הלמ"ס: מספר משתמשי המחשב עלה בין השנים 2002 ל-2008 ב-17%
דו"ח שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה, כי ב-2008 השתמשו במחשב 64% מאזרחי המדינה לעומת 47% ב-2002 ● השיעור עלה בכל קבוצות הגיל, ובקרב בני 75 ויותר הוא אף יותר מהכפיל את עצמו - מ-7% ל-15% ● אקדמאים משתמשים במחשב יותר מפי שניים מאשר חסרי תעודת בגרות - 88% לעומת 39%, יהודים משתמשים יותר מערבים וגברים יותר מנשים
עלייה במספר משתמשי המחשב באוכלוסיה הבוגרת בישראל: דו"ח שפרסמה אתמול (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה, כי 64% מאזרחי המדינה השתמשו ב-2008 במחשב, לעומת 47% ב-2002.
הדו"ח, שכותרתו "הסקר החברתי 2008: פערים דיגיטליים בישראל", מעלה, כי היקף השימוש אינו אחיד בקבוצות האוכלוסייה השונות. הוא הופק בעקבות מחקר חברתי שנתי שעורכת הלשכה, המספק מידע על תנאי החיים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ורווחתה בתחומי חיים רבים ומגוונים. המחקר נערך במהלך 2008, בקרב 7,300 איש בני יותר מ-20, מכל רחבי הארץ, המייצגים כ-4.5 מיליון איש.
שיעור השימוש במחשב יורד באופן משמעותי עם העלייה בגיל: מ-86% בקרב הצעירים ל-15% בקרב בני 75 ויותר. עם זאת, נכתב בדו"ח, כי שיעור המשתמשים במחשב עלה מאז 2002 בכל קבוצות הגיל. כך, בקרב בני 75 ויותר, השיעור עלה קצת יותר מפי שניים – מ-7% ל-15%. עוד צוין, כי קיים קשר בין השכלה לשימוש במחשב: כך, שיעור האקדמאים המשתמשים במחשב עומד על 88%, לעומת 39% בלבד בקרב חסרי תעודת הבגרות.
הדו"ח אף מעלה, כי יהודים משתמשים במחשב יותר מאשר ערבים, אולם שיעור המשתמשים במחשב בקרב הערבים האקדמאים – 91% – גבוה מהשיעור בקרב היהודים האקדמאים, שעומד, כאמור, על 88%. שיעור המשתמשים במחשב בקרב החרדים האקדמאים כפול מהשיעור בקרב החרדים שאינם בעלי השכלה גבוהה. כמו כן, שיעור הדתיים האקדמאים המשתמשים במחשב גבוה משיעור החילונים האקדמאים.
בנוסף, עולה מהמחקר ש-92% מהמשתמשים במחשב גם גולשים באינטרנט. מתוכם, 98% מהחילונים, 93% מהמסורתיים, 95% מהדתיים ורק 55% מהחרדים. נמצא, כי המטרות העיקריות הן חיפוש מידע (94%) ודואר אלקטרוני (88%). שימושים נוספים הם עבודה, לימודים, קבוצות דיון ותקשורת, משחקים, תשלומים, הורדת קבצים וקניית מוצרים.
נתון נוסף הוא שגברים משתמשים במחשב ובאינטרנט יותר מנשים, וכי יש פערים בין המינים בהורדת קבצים, ביצוע תשלומים ובמיוחד בעריכת קניות באינטרנט. 34% מהגברים הגולשים באינטרנט עורכים קניות ברשת, לעומת 19% מהנשים.
תגובות
(0)