Airbnb מציעה לינה בחינם לכל מי שהושפע מהצו הנשיאותי של טראמפ

שירות שיתוף הדירות יספק דיור בחינם למי שנתקל במגבלות תנועה פתאומיות עקב החלטתו של ממשל טראמפ למנוע ממוסלמים משבע ארצות כניסה לארצות הברית

בריאן צ'סקי, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Airbnb. צילום: טוויטר

בריאן צ'סקי, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Airbnb ארצות הברית, הודיע אתמול (א') כי הצטרף לחברות אחרות מעמק הסיליקון המתקוממות בגין הצו הנשיאותי של דונלד טראמפ, שחסם פליטים, בעלי אשרה ואזרחים אחרים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי – עיראק, סוריה, איראן, סודאן, לוב, סומליה ותימן – מלהיכנס לארצות הברית, בשל מה שלטענתו נובע מחששות מפני טרור.

בין החברות ששחררו גם כן הצהרות שבהן הביעו חששות מפני הפעולות של טראמפ. נכללות גם גוגל (Google), אובר (Uber) ונטפליקס (Netflix).

חברות יסייעו לעובדי צוותים שלא יוכלו לשוב לארצות הברית

פייסבוק (Facebook), אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft) נפגעות מהצו הנשיאותי, כיוון שבחברות אלו עובדים צוותים שיושפעו באופן ישיר מהאיסור.

חברות טכנולוגיה רבות בישרו כי יספקו סיוע לעובדים שלהן, אבל Airbnb היא הראשונה שהציעה שירותים בחינם לציבור שהושפע מאיסור היציאה הנשיאותי.

צ'סקי צייץ בטוויטר (Twitter) את הבשורה שלו ושל החברה שבבעלותו: "Airbnb מספקת דיור בחינם לפליטים ולכל אחד שכניסתו לארצות הברית נאסרה. הישארו קשובים לפרטים. צרו איתי קשר אם יש צורך דחוף בדיור".

לעמוד לצד מי שמושפע

"לא לאפשר לתושבי מדינות או פליטים להיכנס לאמריקה זה לא בסדר, ועלינו לעמוד לצד מי שמושפעים מכך", אמר צ'סקי בהצהרה לתקשורת. "Airbnb מספקת דיור בחינם לפליטים ולכל מי שצריכים זאת, במקרה שהם מסורבים לעלות על טיסה הנכנסת לארצות הברית ולא נמצאים בעיר או בארץ מגוריהם. יש לנו שלושה מיליון מקומות לינה, כך שנוכל בהחלט למצוא לאנשים מקום", הוסיף המנכ"ל.

Airbnb מספקת דיור קצר מועד, אך אינה הבעלים של הנכסים שפועלים תחתיה. משתמשים יכולים לפרסם דרכה את את נכסיהם, והחברה מקשרת אותם עם אנשים המחפשים חדר או דירה לטווח קצר או בינוני. בהתאם, קשה להבין כיצד תפעל הצעתו של צ'סקי דה פקטו, אבל אין ספק שהיא הצהרה חשובה לפחות לצורך הפגנת שפיות אנושית וסולידריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים