מחקר: האמריקני הממוצע צורך 34 ג'יגה-בייט מידע ביום – עלייה של 350% ב-30 שנים

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה גילו, כי כמות המידע שהאמריקני הממוצע נחשף אליו עולה ב-6% בכל שנה ● הוא קורא 100 אלף מילים בכל יום - באמצעות הטלוויזיה, הרדיו, המחשב, משחקי הווידיאו והקריאה בספרים ● על פי המחקר, צריכת המידע של כל משקי הבית בארצות הברית הגיעה ב-2008 ל-3.6 זטה-בייט ● המחקר מומן על ידי חברות היי-טק, בהן יבמ, סיסקו ואורקל

צריכת המידע הממוצעת של האזרח האמריקני עלתה בשלושת העשורים האחרונים ב-350%, ומגיעה ל-34 ג'יגה-בייט בכל יום – כך עולה מדו"ח שפרסמו חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שבסן דייגו. מדובר בעלייה של 6% בכל שנה. על פי המחקר, האמריקני הממוצע נחשף ל-100 אלף מילים בכל יום – בעיקר מקריאה אונליין או מנייר מודפס, בצפייה בטלוויזיה או בהאזנה לרדיו. לשם ההמחשה, מדובר בכ-22% מ-460 אלף המילים ב-"מלחמה ושלום", האפוס הנודע ורחב היריעה של לב טולסטוי.

על פי המחקר, צריכת המידע של כל משקי הבית בארצות הברית הגיעה ב-2008 ל-3.6 זטה-בייט. כל זטה-בייט שווה ל-1 מיליארד טריליון בייטים – מספר עם 21 אפסים. זטה-בייט אחד כולל 100 מיליארד עותקים של כל הספרים שנמצאים בספריית הקונגרס בוושינגטון – מהספריות הגדולות בעולם.

החוקרים גילו, כי את מירב המידע שלהם צורכים האמריקנים מצפייה בטלוויזיה, וכי הם עושים זאת במשך חמש שעות בכל יום. במקום השני נמצא הרדיו, שלו מאזינים האמריקנים בכל יום במשך כ-2.2 שעות. המחשב מגיע רק למקום השלישי, עם פחות משעתיים יומיות. האמריקנים אף מקדישים שעה ביום למשחקי וידיאו, ורק 36 דקות לקריאה בספרים.

עוד עולה מהמחקר, כי אזרחי ארצות הברית יודעים היטב לבצע שתי פעולות במקביל, ואף עושים זאת ברוב המקרים. כך, למשל, הם מדברים בטלפון ובה בעת בודקים אי-מיילים, או ששולחים הודעות בתוכנות מסרים מיידיים בזמן שהם צופים בטלוויזיה.

מחקר זה הוא הראשון שכולל משחקי וידיאו כמקור מידע. רוג'ר בוהן, פרופ' לטכנולוגיה ואחד החוקרים, אמר, כי "מקורם של מרבית הבייטים שאנחנו צורכים הוא במשחקים". הוא העריך את שיעורם של אלה ב-55%.

פרופ' בוהן הוסיף, כי צריכת המידע באמצעות העיתונים המודפסים יורדת באופן עקבי. "עם זאת, אם כוללים את זמן הגלישה של אנשים באינטרנט, ניתן לראות שהם קוראים יותר מאי פעם", ציין.

המחקר מומן על ידי AT&T, סיסקו (Cisco), יבמ (IBM), אינטל (Intel), אורקל (Oracle), סיגייט (Seagate) ו-LSI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים