו היא הייתה נמכרת לחברה אחרת, ולא ליוסי מימן, הקופה של הבעלים של בזק הייתה מתעשרת בעוד 200-220 מיליון שקלים. אנחנו עמדנו בצורה ברורה ונחושה על כך ש-012-סמייל לא תימכר לחברת תקשורת אחרת. ידענו שאם זה יקרה, למחרת תבוא 013-נטוויז'ן ותנסה להתמזג עם האחיות שלה (השר התכוון לסלקום, א.ב.), ובזק בינלאומי תבקש להתמזג עם בזק. זה בדיוק הפוך ממה שאנחנו חושבים. משש חברות היינו מוצאים את עצמנו עם שלוש. אילו יכולתי, הייתי הופך את השש לתשע".

הוא הוסיף, כי "העברתי מסר ברור שאי אפשר למכור את מירס לאחת מהחברות הסלולריות. זה מביא אותי לתקווה או לציפייה שמי שקנה את מירס ירכוש גם את תדרי ה-UMTS שאנחנו מוציאים בתקופה הקרובה". לדבריו, "חשוב להכניס מפעיל רביעי שיהיה בעל תשתיות. נסייע לו במקום שתהיה בעיה של תשתיות".

שר התקשורת אמר את הדברים לאחר ש-012-סמייל נמכרה למימן תמורת 1.2 מיליארד דולרים, ומירס נמכרה לאיש העסקים היהודי-צרפתי פטריק דרהי, באמצעות חברת אלטיס, תמורת 170 מיליון דולרים.

עו"ד בועז גולן, היועץ המשפטי של הרשות להגבלים עסקיים, הציע לאפשר רק לחברות שמבקשות לפרוס תשתית להפוך בשלב ראשון ל-MVNO (מפעיל וירטואלי) על התשתית של הספקיות האחרות, ולחייב אותן להסכים לכך. כך, אמר, החברות האלה יבנו בהדרגה את התשתית שלהן. לדבריו, למירס יש היום 500 משדרים והיא זקוקה ל-2,000. גולן גם הציע לדאוג להסרת החסמים, בעיקר הסביבתיים, המונעים הקמת אנטנות.

אבי גבאי, מנכ"ל בזק, ביקר את התנהלות משרד התקשורת ואמר, כי הרגולציה חונקת את החברה שבראשה הוא עומד. "למשל, נותנים להוט (HOT) רישיון ISP ומתנים את מתן הרישיון לבזק בכל מיני תנאים שאף פעם לא יתקיימו". הוא הציע לאפשר לספקיות האינטרנט לרכוש בסיטונות תשתיות מבזק ומהוט, לספק אותן ביחד ולתת לשתי החברות את רישיונות ה-ISP רק אז. גבאי אף קבל על החלטת משרד התקשורת להקים ועדה בראשותו של אמיר חייק לבדיקת תעריפי בזק. הוא אמר, כי צריך לשחרר את התעריפים הללו לתחרות, משום שבזק מהווה כיום רק 70% משוק התקשורת הנייחת, והיא ממשיכה לאבד נתחים. לדבריו, התהליך יימשך אם לא יתאפשר לה להתחרות.

הרצל עוזר, מנכ"ל הוט, הביע אף הוא ביקורת על הרגולציה, ואמר שהיא "שמה את כובד משקלה על השוק הנייח, וחברות הסלולר מתנהלות כסטודנט חופשי, אף על פי שהן מהוות 60% משוק התקשורת בארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים